Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Links op je site

Op het moment ben ik bezig met het maken van een site voor mijn boekje. Nu lijkt het mij ook leuk om er een aantal "leuke links" op te vermelden. Links die het voor de bezoekers van de site extra aantrekkelijk moeten maken om regelmatig terug te komen. Hebben jullie ook dergelijke links op de site voor je boek(en) staan? En als dat zo is, naar wat voor sites verwijzen die links dan?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste gedachte is om elke keer iets anders onder de aandacht te brengen. Anders blijven je bezoekers misschien juist bij de links hangen in plaats van bij jou. Vanuit de gedachte van jouw boek kun je bijvoorbeeld wekelijks iets presenteren op een eigen manier. Ik zou kiezen voor dingen die rechtstreeks met je boek te maken hebben. Ik denk aan: interviews, filmpjes, boeken onder de aandacht, mooi beeldmateriaal, reportages, uitspraken, kunstwerken, ... Maak er iets moois van!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anders blijven je bezoekers misschien juist bij de links hangen in plaats van bij jou.
Ik zorg er wel voor dat -als de bezoekers op een link klikken- mijn site niet "verdwijnt" maar op de achtergrond open blijft staan. Ja, ik wil ook wel naar sites door laten linken waar mooie dingen op te vinden zijn. Dingen waar je blij van wordt. Er staat alleen meestal zó enorm veel reclame bij, dat is niet mooi meer.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ligt er aan waar je boekje over gaat neem ik aan. Ik had een boek geschreven over daklozen in Chicago en had een link naar de organisatie waar ik gewerkt had, naar info sites over dit thema.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zou je willen dat men door de links naar je site terugkomt, Scorpio? Ik zou juist links plaatsen die achtergrondinformatie geven aan de thema's van je boeken of naar archieven die je hebt gebruikt, bijvoorbeeld. (Ikzelf heb geen site, trouwens.)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb zelf ook geen site. Brengt allemaal te veel rompslomp met zich mee...(vind ik dan)... en je moet het wel een beetje bijhouden. Maar eh.. ja, net wat A. Redhed zegt. Zet er een link bij van bijvoorbeeld een thema/onderwerp dat in het boek aan de orde komt.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bezoekers komen niet terug omdat je leuke links hebt, want die leuke links zetten ze wel bij hun favorieten. Tenzij je elke maand indrukwekkend nieuwe links hebt (of een wedstrijd eraan verbindt), maar ik denk niet dat jouw website om de links moet draaien ;). Links kunnen wel informatief zijn als ze over het onderwerp gaan, maar een leuke link betekent dat je de bezoeker een goed excuus geeft om je website te verlaten ;). En vergeet niet degenen die jij linkt te vragen of ze je terug linken. Zelf heb ik nog geen links op mijn boekensite, want die is nog niet 'af' (dat kan pas als het boek af is ;) ). Veel links zullen er denk ik niet opkomen, maar iedereen die mij linkt, kan ik via mijn persoonlijke site een 'teruglink' geven. Ik ben niet zo'n blogtype, maar ik ga binnenkort 'aan de blog'. Dat is een mooie manier om je site regelmatig up te daten en als mensen weten dat er regelmatig updates zijn, komen ze ook vaker terug (in theorie dan ;) ).

