Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Verschillende verhaallijnen en tijdslijnen

Hallo, ik ben bezig met een verhaal dat is opgebouwd uit verschillende verhaallijnen die vanuit verschillende personages beschreven zijn. Die personen zitten ook op verschillende momenten op verschillende plekken. Vb: Persoon A zit in de stad en maakt een situatie mee, persoon B zit in het bos en maakt iets totaal anders mee. Ik schrijf gewoon over diegene die op dat moment iets interessants meemaakt, en sommige stukjes zijn heel lang, andere korter, maar ze blijven wel allemaal regelmatig aan bod komen. Nu was ik een beetje aan het herschrijven en herstructureren en merkte ik plots dat het ene personage bv nog in dag 1 zit, en het andere personage al drie weken verder zit. Toch wisselen de stukjes elkaar af. Kan dat wel? (Is het uberhaupt wel duidelijk wat ik bedoel?)

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hihi, ja, ik snap het en ja, natuurlijk kan het. Waarom zou het niet kunnen. Het maakt het zelfs wel speels, en ja, misschien moet je een beetje opletten bij het lezen, maar zo erg is dat niet. Het leuke ook van die tijdsprongen is dat je er een beetje mee kan spelen. Je kan kleine beetjes verklappen over de toekomst in het stuk over de toekomst, zodat je, als je het stuk in het verleden leest, extra in spanning kan zitten. (als het nu duidelijk is wat ik bedoel :p )

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het verwarrend vinden, zeker als de verhaallijnen op een gegeven moment bij elkaar komen. Maar ik denk dat het uiteindelijk vooral aan de uitwerking ligt.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het nu eens allemaal aan het bekijken (Kleurtjes, comments en tijdslijnen maken beuh) en gezien dat het verhaal zo organisch gegroeid is lijkt het nog mee te vallen met de discrepanties. Het zal inderdaad aan de uitwerking liggen. Dan zal ik het HEEL GOED moeten uitwerken. Waar ben ik in godsnaam aan begonnen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon doorzetten en heel kritisch naar je teksten kijken of alles nog wel klopt. In mijn eerst boek loopt de tijd van de verhaallijnen ook niet synchroon. Dus het kan, zeker weten. Het kan een verhaal zelfs iets extra's meegeven, vind ik, zolang het maar klopt en 'logisch' is opgebouwd.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kan wel zo te lezen, maar ik vind het niet fijn. Runaway ik dacht dat het stuk van het thuisland van het collectief tegelijk speelde met het stuk van de hoofdpersone. Ik had het dus helemaal niet door - maar nu ik erover nadenk moet het collectiefthuisland wel erg snel zijn gegaan. Toch liep het heel mooi in de verhaallijn van de hoofdpersone over.