Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Decoratieve initiaal

Is het nuttig om bij je manuscript een decoratieve initiaal (zo'n grote sierlijke letter aan het begin van een hoofdstuk, bijvoorbeeld) in te voegen? Wordt dat gewaardeerd, vinden uitgeverijen het leuk of juist niet? :confused:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen idee, ik denk dat ze het overbodige ruimteverspilling vinden. Ik gebruik het wel altijd (als het toch niet naar de uitgever gaat) want ik vind het mooi, haha.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Uitgeverijen willen over het algemeen zo min mogelijk opmaak in een document. Wel hoofdstukindeling, alinea's en leestekens natuurlijk, maar geen vet, cursief, lettertypen, etc. Dus ook geen decoratieve initiaal. Je kunt er natuurlijk wel bijzetten dat het je leuk lijkt om een decoratieve initiaal in de uiteindelijke gedrukte versie van je boek te gebruiken.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijkt me onnodig. Ze lezen je brief en kijken dan snel een paar bladzijden door. Een mooie beginletter helpt daar niets.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nuttig? Zo zou ik het niet willen noemen, nee :D Als een uitgever interesse heeft, kun je het altijd nog opperen of het leuk is in de uiteindelijke versie.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had ook een mooie sierletter in een manuscript toegevoegd. Maar de printer pakt dat helemaal niet, boehoe. Maar beter ook, zoals Dries en A.Redhed zeggen. Ze kijken er toch niet naar. Maar Micha's Idee is ook prima. als het boek uitgegeven wordt vragen of er dan een sierletter bij een beginstuk mag.