Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgave boek 'Tegenlicht' hulp nodig

Beste auteurs, boek fans, Laat ik me even voorstellen. Ik ben Robin Chung, 17 jaar en nieuw op dit forum. Sinds mijn 15e jaar ben ik begonnen met het schrijven van een verhaal genaamd 'Tegenlicht'. Tot mijn grote verbazing wordt deze uitgegeven door The Free Musketeers. Alleen nu moet ik 80 emailtjes verzamelen voor de promotie, iets waar ik veel moeite mee heb. Ik moet er nog 40-50 hebben en heb echt jullie hulp nodig. Als jullie me kunnen en willen helpen stuur dan alsjeblieft een email naar: Robinchung1@gmail.com of meld je email hier. Het boek bestaat uit drie kleine verhaaltjes die allemaal een moreel bericht met zich mee brengt. Het is geschreven als roman maar erg toegankelijk voor iedere lezer. Omdat het korte verhaaltjes zijn gebeurt er veel en gaat het vlotter dan de gemiddelde roman, een korte beschijving: verhaal 1: In de jaren 70 ontmoet een arme jongen een meisje waar hij het heel goed kan vinden. Ze zien elkaar vaker en vaker, iets waarmee niet iedereen heel blij is. [romantiek] verhaal 2: Als een jongen zijn 12de levensjaar heeft bereikt mag hij eindelijk zijn eigen verjaardagsfeestje organiseren. Na iedereen uitgenodigd te hebben kan het feest beginnen, er gaat echter iets vreselijk mis. [drama] verhaal 3: Een goed gezinde jongen ontdekt dat zijn broer voorgetrokken door zijn ouders. Als dit serieuze vormen gaat aannemen moet er wat gebeuren. [avontuur, drama] Er is een goed verband tussen elk verhaal en ondanks dat de verhalen niet episch klinken gaat het toch erg diep. Tot slot kan ik jullie nog wat vertellen over hoe het geschreven is. Toen ik 15 was zat ik op het VWO jaar 3. Alleen na enkele maanden goed de lessen gevolgd te hebben werd ik moei. Na velen onderzoeken en herstel pogingen (tot acupunctuur toe) werd er een label op geplakt: ik was chronisch moei. In deze periode had ik geen bezigheden en kon ik weinig. Daarom begon ik te schrijven, uiteindelijk geprobeerd een boek te schrijven maar tevergeefs. Na enkele bladzijden had ik geen puf meer en kwam ik vast. Na de zomer ging het veel beter en kon ik dankzij hele aardige mensen op school toch overgaan naar de vierde klas, wel op het niveau Havo. Toen ik weer op stoom kwam en mijn cijfers de lucht in gingen (8-9 gemiddeld) deed ik een tweede poging. In de laatste maanden van mijn 16e jaar was het af, op 27 mei ben ik 17 geworden en werk ik aan de uitgaven. Hopelijk kunnen jullie me helpen door je email beschikbaar te stellen voor een enkel promotie bericht van mijn uitgever. Hierna zul je geen berichten meer ontvangen. Alvast hartelijk dank, Robin Chung

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste auteurs, boek fans, [...] Sinds mijn 15e jaar ben ik begonnen met het schrijven van een verhaal genaamd 'Tegenlicht'. Tot mijn grote verbazing wordt deze uitgegeven door The Free Musketeers. [...]
Hoezo tot je grote verbazing, Robin?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Robin, volg eerst de door Waus gegeven raad. Lees eerst alles op dit forum over het pod-bedrijf van de 'musketiers', voordat je een hoop energie steekt in een mogelijk grote teleurstelling.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg bedankt voor de informatieve reacties. Mijn verwachtingen zijn niet erg hoog, dus ik ga ook niet honderden euro's steken in promotie of iets dergelijks. Om eerlijk te zijn heb ik niet het hele topic gelezen dus als ik iets belangrijks over het hoofd heb gezien over de FM, zeg het dan alsjeblieft.
Hoezo tot je grote verbazing, Robin?
Ik was erg verrast omdat ik nooit echt boeken heb gelezen. Ook ben ik geen wonder in de nederlandse taal en heb ik een hele periode verzuim gehad op school, iets wat mijn ontwikkeling 'waarschijnlijk' niet ten goede is gekomen. Wel heb ik geleerd dat je gezondheid niet vanzelfsprekend is, een wijze les. Tot slot wil ik iedereen die me al een emailtje heeft gestuurd hartelijk danken. Ik ben er nog lang niet maar elk adres helpt.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Robin, Het lijkt er nog steeds op of je het topic over FM nuawelijks gelezen hebt. FM is een geldmachine. Dat wil zeggen: zij leven van jouw geld. Ze wijzen geen enkel 'boek' af. Ik raad je echt aan alles over FM te lezen wat je hier op het forum kunt vinden. Je wordt er misschien niet blij van, maar het voorkomt verdere teleurstellingen.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een schip op het strand is een baken op zee, zegt het spreekwoord. Wat Redhed zegt, klopt. Maar wij weten niet welk doel Robin heeft met zijn/haar boek. Misschien wil je dat uitleggen, Robin?

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het bijvoorbeeld 'alleen maar' voor vrienden en kennissen of wil je de stap naar uitgave voor het grote publiek maken? Daar zit een hoop verschil in!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat Redhed zegt, klopt. Maar wij weten niet welk doel Robin heeft met zijn/haar boek. Misschien wil je dat uitleggen, Robin?
Als het lukt (voor het grote publiek) is het leuk maar voor vrienden en kenissen is al genoeg. Het belangrijkste is dat het mij geen geld kost. Het is trouwens 'zijn'. Ik zal het forum in iedergeval beter doorlezen.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar mij kostte het destijds ook alleen maar twee boeken van mezelf. En verder niks. Misschien geluk gehad? ;)

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht dat het nu vijftien was, als ik me goed herinner van Pehamo? En die boeken zijn duur, dus 15 x 17 euro = toch nog altijd 255 euro.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het punt is dat je het verschil moet weten tussen regulier uitgeven (de uitgever begeleidt je schrijfwerk en betaalt de kosten van redactie en drukken) en Pod uitgeven (de uitgever begeleidt het printproces en bemoeit zich niet met de inhoud, tenzij je hem daarvoor opdracht geeft en bijbetaalt). Als je je daar bewust van bent, en weet dat je kan rondkijken naar de poduitgever die het beste bij je past, dan kan je een weloverwogen keuze maken.