Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoeveel schrijfprojecten tegelijk?

Ik vroeg me af met hoeveel schrijfprojecten zijn jullie tegelijk bezig? Ik ben zelf bezig met een chicklit verhaal en een verhaal voor mijn schrijfclubje.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verschillende. Mijn belangrijkste verhaal, een verhaal wat ik wil laten uitgeven, een wedstrijdverhaal en tussendoor nog in ieder geval 1 voor Averbode :) hier kom ik nu op, maybe zijn er meer.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werk op dit moment aan twee verhalen, maar schrijf wel een aantal plots uit voor andere verhalen. Deze plots werk ik een klein beetje uit, maar niet in verhaalvorm. Ik wil het aantal altijd zo beperkt mogelijk houden. Ik verbaas me altijd over degene die tussendoor ook nog eens aan een schrijfwedstrijd schrijven. Natuurlijk, het is een leuk tussendoortje, maar ik zou dan gelijk uit mijn eigen verhaal zijn. Dat is echt niet aan mij besteed.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben met een roman bezig. Ondertussen heb ik ook een kort verhaal geschreven en ben ik nu bezig met een artikel voor een tijdschrift, en schrijf ik af en toe een column. Ook maak ik aantekeningen voor een kort verhaal voor een schrijfwedstrijd. Het is prettig om met diverse dingen bezig te zijn. Als je even vast zit in het ene project, ga je verder met het andere. Zo ben je altijd bezig.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf elke twee maanden een kort verhaal voor mijn schrijfclub. Soms combineer ik dat met een schrijfwedstrijd. Een enkele keer stuur ik een column op naar De Pers. Zo an en toe schrijf ik aan mijn Filmpje. Ik heb verhalen voor Pica geschreven. Mijn 'echte' manuscript voor een kinderboek verstoft in de pc. Ik werk in principe meestal aan één ding, maar kan wel iets een maand laten liggen om er dan weer dingen aan te verbeteren.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit odnerwerp hadden we toch pas? Bij wat schrijf jij staat gelijk hoeveel iedereen schrijft. Pehamo is met 32 boeken tegelijk bezig. Waus; staat zij al in de hall of fame hiermee?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pff echt veel te veel. Ben momenteel bezig met informatief boekje (en daar heb ik sowieso vier opdrachten van openstaan), relaxroman en een verhaal voor mezelf. Daarnaast schrijf ik nog artikelen en stukjes tekst voor een website. Enorm druk dus ;)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
1 boek afmaken, 1 herschrijven, 1 schrijfwedstrijd, 1 prentenboek doornemen en wat aanpassingen, 1 monoloog theater, 1 nieuwe opdracht (nog te beginnen)... wat doe ik hier? Ik zou vandaag niet langskomen!

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 boek en verder school (zijn ook schrijfprojecten hihi) en daarnaast dan website bijhouden en blogs etc. Soms wat columns.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Moeilijk te zeggen. Tien? Ik ben niet overal even actief mee bezig. Dat wisselt. Soms moet er iets afkoelen of narijpen. Net als Marlies vind ik het fijn om met verschillende zaken bezig te zijn. Als het een niet vlot, dat vlot misschien het ander. Roman, kinderboeken, korte verhalen, columns, gedichten

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben bezig aan maar liefst 4 verhalen tegelijk. Misschien niet een erg slim idee. Omdat ik met de verhaal-lijnen in de war raak... Het leven zit soms op een ondragenlijke manier niet mee.. :nod: Maar ach, ik kan er wel mee leven.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Psyche: het kan juist heel goed werken, maar dan praat ik over mijn eigen ervaring. Net zoals Marria en Marlies e.a.; het is een soort wisselwerking, als je hier geen zin in hebt, ga je daarmee verder en sta je dus niet stil. Het is net een machine die dan geen kans krijgt om af te koelen, je blijft presteren en met regelmatig onderhoud kom je een heel eind en kan je ook heel lang mee. :wink:

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Die Lil: met regelmatig onderhoud kom je een heel eind en kan je ook lang mee. :D Maar je hebt wel gelijk. Ik ben heel blij met mijn veertiendaagse columns. Dat houdt me alert op het taalgebruik, maar ook op woordspelingen. Daarnaast schrijf ik de rest. Kwestie van oefenen, Psyche?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch kom ik nog even op mijn reactie terug. De ene mens is de andere niet. Sommigen kunnen nu eenmaal maar een ding te gelijk doen. (Mannen bv. :D )

