Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe plannen jullie het schrijven in?

Dat vroeg ik me zomaar af. Ik doe sinds ongeveer twee jaar schrijfklussen op freelance basis. Als ik tien uur per week aan het schrijven ben, en dat week in week uit, zit ik wel aan mijn maximum. Terwijl ik met andere dingen gemakkelijker hele dagen door kan gaan. Als ik met een schilderij bezig ben, ben ik bijvoorbeeld zo gedreven dat er in die periode niets anders meer bestaat. Dan moet ik mezelf dwingen ook andere dingen te doen. Ik vraag me af hoe het bij andere schrijvers is. Kunnen jullie hele dagen en/of nachten doorschrijven? Wellicht hangt het ook van het onderwerp af. Als iets zwaar op de maag ligt, is het moeilijker daar continu mee bezig te zijn. Ik ga komende week verder schrijven aan mijn manuscript. Ik wil een planning maken, zodat het overzichtelijk blijft (lees: ik me niet in het onderwerp en/of het schrijven verlies). Ik ben er erg benieuwd naar hoe anderen dit doen.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als troost: lang niet alle schrijvers zijn alleen maar schrijver. Ook daar moet er brood op de plank komen en velen hebben er dan ook gewoon een baan naast. Het 'grote succes' is maar voor weinigen weggelegd. M.a.w: Wat zij kunnen ( schrijven + baan) kunnen wij ook! Al ben ik dan in de gezegende omstandigheden dat ik gewoon fulltime kan schrijven. Dat dan weer wel! :wink:

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker