Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Kwaliteitsverschil POD

Ik lees hier en daar (zeg maar overal...) berichten over POD-uitgeverijen. Die claimen dat ze minimaal 85 procent van het aangeboden werk uitgeven. Een reguliere uitgeverij komt aan de 1 promille of in die richting. Is er geen tussenweg te vinden? Er zijn ook forumleden die (terecht of niet terecht, daar wil ik vanaf zijn) neerkijken op POD-uitgeverijen. Laten we wel wezen: schrijven is erg laagdrempelig, iedereen kan het. Maar er is schrijven en SCHRIJVEN, als u begrijpt wat ik bedoel (en plagiaat, maar dit terzijde...). Dus: is een tussenoplossing niet mogelijk? Zeg een uitgeverij die 10% van het aangeboden werk uitgeeft? Zie deze post maar als een proefballonnetje. Ik ben benieuwd naar de reacties!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar nu moeten we niet net doen of BN'ers zomaar uit de lucht komen vallen. Die mensen hebben al wat gepresteerd. Daarom hebben ze misschien ook iets te vertellen óf ziet iemand er brood in dát ze iets vertellen (in boekvorm).
Het zal voor een (zeer groot) deel zo zijn dat iemand er brood in ziet om de naam van een bekend persoon op z'n product -een boek in dit geval- te zetten. Dat verkoopt 'n heel stuk beter dan een onbekende naam. Schilderijen van bekende Nederlanders verkopen bijvoorbeeld ook goed. Kledingmerken brengen gráág een lijn uit van een BNer en een parfumgeurtje loopt ook goed als er een bekende naam op staat.
Begrijp je niet dat ik bedoel te zeggen dat je in veel gevallen eerst iets moet presteren voor je werk productief kan worden? Er gaat iets vooráf aan wat je zegt, hierboven. En netwerken is natuurlijk belangrijk, dat is van alle tijden. Daar kunnen we beter een ander topic over openen.
Als iemand in zijn of haar beroep een goede naam heeft gekregen, dan werkt die naam enorm verkoopbevorderend. Vanzelfsprekend heeft die persoon iets gedáán om aan zijn of haar goede naam te komen. Dat is natuurlijk meer dan logisch. Zo'n "Naam" kan prima ingezet worden om van alles en nog wat verkopen, zélfs al weet de bekende persoon nauwelijks iets af van het product waar zijn/haar naam aan verbonden is.