Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

uitgeven bij lulu en andere uitgevers

Hi, een vraagje als ik mijn boek bij Lulu aan bied, dus via publicatie en in boekvorm, (zij hebben daar een heel handige vorm voor gevonden) en er komt later een "echte" uitgever. Kun je dan hetzelfde boek ook daar uitgeven? Tot slot, zijn er hier eigenlijk mensen die boeken of e-boeken verkopen op de lulu marktplaats? groet montein

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Naiche, 'Opwinding' is een groot woord, hoor. Maar als we dit lezen:
De prijs verschilt niet zozeer van de andere POD-uitgevers. Deze is marktconform. Wij willen het verschil in eerste instantie op vlak van kwaliteit (hard cover en paper back) maken. We zijn namelijk een afdeling van Peleman Industries, beter gekend onder de merknaam Unibind (wereldwijd marktleider in het inbinden van documenten). Deze ervaring wordt uiteraard bij de boeken van Wwaow.com gebruikt. We kunnen de klant daarom een hoogwaardige kwaliteit aanbieden. Eerlijk gezegd, het uitvallen van vellen of het verduren van de binding komen niet bij onze boeken voor. Wat betreft de royalties, hebt u gelijk. Wij werken met een maximum van 20%, omdat een boek zo verkoopbaar blijft. Dit is standaard, maar in onderling overleg kunnen andere mogelijkheden ook.
kunnen we toch moeilijk anders dan dit 'een wervende tekst' noemen.
Wel een heel mild wervende tekst dan. Maar daarin zullen we dan wel in mening blijven verschillen.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu heb ik dus drie minuten besteed aan een vage discussie over karen en reclame en Montein heeft nauwelijks antwoord op de vraag. Zucht.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Ceridwen, Dit is wat ik er over weet:
Wat betreft jouw vraag, Montein. Je moet es nagaan of je bij Lulu 'alle eigendomsrechten behoudt'. Zo ja, dan stelt dit geen probleem voor later. Als je dan je boek gaat uitsturen naar een reguliere uitg, dan presenteert dit ook mooier. En geef je ze een goed beeld van het mogelijke eindresultaat (hoewel dat voor een uitgeverij geen groot probleem mag zijn).

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Naomi, Laat svp weten wat je van de kwaliteit vindt. Je kan je boek trouwens hier plaatsen bij 'boekpresentatie'.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb mijn proefexemplaar nog niet binnen! Maar ik zal het laten weten! Ik lees vaak dat de meningen erg verschillen! Ik ben benieuwd!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zucht, net als Ceridwen. in mijn beleving is er één enkeling die een antwoord op de vraag heeft gegeven. Dan word ik nu de tweede. Mijn ervarin gmet Lulu is gewoon goed. helemaal niks mis mee. Ik heb een andere ervaring met Gopher, en die valt in het water als ik een vergelijking zou maken. Bij lulu heb je eerst een exemplaar om te zien hoe het geworden is, het ligt dan nog niet vrij ter bestelling van anderen. In het 1e ex. kun je wijzigingen maken en aanpassen als jezelf de uitgever/PDF-maker bent. Na aanpassing koop je het 2e boek, kijkt of je tevreden bent en geeft het dan pas vrij. Bij misdruk of loslaten van de bladz. stuur je het ex. terug en je ontvangt een goed boek. De papiersoort ben ik ook blij mee, alhoewel het iets aan de witte kant is. Bij een hardcover ligt dat weer anders. Daar is een betere papiersoort gebruikt in een mooi creme kleurtje. Wat jijzelf aan 'auteursrechten' wilt hebben, bepaal je zelf en die betaal je dus niet als je zelf een ex.bestelt. Zo Kun je zelf de uiteindelijke verkoopprijs bepalen. Je kunt je eigen ISBnummer aanvragen, maar ook laten doen. Je komt vanzelf bij Bol.com te liggen, maar tegenwoordig ook bij amazon.com -Je kunt wel aan de lettervorm zien, vind ik, dat het geprint is en niet gedrukt. Soms lukken de afkortingen niet helemaal zoals je het wilt, dus daar moet je op letten bij het 1e exemplaar. Wat wil je nog meer weten? Vraag maar.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben toch overgegaan naar Pumbo. Ik krijg geen antwoorden op vragen, de verzendkosten zijn hoog en er zijn regelmatig boekopmaakproblemen. Publish bij lulu is niks, je krijgt een ' niet nederlandse isbn'. Je boek is weinig terug te vinden, alleen op amazon.com. Je moet soms 3 tot 5 weken wachten totdat je boek thuis is. En bij Publish by you betaal je 99 dollar, maar ik vraag me al maanden af of dat per maand is of eenmalig. Eenmalig lijkt me sterk. Maar je weet t nooit. Over de kwaliteit van de boeken ben ik tevreden. Dus ik heb zelf een isbn aangevraagd. En via via kan ik me aanmelden voor 30 euro per maand bij het CB. Maar het belangrijkste is dat je zelf netwerkt, want al staat je boek overal op het internet. Het hoeft niet perse te verkopen. Dan is 30 euro per maand weer duur.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, ik deel jouw negatieve ervaringen niet. Binnen vijf werkdagen boek in huis, sinds vorig jaar ned. ISBN, doorvragen tot je het juiste antwoord hebt kan idd soms moeilijk zijn, maar: je weet wel, die aanhouder. Maar :nod: even goed ga ik Pumbo eens proberen. Kijken of dat nog beter gaat.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is lastig. De meningen verschillen altijd. Dat is hetzelfde als bij FM. bij de 1 duurt het een week. de ander maanden. Ik zou zeggen, doe wat je hartje zegt. Ik heb geen zin meer om 'doelloos' te blijven rommelen, waar teveel tijd in gaat zitten. Over enkele maanden ga ik een publish by you proberen. Daar heb ik dan geen ervaring mee. Heb je een ned ISBN via publish by lulu of via publish by you?