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Sommigen kunnen nu eenmaal maar een ding te gelijk doen. (Mannen bv. :D )
Die Pluis: toch geen tunnelvisie hoop ik? Al heeft dat ook zijn voordelen natuurlijk; je kan dan heeeeeel diep in de materie! Raakt missschien dan heel gericht en ook sneller die gevoelige snaar? :unibrow:

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Grapje? Ik ben niet boos, ofzo. :lol: Tuuurlijk is geen mens hetzelfde, stel je voor zeg, een overvloed van die punthoofden of warhoofden hier op aarde. Nee, balans moet er wezen: elke schrijver zijn ijver. :wink: En trouwens, is het daar ook vrijdag nu? :D

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedoel je met 'daar' hier? :D Ja Lil, het is hier weekend! Dat doet me denken aan het lied van drs P, van die overkant. Als je daar bent ben je hier en vice versa.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat verschilt bij mij. Ik heb minimaal twintig onafgemaakt verhalen waar ik maar af en toe aan werk. En het ligt eraan in welke bui ik ben. Meestal heb ik één 'hoofdverhaal' waar ik vast aan werk, en allerlei andere dingetjes eromheen, als uitprobeerseltjes. Wat dit betreft ben ik heel onregelmatig en ongebalanceerd.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat was ik ook, Iriss. Het is heel gek, na een ander -verbeterd, doordacht- inzicht ga je ook veel gestructureerder schrijven.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook een aantal projecten tegelijkertijd, maar ik probeer nu echt een "hoofdproject" van de grond te krijgen. Het wil echter niet goed lukken qua uitwerking. Gelukkig maar dat het bijna vakantie is!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat verdraaide internet ook hier in Duitsland :S Ook niet de beste. Zit ik net een verhaal te typen.. weg! Alleen maar omdat het internet onder het verzenden uitvalt! Maar goed, ik begin dus gewoon weer opnieuw. Zoals Carduelis het noemt: 'hoofdproject', zal het bij nooit kunnen worden. Iedere keer als er een nieuw idee voor een van mijn 'boeken' naar boven komt, verspringt het hoofdproject. Zo krijgt ieder boek zijn verdiende aandacht op zijn tijd. Komen ze allemaal een keertje af :P

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werk meestal aan een stuk of 4 verhalen tegelijk. Zo ook op dit moment. Ik schrijf aan een fantasyverhaal, aan 2 verhalen die enkel voor Internet bestemd zijn en aan een verhaal met spanning.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals Carduelis het noemt: 'hoofdproject', zal het bij nooit kunnen worden. Iedere keer als er een nieuw idee voor een van mijn 'boeken' naar boven komt, verspringt het hoofdproject. Zo krijgt ieder boek zijn verdiende aandacht op zijn tijd. Komen ze allemaal een keertje af :P
Ach ja, €line, ik beschreef ook maar slechts een utopie waar ik naar streef. :P Ik mag blij zijn als ze me het lukt om een duidelijk hoofdproject aan te kunnen wijzen.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom kies je er niet gewoon eentje uit, waaraan je blijft schrijven, wat er ook gebeurt? Of lukt dat niet voor jou?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, dat is heel raar. Ik heb gelukkig in één adem de inzendingen voor SLAU en de Elle afkunnen maken. Misschien ligt het er ook wel aan dat ik nooit precies weet waar ik heen schrijf.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet overdrijven a.redhed, (hihihi) Ik heb 24 boeken af. Werk dus nu aan drie boeken. Twee manuscripten naar een uitgever gestuurd. Heb op het moment geen schrijfcursus. Ben nog bezig met de cursus ontdek je schrijftalent en verder.... TUIN!!! De plicht roept, of liever gezegd, hanepoot en woekergras rules en ik haat dat. Daarnaast er stiekem uitgeknepen voor vier daagjes Londen. dat was heerlijk en ik kan er nu weer fris tegenaan.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou dat vind ik nog steeds erg indrukwekkend Pehamo! Ik schrijf aan 1 roman. En daarnaast heb ik een stuk of 8 korte verhalen waaraan ik af en toe werk. Om mezelf scherp te houden doe ik zo nu en dan mee met een schrijfwedstrijd.