Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waarom ik gekozen heb voor Boekscout

Ondanks al de, èh... wat minder prettige meningen over Boekscout, heb ik toch gekozen voor deze internet-uitgever. Je kunt daar namelijk één- of meerdere redenen voor hebben. Laat ik even vertellen waarom ik het gedaan heb. Ik heb een boekje geschreven over positief denken. Er is op het moment vrij veel aandacht voor dit thema en ik wil graag een stukje "meeliften" op de belangstelling die er nú voor is. Als ik braaf ga zitten wachten tot er een reguliere uitgever (eventueel) toehapt, is het misschien lang zo "hot" niet meer. Bij een reguliere uitgever duurt het -in de meeste gevallen- máánden voordat je een reactie krijgt. Daarna duurt het weer maanden alvorens je manuscript in een boekje omgezet is. En dán... wordt je boek pas in de verkoop gezet op het moment dat de verkoopbrochure van de uitgever gepubliceerd wordt! Voor je het weet ben je simpelweg één- tot anderhalf jaar verder. En dat is dan zelfs het meest gunstigste geval, voor hetzelfde geld moet je uitgever na uitgever "aflopen"... Mijn boekje zal dus niet "zomaar" in de boekenwinkels terecht komen. Máár, die garantie heb je ook absoluut niet als je boek wél door een reguliere uitgever uitgegeven wordt! Dan is het ook maar afwachten wat de winkeliers in hun assortiment willen opnemen. De ruimte die winkeliers hebben is niet onbeperkt, het is een kwestie van kiezen. En natúúrlijk kiest een winkelier het liefst "veilig" en dat zijn voornamelijk de reeds bekende Grote Namen. 'n Enkele winkelier zal ook wel kiezen voor een boek van een onbekende schrijver. Dan zal het echter vaak gaan om een boek van plaatsgenoot óf van iemand die erin geslaagd is om zijn/haar boek in een bekende landelijke krant te krijgen. Kortom, waarom zou ik niet het "risico" nemen om mijn boekje door Boekscout te laten uitgeven? Het kost mij niets (nou ja, 40 mailadressen) en zij bekommeren zich om de bestellingen. Ik ga een website opzetten -speciaal voor dit boekje- en kan daar een link opzetten waarmee men direct op mijn pagina bij hen terecht komt. Natuurlijk moet ik zelf ook nadenken over manieren om mijn boekje te promoten. Dat kun je trouwens ook maar het beter doen als je bij een reguliere uitgever zit, want die gaan hier ook niet altijd écht flink mee aan de slag. Die 40 mailadressen hoop ik natuurlijk snel bijeen te sprokkelen. Maar daar kan ik niet wakker over liggen, dat is gewoon mijn aandeel(tje) in het promotionele gebeuren.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
´t Is wel mooi MJ, zoals je dat verwoord, geluk moet je verwerven, niet pikken. Boekjes moet je ook niet pikken, kan me voorstellen dat dit heel dubbel voelt. En dat van de tekening vind ik echt te erg. Een nieuw boekje laten drukken kan wel, die tekening krijg je nooit meer zo terug :( .

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een klein "primeurtje", iemand heeft de moeite genomen om mijn boekje... te stélen! Het lag opengeslagen op de toonbank in mijn winkel (cover naar boven) terwijl ik met een paar klanten bezig was. Er liepen ook een wat kijkers in de winkel rond. Toen ik even later weer achter de toonbank stond, zag ik dat mijn boekje verdwenen was. :confused:
Dan ben je meer geliefd dan ik... Oftewel, mijn boekje. Iemand van dit forum, ik weet niet eens meer wie, kreeg eens een inbreker op bezoek die de hele boel leegstal. Maar het boekje dat ze net van mij had gekocht bleef liggen :(

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand van dit forum, ik weet niet eens meer wie, kreeg eens een inbreker op bezoek die de hele boel leegstal. Maar het boekje dat ze net van mij had gekocht bleef liggen :(
Ik kan mij voorstellen dat dit ook een dubbel gevoel gaf. Maar ach, misschien was inbreker wel een analfabeet. :smirk:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er staan sinds gisteren enkele positieve reacties van lezers op de website van het boekje. Je leest en hoort altijd dat zoiets heel gunstig kan uitpakken. :nod: Ik ben dus benieuwd of het inderdaad effect heeft op de verkoop.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De politie had je erbij moeten halen en de pers. Dat is de aandacht die je veel verkoop op kan brengen, daar valt niet tegenop te adverteren.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kheb laats eens een mail gestuurd naar boekscout. Over het feit dat hij eerst bij Free Musketeers kwam..En ze dezelfde naam hebben staan. via Google kweet het niet meer precies.. Volgens mij zijn het broers? Ofzoiets in ieder geval.. Kheb een mail gestuurd en gevraagd in hoeverre hun samenwerken of iets te maken hebben met Free Musketeers..Echter heb ik hier NOOIT meer iets op gehoord en ondertussen zal het alweer 2 maanden geleden zijn.. Echt proffesioneel is dit niet? Wat vinden jullie? Kvind het erg vreemd dat boekscout hier niet op reageerd..

