12 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

Wederkeer, Azakura

Beste mensen, 3 - 4 jaar geleden ben ik een lid geweest van dit forum als 16, 17-jarige jongen met behoorlijke dromen en een ongeordend brein. Ik ben ondertussen 20 jaar oud en volop bezig met schrijven. Ik ben ondertussen een blog begonnen, die net is opgestart, maar begint te lopen en er is in de afgelopen 4 jaar aardig wat gebeurd. Toen ik hier nog lid was had ik nog geen manier om mij goed uit te drukken, ik was depressief en had geen flauw idee van wat ik nog allemaal zou leren in de komende jaren. De emotionele instabiliteit is niet geheel verdwenen, maar de depressie is weg. Iets waar ik trots op ben, want ik heb dat zelf voor elkaar gebokst, zonder psycholoog. Ik heb een tijdlang uren en uren in lezen en kijken gestopt naar dingen over psychologie, filosofie, antropologie, religie, spiritualiteit, sociologie, voortplantingsrituelen (e.v.t. onder te brengen onder psychologie, zij het niet dat ik het dierenrijk daarbij in pak). Ik ben hier in het Engels over gaan schrijven om een groter publiek te pakken en ben langs enkele schrijftechnieken gekomen, heb er zelf enkele verzonnen en heb me een tijdje nog gestort in hoe de manipulatieve marketing wereld in elkaar steekt om te leren hoe je mensen overtuigt. Ik ben enkele jaren als leerling kok bezig geweest, wat een enorme uitdaging was, want door mijn vele interesses verwaarloosde ik school, wat de enige reden was en is dat ik nog in een keuken werk, want ik wil een carrière switch maken. Ik heb toen ik hier minder kwam en uiteindelijk voor 3 - 4 jaar niet meer inlogde ervoor gekozen mijn andere interesses voor te laten gaan. Ik vind jullie desondanks fantastische mensen en ik weet nog dat één van mijn laatste discussies met Wuustwezel was, waarvan ik een post is mijn documenten nog staan heb waar ik nog steeds op reageren moet, waar ik destijds niet tegen op gewassen was, al dacht ik mijn jeugdige enthousiasme (om niet de woorden 'stomme trots' te gebruiken) dat dit wel het geval was. Ik ben terug gekomen omdat ik weet dat dit forum een goudmijn van ideeën en kennis is, waar ik aan bij wil dragen, maar waar ik plat gezegd ook van wil profiteren. Los daarvan vond ik de steun van mensen als Four Seasons fantastisch. Hedendaags is een goede daad genoeg om me een traan weg te laten pinken, ik ben in dat op zicht lichtelijk verbitterd, hoewel toch straatwijzer geworden. Dus, ik ben terug, met een zooi illusies minder en een hoop meer om te vertellen. Bovendien kijk ik er gewoon naar uit een paar oude vrienden weer te spreken. Want immers, zijn mensen als Four Seasons niet automatisch een vriend(in) als ze bezig zijn met wat het beste is voor jou? Destijds zag ik dat niet in en ik was snel beledigd, nee, niet meer. Ik hoop enkel dat ik wat terug kan geven, ik zeg 'kan' omdat ik het graag wil, maar de illusie van grootheid kwijt ben. Wat heerlijk trouwens om gerechtvaardigd 5 alinea's te beginnen met 'IK'. Met vriendelijke groet, Johnny

12 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Oh excuses, blijkbaar heb ik 2,5 jaar geleden nog een topic geopend en een jaar geleden nog ergens op gereageerd. :)

12 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Hartstikke bedankt allemaal. :) En ik herinner mij u ook, Wil K. Waarmee heb ik zo'n indruk gemaakt? :P Hahaha, zal wel niet al te best zijn geweest.

17 jaar

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Welkom terug. Maar nu ik mijn mailwisselingen met jou even doorlees wil ik je wel op het hart drukken je gedeisd te houden. Dus geen offtopic posts over levensvragen en geen publieke berichten die ook via PB kunnen. Ouder en wijzer hoop ik dus. Schrijf ze!

13 jaar 7 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
Hallo Azakura! Wat lief dat je zo over me schrijft! Verder weet ik zeker dat er meer mensen zijn die, net als Wil K. en ik, het beste voor jou willen. Ken je hun namen ook nog? Hoe dan ook fijn dat het goed met je gaat! (als ik dat goed begrepen heb). :thumbsup: