Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverij Lemmens

Ik heb sinds kort contact met Uitgeverij Lemmens in Valkenburg (Limburg). Ze willen mijn boek wel uitgeven, maar mogelijk dat ik eerst 250 of 500 euro moet investeren. Dat is helemaal wat moois! Wie heeft er ervaring met deze uitgeverij? Is Lemmens betrouwbaar? En hoe luidt jullie advies?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan. Maar een mens mag toch geld vragen voor zijn diensten? Daar hoef je niet geheimzinnig over te doen. En een ander mens mag dan het voorstel weigeren of erop ingaan of onderhandelen. Dat hoeft allemaal niet zo'n punt te zijn. (Dacht ik).

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel we het ons niet realiseren, is dit wel een groot medium. Als je dan onderuit gehaald wordt... als kleine ondernemer... Waarschijnlijk realiseert hij zich nu dat hij stom bezig geweest is.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan. Maar een mens mag toch geld vragen voor zijn diensten? Daar hoef je niet geheimzinnig over te doen. En een ander mens mag dan het voorstel weigeren of erop ingaan of onderhandelen.
Dat hoeft allemaal niet zo'n punt te zijn. (Dacht ik).
Dat had het waarschijnlijk ook niet hoeven zijn, het had allemaal heel anders kunnen lopen. Als hij zijn werkwijze gewoon netjes op zijn site had vermeld, had Jodelaar geweten waar hij aan toe was. En als hij hier gewoon een net berichtje had geplaatst met wat informatie over het waarom van die waarborgsom, was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Hij had er zelfs een soort reclame van kunnen maken: over hoe hij de brug is tussen reguliere uitgevers en POD uitgevers bijvoorbeeld. Wie weet had hij door de publiciteit zelfs extra cliënten kunnen scoren, mensen die hun boek net niet uitgegeven krijgen bij een grote uitgeverij, maar die wel graag meer begeleiding en promotie willen dan je bij een POD krijgt. In plaats daarvan probeert meneer Lemmens zijn werkwijze krampachtig geheim te houden. Zodat we ons nu allemaal afvragen: waar schaamt hij zich voor? Wat is er zo slecht aan zijn manier van zaken doen dat hij strooit met rechtszaken om het geheim te houden? Wat is het addertje onder het gras? Misschien is er helemaal geen addertje, wie weet biedt Lemmens te goeder trouw een eerlijke deal. Maar na deze actie maakt dat niet meer uit. Iemand die zo irrationeel zelfverwoestend reageert, is sowieso geen betrouwbare zakenpartner.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een overdreven reactie van uitgeverij Lemmens. Ik kwam hier door dagblad Trouw te lezen. Daarin stond iets over Nicky de Wit, die was gastblogger dus zo via die gastblog van de Wit kwam ik hier. Herinner me nog de hype rondom Erick Overveen, die deejay wiens boek uit de handel werd gehaald door Lemmens omdat hij voor een commercieel zender ging werken terwijl hij in zijn boek juist daartegen ageerde. Beetje slechte druk ook (Maansverduistering met spelfouten erin) Pijnlijk. Verder vind ik de boeken van Lemmens wel vernieuwend. Maar of ik er zelf ooit een verhaal heen stuur? groetjes Antoine

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeetje mina, wat een enge uitgeverij die Lemmens, je mag niet eens iets vragen, buiten hem/haar om en je krijgt meteen allemaal dreigementen over je heen. Volgens mij kan Lemmens beter meteen ermee ophouden en onder een andere naam verder gaan. Ik en een boel anderen zijn beslist niet meer van plan contact met hem/haar te zoeken. Brrr, wat een dictorale engerd om zo over Jodelaar te beslissen. Plaats eens een stukje hier, Jodelaar. Dan krijg je vast goede adviezen over welke uitgever je met open armen zal ontvangen. Ik wens je veel succes verder.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je een vergelijk wilt.. ik heb net een reactie van een uitgever gekregen, Uitgeverij Aspekt, dat ze me best willen uitgeven.. maar dan moet ik wel zelf even bijdragen... zie hier: " Zonder eigen bijdrage kunnen wij het boek niet brengen. Mocht dit tot de mogelijkheden behoren dan horen wij het graag en dan kijken wij er opnieuw naar. U moet dan denken aan euro 3750 excl. btw. dan kan wel alles marktconform en in een oplage van 1000 exemplaren. " Da's pas humor....

