Start » Forum » Wanneer drukken, verkopen?

Wanneer drukken, verkopen?

8 reacties [Laatste bericht]
Thieschou
Laatst aanwezig: 10 jaren 15 weken geleden
Sinds: 22 Sep 2007

Wanneer drukken, verkopen?

Ons eerste boek is helemaal klaar...
We kunnen er nu mee naar de drukkerij, en gaan het onder eigen beheer uitgeven.
Als we nu naar de drukkerij gaan, is ons boek klaar over ongeveer 3weken.
Nu vragen we ons af, is dit nu wel een goede periode? vakantie..de mensen zijn weg..gaan ze juist dan lezen kopen? of kunnen we beter wachten tot na de zomer?

Reacties

Dries Arnolds
beheerder
Laatst aanwezig: 2 dagen 15 uren geleden
Sinds: 9 Nov 2004

Je kunt het toch vast laten drukken? Het boek loopt niet weg in de vakantie toch? Dan begin je de promotie gewoon in september, bij de opening van het literaire seizoen.

Scribendi salutem!

Ceridwen
Laatst aanwezig: 15 weken 6 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

Hangt er ook vanaf wat het onderwerp is Thieschou. Leent het zich voor lezen op het strand en in de achtertuin? Of liever in een grote zachte stoel voor de haard.

Voor al het overige, ja, drukken kan altijd, het boek komt uit wanneer jij dat wilt.

Thieschou
Laatst aanwezig: 10 jaren 15 weken geleden
Sinds: 22 Sep 2007

Het is een thriller
Speelt zich af in wat Belgische steden, maar heel spannend, met wat moorden erin...

marlies
Laatst aanwezig: 3 weken 3 dagen geleden
Sinds: 23 Feb 2006

...dus goed om bij de open haard te lezen, als het buiten stormt.

Carduelis
Laatst aanwezig: 7 jaren 9 weken geleden
Sinds: 11 Dec 2007

Of op het strand.

Ceridwen
Laatst aanwezig: 15 weken 6 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

Tja, moeten we nu gaan stemmen? Dat schiet ook niet op. Bij een thriller denk ik ook aan winter en storm en het begin van het nieuwe seizoen, maar zo kan je aan de gang blijven.

Neem je rust Thieschou. De verleiding is heel groot om je boek, uit en klaar, meteen de wereld in te sturen. Je kan ook een mooi moment kiezen om een presentiefeestje te organiseren, met een thema dat linkt naar je boek. Of het nu de wereld insturen terwijl je enthousiastme op zijn grootst is. Of er een beste moment is valt moeilijk te zeggen, het is geen exacte wetenschap. Maar een beetje rekening houden met seizoen kan geen kwaad. Veel boeken hebben een zomer of wintergevoel, kijk maar eens in je boekenkast.

Mara
Laatst aanwezig: 6 jaren 40 weken geleden
Sinds: 11 Apr 2007

Nou, met de grote vakantie is het inderdaad niet handig, uitgeverijen brengen in de zomervakantie geen boeken uit. Mij werd met klem afgeraden om een boek in die periode uit te willen brengen. Omdat dan half Nederland weg is. In september is iedereen weer terug! Maar ik vind het rond alle vakantieperiodes vervelend. Je moet soms zo lang wachten op antwoord, 'wegens afwezigheid.'

www.thoeris.nl
Mooie, non-fictie uitgeverij

Jeanet
Laatst aanwezig: 4 jaren 32 weken geleden
Sinds: 23 Okt 2006

Ceridwen: Bij een thriller denk ik ook aan winter en storm

Ik lees het liefst thrillers en het maakt mij niet uit of de zon schijnt of als het stormt.
Het hele jaar door dus.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
A A N B I E D I N G Schrijven Magazine

1 jaar voor slechts € 27,50 én cadeaus!

Profiteer nu!