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil het liefst links van sites die een 'teruglink' plaatsen. Daarom is het ook wat lastig om sites te vinden die terug willen linken. Het gaat er in ieder geval om dat je daardoor sneller de zoekmachines gevonden wordt. Ik zou ook een paar links willen hebben die naar de site van een leuk of mooi boek leiden. Geen zwaarwichtige of dramatische boeken, dat sluit niet aan bij mijn boekje. Mijn boekje -dat verschijnt op 9 mei- gaat over doelgericht positief denken.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je je al afgevraagd wat het doel van je site is? Is dat alleen het promoten van je boek of streef je meer doelen na? Ik zou het zelf leuk vinden als ik jouw site straks bezoek om een beetje rond te kunnen neuzen in dingen die met het onderwerp te maken hebben. Je boek komt zo duidelijk uit iets voort. Heb je je eigen surfgedrag op het net al geanalyseerd? Welke sites spreken je aan en waarom. Wat voegen ze toe? Hoe komt dat? Ik zou goed kijken naar goede sites... hoe komt het dat ze zo goed zijn? Ik koop trouwens niet snel een boek via een website van iemand. Eerst moet ik erover gehoord of gelezen hebben. Wanneer een site te amateuristisch overkomt ben ik ook niet geneigd een boek serieus te nemen. Ik ben wel heel benieuwd hoor. 6 mei is al snel. Gaat je site dan ook de lucht in? Veel succes. Ik ben ook heel benieuwd naar de gedachte achter je ideeën. Hopelijk tref ik een leuke link aan.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had een boek geschreven over daklozen in Chicago en had een link naar de organisatie waar ik gewerkt had, naar info sites over dit thema.
Mijn boekje heb ik geschreven als ervaringsdeskundige, ik kan in dit geval hooguit linken naar... mezelf!
Heb je je al afgevraagd wat het doel van je site is? Is dat alleen het promoten van je boek of streef je meer doelen na?
Op de eerste plaats is het promoten van mijn boekje natuurlijk belangrijk. Verder wil ik ook graag het doelgericht positief denken onder de aandacht brengen. En dat doe je het beste als het boekje flink opvalt, dus kom ik vanzelf weer terug bij... het promoten van het boekje. :D
Ik ben wel heel benieuwd hoor. 6 mei is al snel. Gaat je site dan ook de lucht in? Veel succes. Ik ben ook heel benieuwd naar de gedachte achter je ideeën. Hopelijk tref ik een leuke link aan.
Het boekje verschijnt niet op 6 maar op 9 mei. Ik ben heel druk bezig met m'n site, want die moet wel klaar zijn voor 9 mei. Hoewel ik geen webdesign-ervaring heb, gaat het er wel goed uitzien volgens mij. Ik kom er nog niet helemaal uit met die links, maar ik heb nog even de tijd.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Scorpio schrijft: Het boekje verschijnt niet op 6 maar op 9 mei. Ik ben heel druk bezig met m'n site, want die moet wel klaar zijn voor 9 mei. Hoewel ik geen webdesign-ervaring heb, gaat het er wel goed uitzien volgens mij. Ik kom er nog niet helemaal uit met die links, maar ik heb nog even de tijd. Misschien is dit wat je zoekt? Code voor een link. "Tekst op pagina" is datgene dat zichtbaar en klikbaar is. Zet de code daar waar je de link wilt hebben in je html en klaar is kees. a href="http://www.webadres.nl">Tekst op pagina < /A in mijn geval dus: a href="http://www.ellisflipse.com">Website Ellis Flipse< /A of zoiets Ervoor moet < en erachter > Ik moest die weghalen anders maakte deze pagina er een echte link van en kan je de code niet meer lezen. De spatie tussen < en de /A moet ook weg. Tjonge dit is lastiger dan ik dacht. :confused: Mail me als je er niet uitkomt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, DeEllis, ik zal jouw links zeker op mijn site zetten. Zodra ik daarmee begin zal ik je even 'n PB-tje sturen. En bedankt voor je tip over het plaatsen van een hyperlink, heel attent van je! Ik weet echter wel hoe ik dát moet doen. Eigenlijk bedoelde ik met: 'Ik kom er nog niet helemaal uit met die links...', dat ik nog niet weet wélke links ik kan/wil gebruiken. Met jouw links heb ik er in ieder geval al een paar aantrekkelijke voor "te pakken". :D @ A. Redhed Klopt, er zijn nog meer mensen die positief denken, gelukkig wel! En je hebt natuurlijk gelijk, er zijn best een flink aantal andere sites over positief denken te vinden. De reden dat ik óók over dit thema een boekje heb geschreven, is nou juist omdat ik het op een nét wat andere manier benader. Ik ben nu ook aan het kijken naar sites over goed nieuws en dergelijke, dat past er natuurlijk ook goed bij.