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog even een kleine update. Er zijn van mijn bij Boekscout uitgegeven boekje: 'Geluk... waarom NIET' inmiddels 97 exemplaren verkocht. Hiervan heb ik er zeven zelf verkocht, de rest werd via winkels besteld en rechtstreeks bij Boekscout.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een klein "primeurtje", iemand heeft de moeite genomen om mijn boekje... te stélen!
Kunnen we elkaar de hand geven. Mijn tandarts had mijn peuterboekje Tandenpoetsen! gekocht voor in de wachtkamer en toen vond iemand het zó leuk dat hij het heeft meegenomen naar huis. 'k Vond het wel sneu voor mijn tandarts... :(

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net nog even gekeken bij de site van Boekscout, er zijn op dit moment 99 boekjes verkocht. Bijna 100 stuks, toch wel leuk. Het is in mei '08 verschenen, dat zijn ruim 10 boekjes per maand. Wat mij opvalt is dat ze vrijwel allemaal via Boekscout verkocht zijn, ik heb er maar 'n paar zelf verkocht. Je leest (en hoort) vaak dat boeken die bij POD-uitgevers zijn verschenen, voornamelijk door de auteurs zélf verkocht worden. Dat is bij mijn boekje dus niet het geval.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kleine up-date; er zijn nu 104 boekjes verkocht. Gemiddelde verkoop per maand sinds mei '08: 11 stuks.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, klinkt goed, Scorpio! Trouwens, dat stelen... misschien zien zij het als bookcrossing? Positief boekje, positief denken, boekje lezen, boekje mee! Maar het is natuurlijk wel verkeerd, zomaar meenemen. Stel je voor dat iedereen dat doet, dan houd je geen boek meer over. Zonde.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, dat is dan toch een soort bookcrossing waar je niet bepaald op zit te wachten. :angry: Gelukkig was het er maar ééntje.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb vandaag het contract van Boekscout gekregen voor het uitgeven van mijn verhaal (kinderverhaal). Ik heb nog niet getekend. Het is mijn eerste boekje en ik heb geen ervaring wat uitgeven betreft. Maar na alles wat ik hier heb gelezen, denk ik dat ik er maar moet voor gaan. Veel heb ik niet te verliezen. Het moeilijkste vind ik aan 40 e-mail adressen komen, die verplicht moeten aangeleverd worden en dan nog met de toestemming van die personen. Ik heb wel een aantal familieleden en kennissen, maar aan 40 kom ik niet. Hoe hebben jullie dat aangepakt ? Zijn er onder jullie die een boekje bij Boekscout hebben uitgegeven, en kunnen of willen ze daar verkoopcijfers van melden ? Want ik heb de indruk dat kopen van boeken online toch een drempel is waar veel mensen moeite mee hebben. Een beetje feedback voor een groentje zoals ik is steeds welkom

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Annielice Bij mijn berichtje hierboven (van: Vrij, 20/02/2009 - 11:34) staat iets over het aantal van mijn boekjes dat verkocht is bij Boekscout. Je zult er ook zelf reclame voor moeten maken. Bijvoorbeeld: Via websites, visitekaartjes van je boek laten maken en meegeven aan mensen. Je hebt een kinderboek geschreven, vraag op scholen in de buurt of je een stukje mag voorlezen in de klas. Maak dan een foldertje en geef dat mee aan de kinderen in de klas. Mailadressen verzamelen: Probeer het bij fora waar je (regelmatig) komt. Zit je op Hyves, dan kun je al je hyvesvrienden mailen. Ken je iemand die op een voetbalvereniging of iets dergelijks zit? Ga een keertje mee en probeer met mensen in gesprek te komen over je boekje, notitieboekje + pen meenemen! :D

