Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe schrijf je een goed horrorverhaal

Hallo, Ik ben bezig met een script. Het moet een horrorverhaal worden. Ik vraag wat tips. 1 Is het moeilijk ? 2 Hoe open je een horrorverhaal. 3 Kan het zich in Nederland afspelen? 4 Of beter bv. The States. Bedankt iedergeval. Gr. Adrie

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het niet handiger om te bedenken hoe het moet voor je begint? Anyway. -Met suggestie bereik je meer dan met het expliciet vermelden van eventuele gruwelijkheden -de gebaande paden zijn al zo uitgesleten dat je een heel goed schrijver moet zijn wil je daar nog iets interessants van kunnen maken (vampiers, geesten etc) -de plaats is niet zo belangrijk en zeker als je zelf nog nooit in de VS geweest bent, zou ik het daar niet laten afspelen -je begint een horrorverhaal net zoals je om het even welk ander verhaal begint: met een pakkende scene Succes. Horror is niet het makkelijkste genre.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Ik ben bezig met een script. Het moet een horrorverhaal worden. Ik vraag wat tips. 1 Is het moeilijk ? 2 Hoe open je een horrorverhaal. 3 Kan het zich in Nederland afspelen? 4 Of beter bv. The States. Bedankt iedergeval. Gr. Adrie
1. Ja. Ik denk dat het moeilijk is. 2. Je begint met een rustige scène die iets onheilspellends in zich heeft. 3. Ja. 3. Nee.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er iedergeval wel wat aan. Ik ben namelijk een fervent S. King lezer. Het verhaal wat ik nu aan het schrijven ben, speelt zich af in de tweede wereld-oorlog met een griezelig karakter. Sugestie's zijn welkom. Groet.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel horrorverhalen lezen wil ook helpen ;). Heb je Stephen Kings 'Over leven en schrijven' ook gelezen? Dat is een boek over schrijven en daar staan ook tips in van de master himself (en ik heb hem voor slechts 3.50 Euro op de kop getikt bij De Slegte, dus wie weet ligt die daar nog?)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op school ben ik nu ook bezig aan een horror/griezelverhaal. Ik heb pas twee/drie regels. Is dit al een goed begin? Dit is trouwens de beginzin. Jeniffer vind haar ouders dood in huis. Even raakte ze haar hand aan. IJskoud. De tranen die over haar wangen liepen weerspiegelde in het licht van de lamp.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is heel moeilijk om naar aanleiding van drie regels al te zeggen, Tom. Met een moord beginnen is vaak wel leuk en wekt nieuwsgierigheid op. Mijn griezelverhaal begint juist heel gewoontjes... ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even raakte ze haar hand aan. IJskoud. De tranen die over haar wangen liepen weerspiegelde in het licht van de lamp. weerspiegelde = weerspiegelden Ik vind het een goed begin van een spannend verhaal. Alleen lijkt ´haar hand´ de hand van Jeniffer zelf te zijn.