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een reguliere uitgever heeft een fonds met daarin de boeken die uitgegeven zijn. Staan daar geen boeken in, of is het van twijfelachtige omvang, gewoon niet doen! Een reguliere uitgever vraagt - zover ik dat weten kan - geen geldelijke bijdrage van een schrijver.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Over Aspekt is een ander topic hier van iemand die er inderdaad ingetrapt is. Nooit doen. Kun je goedkoper een eigenbeheerboek maken. Waar is dat bedrag van 3000 euro op gebaseerd Mara, dat jij noemt?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Van mijn communieboekje voor kinderen bij de plaatselijke drukker De Kleijn, in Wijchen. Ze hebben 1000 exemplaren tegen kostprijs (6 euro) gedrukt en kwamen uit op 3000 euro. De kerk heeft het medegesponsord. Ze hebben er 1400 euro ingestoken. Het is in Wijchen en omgeving als cadeautje gegeven aan de communicantjes van 2004. Nu wordt ons (ik heb het met iemand anders gemaakt) communieboekje in Het Inspiratiemagazine gezet. Als cadeautip voor communicantjes! We hadden er nog ongeveer 400 liggen. Dat magazine zit in Den Bosch.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb even de website van Aspekt bekeken. Ze hebben wel een omvangrijke fonds en sommige van die boeken ben ik ook gisteren in de boekhandel tegen gekomen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Mara, voor de info. Ja Mario, dat is het verwarrende van die uitgever. Ze hebben zowel mensen die ze zelf uitgeven en dan soms ook bekende namen en anderen die hun hele oplage zelf moeten betalen. Dus mensen denken al gauw: daar wil ik wel bij zitten. Ik weet niet precies wat er allemaal gaande was maar er waren ook nog wat rellen met weggelopen auteurs. Is vast ergens te googlen. Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar bij de naam Aspekt gaat er ergens een belletje af dat zegt: effe opletten!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Montein: Wat jij beschrijft over ASPEKt heb ik er ook mee aan de hand gehad. Ook ik ben er niet op ingegaan. En achteraf ben ik daar dolblij om, want men zou een slecht boek van me uitgegeven hebben - weet ik nu; ik ben mijn eerste kindje aan het herschrijven.....

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat zou dus betekenen dat ze eventueel je slechte boek uitbrengen, 1000 ex tegen kostprijs (voor jou dan, hun kost het niets) en dat ze er dan zeg 30 van verkopen aan vrienden en familie en de rest na verloop van tijd vernietigen, zonder kosten te hebben gemaakt. Zie ik het zo goed?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik vrees van wel. Voor de duidelijkheid: mijn proeflezers, die heus kritisch waren, vonden mijn boek wel het uitgeven waard, maar ik weet nu dat het heel veel beter kon en ook moest. Ik zit de laatste weken op de stoel van de uitgever (voor mezelf en enkele anderen), kritisch en enigszins commercieel. Wat ik nu zelf aan het doen ben, verwachtte ik van een uitgever. Maar in dit geval wilde men gewoon eerst een contract, zonder meer gelezen te hebben dan enkele hoofdstukken. Pas als ik daarmee akkoord wilde gaan, wilde men de rest lezen. En bij herhaling kwam de vraag of ik even vlot mijn digitale versie wilde opsturen en een stukje flaptekst voor in de catalogus omdat die spoedig zou uitkomen. Daar werd zo op aangedrongen, dat ik het begon te wantrouwen - als je in de catalogus staat terwijl je contract nog niet rond is, kun je er dan nog vanaf, pffff, ik kreeg het er benauwd van. En dat nog los van de ontiegelijke spelfouten in de mails, die in het geheel niet getuigden van enig respect. Pas toen ik afhaakte, kreeg ik een fijne reactie zonder fouten. Dus ja, als je het met me eens kunt zijn dat mijn oordeel over 'slecht' hout snijdt, terwijl de uitgever er zelfs nog geen oordeel over kon vellen, is het dus mogelijk dat men een slecht boek uitbrengt en daar heel veel geld voor vangt. Door een bevriende, gearriveerde schrijver werd ik nog gewaarschuwd voor het fenomeen dat men de bulk die overblijft dan dumpt en dat jouw naam dan goed verziekt is.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het ging trouwens om kolossale aantallen en dus om een megabuidel met geld die ik niet had. Nog erger dan bij Zwartewater.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klinkt niet best. We mogen ze weleens op onze zwarte lijst zetten dan :( :angry: Zijn er meer mensen met zo'n ervaring bij Aspekt?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe komt het dat ik bij Aspekt ook aan Contact denk? Hebben die vroeger een samenwerkingsverband gehad of zo? Contact is wel een goede uitgever, trouwens.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En hoe is het nu met dat boek 'Verhaal halen' van Zwartewater afgelopen? Is Zwartewater nu tevreden ondanks de investering van drie en een half duizend euro's?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben overigens erg benieuwd hoe het met Jodelaar is verlopen. Wie kan er meer over vertellen?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jodelaar hebben we volgens mij niet meer gezien. Zwartewater wel, zij heeft een topic geopend over haar boek. Ook heeft er een artikel over haar boek in het blad 'Schrijven' gestaan.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas is die laatste onze virtuele speeltuin ook ontgroeid... Is die schommel nu eens vrij, Zjors...?