Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Map kwijt/snelkoppeling

*zweet, tril, koppijn* Verleden week heb ik mijn 'Schrijfmap' met verhalen, columns, opzetjes, ideeën etc op een usb-stick gezet, GELUKKIG, want: Een half uur geleden was mijn schrijfmap pleite. Gisteren heb ik een snelkoppeling gemaakt voor deze map naar het bureaublad en het werkte. Vandaag wilde ik de map openen, maar er zat geen bestand meer achter. Echt weg, bij 'documenten' niet meer te vinden en de zoekfunctie gaf 'geen resultaat'. Ik heb de map vanaf de usb-stick naar de C-schijf gekopieerd en alles staat er dus weer op en de koppeling op het buraublad doet weer zijn werk; zwaar opgelucht is mijn vraag: Weet iemand wat er mogelijk mis ging?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij staat vast nog ergens, maar jij hebt hem verstopt met een of andere handeling. Weg kan hij niet zijn, anders had hij gevraagd of je hem wilde wissen. Je hebt toch bij het kopieren naar een usb-stick niet de mogelijkheid om te knippen en plakken (dus dat je het uit het oorspronkelijke helemaal uithaalt). Of ben ik nou blond? Maar je hebt hem weer, daar gaat het om!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, als je hem versleept dan knipt hij bij het ene bestand - wat wil zeggen dat je hem zeg maar in je broekzak steekt en dus niet meer daar hebt staan - en plakt hij bij het ene, waarbij je hem dus uit je broekzak haalt.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik roep maar even wat, weet niet of het kan maar heb je het niet perongeluk als verborgen bestand op geslaan? Dan zou je het zo weer kunnen krijgen. Ben wel blond. :o

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levert zoeken niks op dan?
Nee, zoeken levert niets op, ook niet als ik zoek (Jeanet) incl verborgen mappen. Ja, hij vindt nu uiteraard de map die ik vanmiddag vanaf de usb-stick heb gekopieerd. Wel zag ik dat ik plotseling een 'werkmap' op het bureaublad heb staan, tja moet ikzelf gedaan hebben maar hoe weet ik niet. Als ik hem open zie ik geen bestanden staan, maar eigenschappen vertelt me dat hij twee bestanden bevat. Misschien dat deze map er iets mee te maken heeft :confused: Ik heb al bij 'help' gekeken, wat daar staat over 'werkmap' begrijp ik (tot nu toe) niet echt. :o

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Draai, ik stel voor dat je een computer koopt met minder mogelijkheden :lol: Dat heb ik ook met mijn antieke mobiel, die kan niks, want anders gaat steeds alles fout.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom kopieer je hem niet via je USB-stick terug op je computer? Sorry, ik lees dat je dat al gedaan hebt. Probleem opgelost, gelukkig.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ marriejeanne: Heb ik ook gedaan, vond ik al ontzettend stoer. :lol: @ Zjors : Jaaaaaaaa, fijn zo'n superapparaat, volgens mij gebruik ik nog niet de helft van de mogelijkheden. Moet ik ook afblijven, dat blijkt wel weer. Tis net als in de tijd dat ik nog wel eens een breiwerkje probeerde (een das of zo :D ); niet beginnen aan ingewikkelde motieven en dergelijke, want als het mis gaat kan ik het niet herstellen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stond ook niks in je prullenbak? Dan heb je waarschijnlijk inderdaad verplaatst in plaats van gekopieerd.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan heb je waarschijnlijk inderdaad verplaatst in plaats van gekopieerd.
Ja, daar ga ik ook maar van uit. Bedankt voor het meedenken allen!