Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dreamweaver: nieuwe vraag

Kent er iemand hier het programma dreamweaver en dan de cs3 versie (voor op vista) Ik probeer een site te maken, maar het valt nog niet mee. Ik ben eigenlijk op zoek naar een handleiding of zo (gewoon via internet) Ik ken frontpage al, maar dat is veel makkelijker. Iemand ervaring hiermee? Is het mogelijk om in het kort een aantal stappen te noemen zodat ik kan beginnen met het opbouwen van de website (de plaatjes e.d. dat gaat wel lukken). Maar die structuur, hoe krijg ik verschillende soorten pagina's etc. Als het te ingewikkeld is om uit te leggen, dan niet doen hoor. Ik krijg hier op school over 6 weken ook nog les in, maar ik was alvast wat aan het "knutselen".

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey, Ik heb dreamweaver (cs) maar ik gebruik de dw8 Er is een mailgroep van yahoo, waar je les kan volgen, gratis via mail Ik leer het hoofdzakelijk uit boeken, na een paar hoofdstukjes kon ik al een heel website maken Ik wil je ook wel via mail helpen hoor, laat maar iets weten dan Groetjes Sandra

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb evt CS2 GoLive en alle ander CS2 delen. CS3 is niet zo heel veel verschillend van CS2. CS2 gaat evengoed op Vista. Wil je een handleiding in E of NL?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn ook boeken voor. Kan je bij BOL bestellen. Zelf werk ik met DW8 en het is inderdaad heel anders dan Frontpage. Sinds ik de overstap heb gemaakt en in de boeken gedoken ben weet ik dat FP gewoon bagger is. De code die het produceert deugt niet ezv. Ik stop maar, anders wordt het té off-topic. Er zijn andere forums voor.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DW is zeer krachtig maar best complex. Kijk ook eens naar CoffeeCup. Veel gelijkende overeenkomsten tussen FP en DW.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Websites moet je bouwen met kladblok :P Heb je eerst een structuur bedacht, pagina's uitgeschetst, welke informatie waar moet, wat het doel is van je site, je doelgroep, de navigatie-methode, etc?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een nederlandse handleiding the panthom ja dat heb ik allemaal al uitgedacht MichaM, al heb ik de teksten nog neit af hoor, maar wel in mijn hoofd hoe het moet gaan worden. Mario: ja ik hoor dat ook van veel mensen dat frontpage bagger is. Dus dat zal ik ook nog wel gaan ondervinden straks.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik gebruik altijd homesite (hele oude versie), dat is eigenlijk net als kladblok, maar dan wat extra knoppen om het makkelijker te maken. Daarin kun je dus ook alleen codes invoeren en niet typen in je pagina zegmaar. Ik heb sinds kort ook Dreamweaver CS3, maar nog niet gebruikt, geen idee dus of dat goed werkt :)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel makkelijk is het trouwens ook de handleiding te raadplegen die met het pakket wordt geleverd. Of zie ik iets over het hoofd? :o

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Rietje, ga je een professionele website maken? Dan zien we wel aan je onderschrift wanneer die af is! Succes ermee!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mario: nou ja ik heb een versie van dreamweaver via via gekregen dus helaas geen handleiding, snappie? Maar ik krijg er nog les in op school overigens, maar ik wilde eigenlijk alvast wat aan de slag. mara: ja dat klopt, dat wil ik gaan doen. Duurt wel eventjes nog hoor, maar er komt er zeker 1.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb even bij vrienden geinformeerd en die vragen zich af waarom je de help functie niet gebruikt. Meestal zit er ook iets van een Tutorial bij, voldoende om iets op je scherm te zetten (zeggen ze).Ik heb er ttl geen verstand van, want websites kan ik toch niet onderhouden en is voor mij een gepasseerd station. Maar men is aan het zoeken voor je en als er iets komt mail ik je dat.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
thenpanthom dankjewel.. ja de helpfunctie zal ik ook eens gebruiken.. ellendige is dat ik de engelse versie heb en nederlands leest vaak wat makkelijker

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nieuwe vraag: Ik ben er inmiddels al een klein beetje achter hoe het werk, maar ik zit met de buttons. Als ik deze link dan komt niet de pagina die ik wil hebben erachter, nou ja die komt er wel achter maar die komt in mijn buttonframe links, terwijl ik hem in het midden wil. Ik heb een frame met een bovenstuk, een linker stuk en een middenstuk. Als ik op de button klik wil ik dat de pagina die ik gemaakt heb in het midden verschijnt maar dat gebeurt niet. Snappen jullie mij?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Snappen jullie mij?
Nee. Ik heb er dan ook echt geen verstand van en wens je succes met je stoomcursus Dreamweaver.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is allemaal gelukt! Met een beetje zoeken op internet en wat proberen is de site nu toch af! Weer veel sneller dan ik gedacht had, de leraar zei dat je dat niet zo makkelijk snel even kon doen. Blijkbaar dus wel, hoewel hij is nog niet ingewikkeld en wellicht ken ik nog 10000 opties niet, maar er staat een site (nog niet online hoor). Zelfs met links en e-mail links. Met wat foto's. Hij is wel heel basic en simpel, maar dat is goed genoeg voor mij. Ik blijf gewoon spelen en hij wordt vanzelf steeds mooier!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje Mara! Maar hij gaat nog lang de lucht niet in, pas als de tijd rijp is :P Ik ga er nog flink aan sleutelen maar het begin is er.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Frames zijn uit ;) Lees je ook in over CSS, trouwens. Belangrijk voor de opmaak. In HTML wordt opmaak amper meer ondersteund, namelijk.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus in vijf dagen, naast alle andere dingen die je doet, heb je een cursus Dreamweaver afgerond? Wow. Knap. Succes met je site! (CSS leer je dan vast ook wel snel :P )

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
the panthom, de link doet het niet. michaM, ja die frames vond ik maar niets, dus ik heb hem nu in css gemaakt. Gewoon zelf mappenstructuur aangemaakt en daarin dan van die CSS pagina's en het werkt allemaal! Waus: ik ben gisterenavond pas begonnen, dus in een avondje. Maar geen cursus hoor, gewoon wat opgezocht op internet, wat tutorials geluisterd en bekeken en wat gaan prutsen. De site doet het, maar of ie helemaal correct is .. ja dat is de vraag. Hij werkt.. de buttons werken, de foto's staan erin, de tekst staat erin, de links werken. Dus volgens mij is ie wel aardig goed.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat er zo over na te denken hoe absurd het toch is: Terwijl hier nagenoeg elke schrijver zich wel eens afvraagt hoe het met de auteursrechten van zijn schrijfsels is, worden de auteursrechten van van derden zomaar terzijde geschoven. Een softwarepakket van € 800,- hier, een DVD-tje daar. Alles wordt zomaar illegaal verspreid. Niemand kan zich hiervan vrijspreken, maar is het niet op zijn minst vreemd?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Och. De mensen die aan die softwarepakketten werken, krijgen gewoon betaald. Ik zit er niet zo mee. 800 piek voor een pakket waar je websites mee kan maken is overigens ook gewoon belachelijk.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stelen? Nee, dingen illegaal downloaden is GEEN stelen, het is auteursrechtschending. En nee, het geeft me ook het recht niet. ik vind het alleen minder erg. En nee, ik heb godzijdank nog geen ervaring met Vista (of office 2000).