Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

lulu

Als je je boek wilt uitgeven, maar elke uitgeverij weigert, dan kun je nog altijd bij lulu.com te recht! Ik ben nu 12 jaar oud, en heb er al twee boeken uitgegeven. Het is heel gemakkelijk! Kijk maar op de site van lulu. Groeten, Tom.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap Tom, dat je al twee boeken hebt uitgegeven! Maar ze lijken me heel verschillend als ik op de site van lulu kijk. Is 'de schat' veel ouder dan de 'gitaarsnaar'? Het lijkt me dat je dat veel eerder hebt geschreven. Heb je hulp gehad bij het schrijven of kun je het zelf al perfect?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, de schat heb ik volgens mij 3 jaar terug geschreven, en gitaarsnaar vorig jaar! Ik heb nu een jaartje niet meer geschreven, alleen nog boeken gelezen om inspiratie op te doen, maar nu ga ik beginnen aan een nieuw verhaal. Ik heb al een regel geschreven :-). Ik heb wel hulp gehad van een schrijver, Henk van Kerkwijk. Ik heb veel boeken van hem uit de bieb geleend, en vond hem echt een superschrijver! En toen kwam hij ook nog eens bij ons in de klas! Dat was echt fantastisch. Sindsdien heb ik contact met hem gehad via e-mail.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trouwens, ik ben nu weer bezig aan een nieuw verhaal, maar ik vind nooit een geschikt lettertype! Wie weet een goed lettertype? Times New Roman heb ik nog altijd gebruikt, een keer Arial, maar ik wil een keer een ander mooi lettertype.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tom, Ik snap dat wel, van die lettertypes. Je wilt natuurlijk vanaf het begin het idee hebben dat alles er helemaai mooi uit ziet. Maar voor het schrijven zelf maakt het niet veel uit. Je kan ook pas als je klaar bent met je verhaal alle lettertypes op je PC uitproberen. Met CTRL + A selecteer je simpel de hele tekst en dan kan je alles makkelijk in een keer omzetten naar een andere lettertype, maar ik denk niet dat drukkerijen elk lettertype accepteren voor een boek, dus ik zou een beetje in de buurt blijven van de 'normale' lettertypes, zoals Arial, Times New Roman, Palatino. Veel succes met kiezen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Euphemia vind ik een mooi lettertype. Het kan ook per verhaal verschillen. Bij mij geeft het ene lettertype me een heel ander gevoel (en dus ook een heel ander verhaal) dan het andere lettertype.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tom. Wat goed van je dat je al twee boeken hebt geschreven. En fijn dat je goede hulp hebt. Voor een lettertype zou ik zelf eens kijken wat zoal gebruikelijk is in de boeken die op jou boek lijken. Wie weet zit daar iets tussen.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ken je Sans Serif? (Schrijf ik dat goed?) Dat is een beetje rond, staat een beetje scheef, leuk lettertype. Je kunt het zo groot maken als je zelf wilt.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt iedereen voor de ideeën. Ik ga nu een paar lettertypes uit proberen, en dan kijk ik wel welke ik het leukst vind.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tom96, misschien is het een idee om het lettertype Garamond te gebruiken? Sans serif staat voor zonder schreef, dat word vaak gebruikt voor titels en korte teksten, of teksten waarbij elke zin op zichzelf staat. Een lange tekst schrijven, bijvoorbeeld voor in een boek, daar werd een paar jaar geleden Garamond voor gebruikt. Dat was gebruikelijk in de "schrijfwereld" tenminste. Als je iets niet snapt dan hoor ik het wel?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat grappig, van die lettertypes. Ik schrijf gewoon standaard in Times New Roman, denk er niet eens over na! Misschien een idee als ik het niet meer zie zitten..! Even klooien met lettertypes. Wat ik wel heb gedaan is mijn achtergrond kleuren, ik word gek van dat witte scherm. Misschien een tip? Gewoon in opmaak, achtergrond.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tom96, misschien is het een idee om het lettertype Garamond te gebruiken? Sans serif staat voor zonder schreef, dat word vaak gebruikt voor titels en korte teksten, of teksten waarbij elke zin op zichzelf staat. Een lange tekst schrijven, bijvoorbeeld voor in een boek, daar werd een paar jaar geleden Garamond voor gebruikt. Dat was gebruikelijk in de "schrijfwereld" tenminste. Als je iets niet snapt dan hoor ik het wel?
Dat is waar, wat je zegt, Four Seasons, maar dan heb je het overwegend over teksten voor volwassenen. Voor kinderen wordt vaak een schreefloze letter gebruikt, om het beeld zo rustig en overzichtelijk mogelijk te houden.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel hulp gehad van een schrijver, Henk van Kerkwijk. Ik heb veel boeken van hem uit de bieb geleend, en vond hem echt een superschrijver! En toen kwam hij ook nog eens bij ons in de klas! Dat was echt fantastisch. Sindsdien heb ik contact met hem gehad via e-mail.
Wat leuk dat je contact hebt met Henk :D Ik ken hem al jaren en hij is echt superaardig. Dat contact moet je echt koesteren hoor ;)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ken je Henk van Kerkwijk? Leuk! Goeie vriend? Hij is inderdaad aardig, ja! En buiten zijn schrijven om, leest hij mijn verhalen ook nog eens proef! Dat vind ik echt geweldig, en heel fijn dat hij hiervoor tijd wil vrijmaken.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Neu, ik spreek hem hooguit een keer per jaar op de kinderboekenmarkt, maar hij is altijd wel heel hartelijk en heeft me al een keer of vijf uitgenodigd om in Ierland te komen logeren. Alleen woont ie tegenwoordig in Frankrijk dus ik ben mooi te laat :')

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat goed dat je al twee boeken hebt geschreven. Ik vind de cover van de gitaarsnaar erg leuk om te zien. Heb je die zelf getekend? Ik schrijf alles in Tahoma. Grappig dat iedereen daar weer zijn eigen voorkeur in heeft.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Rapid, nee, de kaft heb ik niet zelf getekend... Binnenkort komt het Lulu overzichtsboek uit. Ik sta er ook in, samen met 15 tot 20 andere auteurs van lulu. Wanneer het trouwens uitkomt, weet ik niet, maar het duurt niet lang meer :D

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ik weet een leuk lettertype : Rockwell! Maargoed, bedankt voor de site =)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op advies van de vereninging voor slechtzienden gebruik ik ariel punt twaalf. Dat is een duidelijke letter met voldoende afstand. Punt twaalf is vanaf papier goed te vergoten met een loupe en niet te groot voor mensen met tunnelzicht. Het duidelijkst is het contrast op geel papier, is ook prettiger voor de ogen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar kun je gratis (fatsoenlijke) Word programma's downloaden? Bij ons heb je nogal rare lettertype's... Bij de Word die we hebben sinds de pc is gecrasht dan hé :) . Zo ziet TNR eruit als Garamond...

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
EDIT: Sorry, de pc reageerde traag dus ik klikte nog een keer... Toen deed hij het wel meteen maar ook de eerste klik gelde hij erbij :S