Kijk even in de van Dale:
4
·
(figuurlijk) (mbt. gevoelens en gedachten) huldigen
hoop, liefde, wantrouwen, haat tegen iem. koesteren
argwaan, boze gedachten koesteren
het voornemen koesteren
voornemens zijn
-------
Het is dus een bestaande uitdrukking.
En dit keer ben ik dus zo'n iemand die gewoon even in het woordenboek had kunnen kijken. ;-) Dank voor jullie reacties. Soms ga je zo vreemd aankijken tegen een samenstelling van woorden dat je hopeloos in de war raakt.
Ik vind het ook een mooie uitdrukking. Kan me echt zo voorstellen dat iemand die gedachte als een pluizig diertje in zijn handen houdt en aait en kroelt.
En dit keer ben ik dus zo'n iemand die gewoon even in het woordenboek had kunnen kijken. ;-) Dank voor jullie reacties. Soms ga je zo vreemd aankijken tegen een samenstelling van woorden dat je hopeloos in de war raakt.
Dat klopt zeker, wat je daar zegt.
Ik schrijf soms een woord en dan bedenk ik dat het echt niet goed kan zijn zo of in die betekenis. Alsof een woord je dan pas opvalt. Dus we nemen het je niet kwalijk dat je eraan twijfelde en zeker niet dacht dat het in het woordenboek zou kunnen staan.
Je ziet wel, mijn digitale van Dale is me heilig geworden. Hij doet dagelijks goed werk :D
Prachtig toch "een gedachte koesteren"? Bij het woord "koesteren" voel ik me geliefd, je koestert je kind, een koesterende gezelligheid, een éééénig woord. Dus als jij de gedachte koestert dat hij terugkomt, begrijp ik dat je er naar uitkijkt hem terug te zien.
Lien
Ik vind het ook een mooie uitdrukking. Kan me echt zo voorstellen dat iemand die gedachte als een pluizig diertje in zijn handen houdt en aait en kroelt.
Koesteren, dat is een warm woord. Je kunt je koesteren in... of gewoon: je koestert je met de gedachte aan. Je koestert je.
Kan goed, hoor. Klinkt een beetje knuffelig.
Kijk even in de van
Ik vind het mooi gezegd,
En dit keer ben ik dus zo'n
Ik vind het ook een mooie
rudolf schreef:En dit keer
Prachtig toch "een gedachte
Ik vind het ook een mooie
Sorry dubbel gedrukt.
MichaM schreef:Ik vind het
Heerlijk toch: een gedachte
Koesteren, dat is een warm