Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Mystieke boodschap

Hey! Voor toneel moeten we zelf een monoloog schrijven die een kwartier duurt. Ik heb al heel wat tekst, maar nu ben ik op zoek naar een mystieke boodschap. Ik loop er al dagen over te denken, maar heb geen enkel idee. Ik zal even de situatie schetsen: Een man en een vrouw zagen elkaar voor het eerst en bleven naar elkaar staren. De vrouw heeft het gevoel dat er iets speciaal aan hem was. Beiden gingen echter een andere kant uit, met het besef dat ze elkaar nooit meer gingen zien. Een soort van liefde op het eerste zicht. Nu krijgt die vrouw een brief in haar brievenbus, zonder afzender. En op die brief staat een mystieke boodschap (afkomstig van die man). Heeft iemand van jullie een idee?

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb direct een associatie met een echtpaar-uit-een-vorig-leven. Dan passen veel boodschappen, zolang het past in de gehele monoloog en bij het taalgebruik: De vogels zongen, de vorige keer dat wij elkaar beminden. Zal dat nu weer gebeuren? We krijgen de gelegenheid het over te doen. Die laten we toch niet voorbijgaan? En terwijl ik tik, stel ik me voor dat 'mystiek' ook anders ingezet kan worden, dus zonder de context van een vorig leven: De engelen hebben hun werk gedaan: wij zagen elkaar. Is nu niet de vrije wil der mensen aan zet? Er schieten me plots veel meer zinnen te binnen. Mystiek he? Deze: 'De vlinder klapwiekte in de Himalayas. De lynx trok zich tevreden terug in de struiken. De Geest had gesproken; nu heerst de stilte. Voor de storm?' Ik stop voordat ik vervaag. :-)

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat denk je van reïncarnatie Butterfly, Dat er op de brief staat dat de man haar uit een vorig leven kent. hij noemt een plaats waar ze heen moet gaan. Het is een oude wijk. Als ze daar aankomt staat hij haar op te wachten en ze herkent de straat en het huis meteen. Ze heeft er met hem gewoond in een vorig leven. hoe lang geleden dat vorige leven was kun je zelf natuurlijk bepalen. Helpt dit je een beetje de goede richting uit? succes met schrirjven.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Reincarnatie is wat afgezaagd denk ik. De oplossingen van Leo lijken me wel wat. Of: Al jaren lang heb ik met grote regelmaat zus en zo droom. In die droom ziet persoon x er zo en zo uit. Toen ik je tegenkwam dacht ik dat ik droomde. Je bent het exact. enz enz

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat denk je van: je bent net een droom die uitkomt (als een vogel uit een ei) Of een stukje songtekst: Vraag niet naar de weg, want iedereen die is de weg kwijt ???