Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Welke uitgeverij?

Ik heb een boek geschreven (jawel...) maar heb geen idee naar welke uitgeverijen ik mijn manuscript het beste kan sturen. De mensen die het hebben gelezen typeren het als: 'vakantielectuur', 'vrouwenboek', 'spannend' en 'leest lekker weg' (geen literatuur dus, maar wel positieve reacties :-). Kan iemand mij helpen? Dank! Joost

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik leef met je mee, Joost. Had het er net nog over. Dit is dus waar ik ook mee zit. In wiens fonds past je werk? Hier zou een workshop of een stappenplan of in ieder geval wat richtlijnen zeker bij helpen. Ik kan je alleen zo ver assisteren: wat voor boeken lees jij zelf? En van welke uitgeverijen? Past het bij een van die vertrouwde uitgevers? Een manuscriptbeoordelingsbureau geeft toch ook advies hierin, of niet? Of misschien via de Salon zelf? Succes!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom plaats je niet een stukje bij proeflezen? Er zijn genoeg vrouwen hier die het je in éé ooropslag zo kunnen zeggen. ik niet. Ik lees nooit damesdingen of schrijf verhalen speciaal voor vrouwen.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor alle snelle reacties. @mara: Dat chicklit is precies wat ik zocht. Op chicklit.nl stonden ook lekker veel recensies, en dat leest een stuk makkelijker dan in de bibliotheek alle achterkanten van boeken te gaan lezen (wat ook wel z'n charmes heeft, maar toch...) Bedankt! @malika: House of books ziet er inderdaad ook goed uit. Ik heb wat te doen!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In het 'Handboek voor schrijvers' staan uitgevers met hun fondsen vermeld. Is via deze site te bestellen.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@rudolf: Ik besef dat mijn reactie wat negatief klinkt, sorry. Kijken of een uitgeverij bij mijn boek past, is voor mij stap twee. Maar daar achterkomen kan denk ik een stuk effiecienter als je aanknopingspunten hebt, en die zocht ik hier.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zijn er boeken die je echt met plezier leest? Zijn die op de een of andere manier verwant met jouw manuscript? Misschien is die uitgeverij dan iets voor jou? Simpel, maar wel een aardige graadmeter vind ik zelf. :)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, maar die lijken niet op mijn eigen boek :wink: Maar ik heb hier al wat startpunten gekregen en ik moet nu nog naar de bieb en wat 'chicklits' inkijken of ze een beetje op die van mij lijken (maar liefst niet teveel natuurlijk....)