Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opsturen. Hoe?

Hallo, ik heb mijn verhaal gisteren af geschreven, ik hoef het nog alleen maar op de computer, en ik wil hem dan opsturen naar een uitgever. Wie kan mij hierbij helpen? Ik heb het weleens gedaan, maar toen via e-mail. Kan het ook via de post? Het is trouwens niet één van de verhalen die bij Proeflezen staan...

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is het handig het naar meerdere uitgevers te sturen? Dat adviseerde mijn lerares Nederlands me. Ik weet ook niet of dat slim is, misschien iemand anders wel? (Dan hoef ik die vraag later niet meer te stellen haha)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begin met bekende, dan steeds minder bekende uitgeverijen. Ik denk dat ik het naar Kluitman stuur. Die hebben veel informatie voor kinderen die een manuscript willen opsturen op de site...

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die site heb ik inderdaad ook vaker bezocht, staat er erg handig op hoe je dat moet doen! Succes in elk geval! :)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan is dat in ieder geval de eerste waar je hem naar toe moet sturen. Als dat niet lukt (hoop het wel voor je), dan wordt het toch verder zoeken. Leuk dat je een verhaal naar en uitgeverij stuurt ik hoop dat het wat wordt. hou me op de hoogte!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Mara, Zal ik doen. Maar als (Ik denk het niet, maar hoop het wel!) meerdere uitgeverijen er geïntreseerd in zijn, hoe moet het dan? Gewoon de uitgeverij die mij het beste lijkt nemen? En Psyche; Ik hou je op de hoogte!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maak je van werk het beste dat je maken kan. Print het dan, keurig netjes, op anderhalve regel afstand en een 12 punts lettertype (leest lekker en je hebt ruimte om er wat bij te schrijven). Vergeet het uittreksel niet, waarin je de hoofdpersonen voorstelt en, heel kort, vertelt waar je verhaal over gaat. Dit is je synopsis en die is ongeveer een A viertje lang. Kijk dan in de bieb of je boeken ziet die passen bij jouw boek, qua stijl of onderwerp, en zoek die uitgevers op het internet. Nu maak je de brief, waarin je ook wat over jezelf vertelt. Dat stuur je allemaal netjes op in een grote enveloppe en dan ... wacht je af.