Lid sinds

11 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

(proeflezers gezocht) Ik schreef om te verwerken dit ingrijpende verhaal..

Hoi allemaal, al op jonge leeftijd leerde ik de heilzame kracht van schrijven ontdekken. Nu ik, op mijn 37e een opéénstapeling van life-events moest verwerker, rolde mijn waargebeurde verhaal uit mijn vingers. Een verhaal wat verteld moet worden. Vanuit de personage Roos; Ze verloor zichzelf in het contact met haar partner in haar gezin met jonge kinderen, de signalen van haar hart negeerde ze. Gewoon doordenderen toch? Het voelt als een beproeving zichzelf weer te vinden en uiteindelijk maakt ze de keuze om te scheiden. De scheiding is een ware ramp en Roos heeft veel zorgen om haar kinderen. Maar ze heeft een lichtpuntje.. want ze vindt de ware liefde. Een relatie die als een sprookje is en een intens diepe connectie vertegenwoordigd. Iets unieks. Maar dan gaat Daniël op droomreis waar het sprookje in een nachtmerrie eindigt. Precies op de dag dat hun relatie exact één jaar mocht duren. Roos deelt ze diepgaande overwegingen die haar keuzes tot stand brengen om haar hart te leren volgen. Ze beschrijft de diepe pijn, het verdriet en de oneindige liefde die ze deelt met Daniël. De heftige periode na Daniëls droomreis waarna alles grijs werd. Vanuit haar achtergrond als psycholoog neemt ze je mee in verschillende inzichten en haalt waardevolle lessen uit alle gebeurtenissen in haar leven die haar helpen in te zien hoe het leven lichter kan zijn door hoe je er mee om gaat. Wat er ook op je pad komt. Vanuit een oneindige erfenis van liefde vertelt Roos het verhaal waarin er één ultieme boodschap naar voren komt; Liefde. De reis naar je hart. Een droomreis. 

Ik heb zelf geen idee in welk genre mijn boek valt en zou dit wel graag willen weten. Autobiografische roman /  literair/ zelfhulpboek? Ook ben ik opzoek naar proeflezers. Ik vind het ook erg spannend allemaal maar ik ben in ieder geval zo ver dat ik hier terecht ben gekomen en aan de volgende stap in het (verwerkings) proces toe ben gekomen. Dus ik ga er voor. 

Hopelijk zijn er mensen waarbij hun interesse gewekt is. 

Fijne dag, warme lieve groet.. 

MW

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo MW,

Welk genre het is, hangt af van hoe je je verhaal vertelt. Je kunt er een roman van maken, non-fictie, autobiografie... het is vooral belangrijk om een vorm te kiezen waar jij je goed bij voelt, waar je je verhaal naar jouw tevredenheid in kwijt kan. Hoe het genre genoemd wordt is niet zo heel belangrijk, denk ik.

Je kunt op deze website een proefstuk plaatsen. De feedback die je daar krijgt, kun je vaak toepassen op de rest van je manuscript. Zie https://schrijvenonline.org/proeflezen.

Veel succes!

Martin