Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe vorm van schrijvers rip of?

Hi ik vind dit toch merkwaardig. Lees onderstaand verhaal maar eens, Van uitgeverij Aspect.. het lijkt een nieuwe vorm van Zelf Uitgeven te zijn. Wij geven je boek uit maar zelf wel even 4500 euro meebetalen. Ik heb wat xjes gezet waar het te prive is. Het grappige is. Ik kreeg van hen al eerder een vergelijkbare mail, (op een ander manuscript) nagenoeg hetzelde maar een andere titel en ietsje lager bedrag montein -------------------------------- *brief verwijderd op verzoek Aspekt*
Hier stond een brief van uitgeverij Aspekt aan de auteur waarin om een auteursbijdrage van 3.500 euro gevraagd werd.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gingen ze niet uit van 1.000 gedrukte exemplaren? Het is te simpel om te zeggen dat een boek dan 4,50 kost, want er komt nog wel wat bij, maar met 10 euro kom je dan wel een eind in de richting. Alleen moet je dan wel 1.000 boeken verkopen. Hoe?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat die redenatie niet klopt. Je krijgt gewoon royalties. Zeg 1,50 per boek. Dan moet je er toch een heleboel verkopen voor je je geld er uit hebt.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht wel dat je dan een hoger voorschot kreeg. Als ze verwachten zoveel van je titel te verkopen, hè. Anders niet want dan komen ze bij de uitgeverij niet uit de kosten. Maar een hoger voorschot is niet hetzelfde als een hoger percentage.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, we hebben het hier niet over een voorschot krijgen. We hebben het hier over een voorschot moeten betalen als auteur!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geachte lezer, Pas heel recent weet ik van het bestaan van deze website.Ene Rudolf vraagt zich hier af hoe die boeken van Aspekt het doen. Laat ik een passend voorbeeld geven: - verwijderd -. Dr. Pierik was zeer huiverig zo'n boek te gaan uitgeven, want hij zag vele processen opdoemen. Ik heb hem echt verbaal moeten overtuigen het vooral uit te geven. Ik kan jullie verzekeren dat niet 1 krant het aandurfde dit boek te noemen of er iets over te schrijven. Niet 1 boekhandel durfde het uit te stallen - verwijderd -. Geachte lezer, wilt u eens over het volgende nadenken: hoe komt het toch dat uitgeverij Aspekt auteurs heeft die daar meer dan 5 boeken lieten uitgeven? Dat beeld klopt dus niet helemaal met de reacties die ik hier tegenkom. Zouden die auteurs bij Aspekt niet gelijk weglopen als ze zo werden opgelicht, zoals u dat hier stelt? Nogmaals ik herken hier helemaal niets in en heb een uitstekend contact met dr. Pierik en Uitgeverij Aspekt. Met vr. groet XXXXXX

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker nuttig, zo'n reactie na ruim twee jaar. :rolleyes: Vond je dat je in dat andere topic je punt nog niet duidelijk genoeg had gemaakt?

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even serieus XXXXXX: wat is jouw reden om hier op SOL te komen? Ik heb nu drie berichten van je gezien en die gaan allemaal over Aspekt en waarom jij dat zo'n goede uitgeverij vindt. Prima, natuurlijk mag je dat vinden. Maar dat weten we nu wel. Net als Via begrijp ik niet goed waarom je hier zo op door gaat. Dit is een site voor schrijvers (al dan niet aspirant-) die elkaar helpen, steunen en adviseren. Goed. Jij raadt ons wel aan om met Aspekt in zee te gaan. Ok. Dat bepalen we ieder voor zich. Kijk eens rond naar andere topics, praat me over andere onderwerpen. Lijkt me leuk. OK?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
XXXXXX, eigenlijk wilde ik dezelfde reactie geven als in het vorige topic, maar goed... Dat het ook regelmatig goed gaat betekent niet dat de klachten ongegrond zijn. Niemand beweert hier dat alle schrijvers problemen hebben bij Aspekt, maar jij begint hier wel structureel andermans problemen met de uitgeverij te bagatelliseren. We weten nu dat jouw ervaringen anders zijn. Laten we het daarbij houden.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dr. Pierik was zeer huiverig zo'n boek te gaan uitgeven, want hij zag vele processen opdoemen. Ik heb hem echt verbaal moeten overtuigen het vooral uit te geven.
Gelukkig, want wat was het alternatief? Een paardenhoofd in zijn bed stoppen?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meneer Dries, Wat gaan we nou krijgen? Dat er zoveel berichten over Aspekt staan, mag u mij NIET aanrekenen als ik er op reageer. Kom nou toch....Ik heb die er niet opgeplaatst! Wel heb ik gereageerd op een paar lieden die een uitstekende uitgeverij als ASPEKT ten onrechte zwart maken. Wat zijn de prestaties van deze klagende scribenten eigenlijk? Ik ben er niet van onder de indruk als ik zo scroll... het blijft amateuristisch geklungel in de marge, waar grote uitgevers totaal geen belangstelling voor hebben. Hoe zou dat toch komen? Ik mag dat roepen meneer Dries , want na zo'n 240 artikelen en 15 boeken ben ik maar gewoon een schilder die in het buitenland prijzen mag ontvangen voor zijn schilderijen. Heeft u dat begrepen? Just an artist! Ik ben géén schrijver en heb dus niets te zoeken op uw website! Ja, het stoort mij dat wat stukken onbenul een uitstekende uitgeverij als ASPEKT ten onrechte zwart maken.Ik heb in ieder geval helemaal geen klachten.Sommige van uw leden schijnen niet veel meer te doen te hebben dan op websites succesvollere collegae af te branden, omdat ze van het schrijven zelf niet kunnen bestaan. Van mij mag het allemaal, maar ik ga geen tijd meer verdoen op deze website.Er moeten weer een paar boeken van mij uitkomen: natuurlijk bij mijn favouriete en onvolprezen uitgeverij Aspekt! De beste van Nederland. En uw leden mogen rustig door emmeren. U treft mij hier niet meer. Wrong time- wrong place- XXXXXX

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Luister eens even, jij hebt het recht niet om de prestaties van anderen te beoordelen, al had je 1000 boeken geschreven. Daarnaast kan ik me niet herinneren dat jij op de klachtenafdeling van Aspekt werkte. Je weet helemaal NIKS van deze mensen. Waar haal je de brutaliteit vandaan om hun klachten te bagatelliseren? Jij hebt geen enkele manier om na te gaan of deze klachten wel of niet terecht zijn. Als je puur een tegengeluid had laten horen denk ik dat je Aspekt nog had kunnen helpen, nu heb je de klachten denk ik alleen maar oprechter doen lijken door ze zonder enige kennis als onterecht te bestempelen. Ik word niet vaak boos op het forum, maar dit slaat echt alles. Wat een lef heb jij zeg door grote groepen mensen die je niet kent voor onbenullen uit te maken. Deze gaat dicht. Reacties evt per mail.