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
dank je scorpio voor de snelle reactie. Proficiat met de verkoop van de 104 boekjes. Een succes !. Ik zit nog steeds met die 40 adressen in mijn maag. Ik zit niet op sociale sites of forums, en ook niet in verenigngen. Ik ben 58 en bij mijn kennissen vind ik wel geinteresserden om het boekje voor hun kleinkinderen aan te kopen, maar dat zijn er maar een 10-tal. Ik kan zomaar geen vreemden aanschrijven toch ? Dat is spam, en bovendien vraagt Boekscout dat iedereen schriftelijk zijn toestemming geeft ! Ging dat bij jou dan zo gemakkelijk ?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vraag je kinderen (als je die hebt) om de adressen van hun vrienden. Die schriftelijke toestemming zou ik maar niet te zwaar aan tillen. Het is ook in hun belang dat je boek uitkomt.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi, Mijn boek ligt ook in de winkel bij Boekscout. Meer voor de grap dan serieus heb ik mijn manuscript verleden jaar opgestuurd. ik was erg verrast dat ze er op ingingen. Inmiddels ligt mijn boekje al bijna een jaar in hun boekwinkel. Of ik daar wat aan heb? Ach, ik werk me suf aan de reclame voor mijn boek. Wie het gelezen is is enthousiast, maar rijk ga ik er zeker niet van worden :D Vooral vrienden, kennissen en bekenden van... kopen het en het staat in de biep van mijn woonplaats. Verder vind ik de prijs veel te hoog voor wat je krijgt. Ik heb het niet over de inhoud :D , maar over de uitvoering. En zeg nou zelf, als jij een boek koopt, dan wil je het toch ook zien, ruiken en voelen voordat je het koopt? Mijn manuscript van mijn tweede boek ligt nu bij een reguliere uitgever. Zodra het contract met Boekscout verlopen is, kan ik altijd nog het script van mijn eerste boek naar 'echte' uitgevers sturen. toch? www.debuutroman.hyves.nl http://www.boekscout.nl/html/boek.asp?id=333

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn verhaal ook opgestuurd naar boekscout, en word vanmiddag gebeld over t uitgeefconcept. Nu ben ik nog maar 13, maar ze willen t waarschijnlijk aannemen. En dan.. tja, dan reclame maken, en daar heb ik wel hulp bij nodig. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Mijn tweede roman is ondertussen weg naar een echte uitgever (185 A4tjes vond ik een beetje te dik voor POD), en daar hoor ik over 1 á 2 maanden iets van. Maar ik ben niet ontevreden over de service van boekscout..

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn boek word ook uitgegeven via boekscout, het is nu definitief. alleen ik heb nog geen 40 mailadressen xD

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben nogal nieuw met dit soort dingen, maar ik snap al veel uit de topics hier. Misschien dat iemand nog antwoord kan geven op mijn vraagjes? Want er zijn een paar dingen die ik niet kan vinden. Ik snap het dus redelijk hoe alles in zijn werk gaat bij die pod's, maar hoe gaat het dan als je boek klaar en gedrukt bij hun is. - Moet je zelf een bepaald aantal boeken kopen? - Zorgen hun ook voor illustraties? - Je betaald dus werkelijk niets en krijgt gewoon dat kleine bedrag voor elk boek dat verkocht is, met zekerheid dat er dus geen addertjes onder het gras zitten? - Hoe wordt er bepaald hoe lang je boek te koop staat, teken je dat in een contract? Blijft je boek dus "eeuwig" te koop op hun site staan of maar een jaar bijvoorbeeld? Of zeggen ze van we verkopen er een X aantal van en stoppen dan met verkopen? - Zijn er ook échte nadelen aan waar je goed overna moet denken, van die dingen waar je dus pas later achter komt? ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het klinkt misschien een beetje lullig, maar om antwoord te geven op je laatste vraag: als je post enige indicatie is, zou ik als ik jou was investeren in een redacteur, want je maakt nogal wat storende fouten in je tekst. Daar kijkt een POD niet naar, dus externe hulp zou de kwaliteit van je boek wel verbeteren.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja sorry op forums e.d. let ik niet zo enorm op fouten, ik lees het wel altijd even na of het leesbaar is natuurlijk ;) Maar met het schrijven let ik er wel goed op, zeker als alles klaar is wordt het nog meerdere malen bekeken, en natuurlijk zal ik iemand de hele tekst laten nakijken op het laatste. Ik dacht trouwens wel ergens te lezen dat een POD op fouten controleerd, of heb ik dat dan verkeerd gelezen? Ik neem aan dat ze zelf minimaal even kijken voor ze een boek van iemand te koop zetten in hun webwinkel? Een boek vol fouten is ook geen goede reclame voor hun toch?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Over het algemeen doen ze dat niet en weet je waarom: omdat daar enorm veel tijd in zit; en wie betaalt die tijd? Daar ben je dus zelf verantwoordelijk voor. Wel zegt een internetuitgever - in dit geval bedoel ik Free Musketeers - dat als er te veel fouten in staan, zij het boek niet uitgeven. Maar ook dan moet je er zelf voor zorgen dat het in orde komt. Dat kan betekenen dat Free Musketeers het voor je doet. Maar daar betaal je wel voor. Tegelijkertijd komt er in kleine lettertjes achter in je boek te staan dat de uitgeverij niet verantwoordelijk is voor de (spel)fouten. Dus ... het zou voor jou waarschijnlijk een goede oefening zijn om sowieso altijd op correcte spelling te letten, zodat het een tweede natuur wordt. Want een boek vol fouten is voor een schrijver al zeker geen goede reclame.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Want een boek vol fouten is voor een schrijver al zeker geen goede reclame.
Is voor een schrijver een POD-uitgave goede reclame? (serieuze vraag)