Start » Forum » Map kwijt/snelkoppeling

Map kwijt/snelkoppeling

10 reacties [Laatste bericht]
Draaikever
Laatst aanwezig: 51 weken 3 uren geleden
Sinds: 22 Apr 2006

Map kwijt/snelkoppeling

*zweet, tril, koppijn*

Verleden week heb ik mijn 'Schrijfmap' met verhalen, columns, opzetjes, ideeën etc op een usb-stick gezet, GELUKKIG, want:

Een half uur geleden was mijn schrijfmap pleite. Gisteren heb ik een snelkoppeling gemaakt voor deze map naar het bureaublad en het werkte. Vandaag wilde ik de map openen, maar er zat geen bestand meer achter. Echt weg, bij 'documenten' niet meer te vinden en de zoekfunctie gaf 'geen resultaat'.

Ik heb de map vanaf de usb-stick naar de C-schijf gekopieerd en alles staat er dus weer op en de koppeling op het buraublad doet weer zijn werk; zwaar opgelucht is mijn vraag: Weet iemand wat er mogelijk mis ging?

Het enige dat ik moet uitstellen, is mijn uitstelgedrag

Reacties

Zjors
Laatst aanwezig: 3 jaren 24 weken geleden
Sinds: 3 Jan 2005

Hij staat vast nog ergens, maar jij hebt hem verstopt met een of andere handeling.

Weg kan hij niet zijn, anders had hij gevraagd of je hem wilde wissen.

Je hebt toch bij het kopieren naar een usb-stick niet de mogelijkheid om te knippen en plakken (dus dat je het uit het oorspronkelijke helemaal uithaalt). Of ben ik nou blond?

Maar je hebt hem weer, daar gaat het om!

Is een boek in Eigen Beheer alleen voor losers? : http://www.nettyvankaathoven.blogspot.nl/

Job.
Laatst aanwezig: 9 jaren 22 weken geleden
Sinds: 16 Apr 2007

Ja, als je hem versleept dan knipt hij bij het ene bestand - wat wil zeggen dat je hem zeg maar in je broekzak steekt en dus niet meer daar hebt staan - en plakt hij bij het ene, waarbij je hem dus uit je broekzak haalt.

Zij die met weinig tevreden zijn, zullen het rijkst zijn, want tevredenheid is de grootste schat.

Jeanet
Laatst aanwezig: 4 jaren 32 weken geleden
Sinds: 23 Okt 2006

Ik roep maar even wat, weet niet of het kan maar heb je het niet perongeluk als verborgen bestand op geslaan? Dan zou je het zo weer kunnen krijgen. Ben wel blond. blush

MichaM
Laatst aanwezig: 3 jaren 49 weken geleden
Sinds: 13 Feb 2007

Levert zoeken niks op dan?

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
"De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

Draaikever
MichaM schreef:

Levert zoeken niks op dan?

Nee, zoeken levert niets op, ook niet als ik zoek (Jeanet) incl verborgen mappen.
Ja, hij vindt nu uiteraard de map die ik vanmiddag vanaf de usb-stick heb gekopieerd.
Wel zag ik dat ik plotseling een 'werkmap' op het bureaublad heb staan, tja moet ikzelf gedaan hebben maar hoe weet ik niet. Als ik hem open zie ik geen bestanden staan, maar eigenschappen vertelt me dat hij twee bestanden bevat. Misschien dat deze map er iets mee te maken heeft confused

Ik heb al bij 'help' gekeken, wat daar staat over 'werkmap' begrijp ik (tot nu toe) niet echt. blush

Zjors
Laatst aanwezig: 3 jaren 24 weken geleden
Sinds: 3 Jan 2005

Draai, ik stel voor dat je een computer koopt met minder mogelijkheden Laughing out loud

Dat heb ik ook met mijn antieke mobiel, die kan niks, want anders gaat steeds alles fout.

Is een boek in Eigen Beheer alleen voor losers? : http://www.nettyvankaathoven.blogspot.nl/

marriejeanne
Laatst aanwezig: 10 jaren 3 weken geleden
Sinds: 6 Mrt 2005

Waarom kopieer je hem niet via je USB-stick terug op je computer?

Sorry, ik lees dat je dat al gedaan hebt. Probleem opgelost, gelukkig.

A dedication to Michael Jackson, the King of Pop:
http://marriejeanne.hyves.nl/blog/24735374/A_dedic...

Draaikever

@ marriejeanne: Heb ik ook gedaan, vond ik al ontzettend stoer. Laughing out loud

@ Zjors : Jaaaaaaaa, fijn zo'n superapparaat, volgens mij gebruik ik nog niet de helft van de mogelijkheden.
Moet ik ook afblijven, dat blijkt wel weer. Tis net als in de tijd dat ik nog wel eens een breiwerkje probeerde (een das of zo big grin ); niet beginnen aan ingewikkelde motieven en dergelijke, want als het mis gaat kan ik het niet herstellen.

MichaM
Laatst aanwezig: 3 jaren 49 weken geleden
Sinds: 13 Feb 2007

Stond ook niks in je prullenbak? Dan heb je waarschijnlijk inderdaad verplaatst in plaats van gekopieerd.

Micha Meinderts - Sociaal dyslect heeft een nieuwe website!
"De nacht was gevallen en Arthur veegde de scherven bij elkaar." | "Ik ben niet lui, ik bespaar energie." | "Nederlands is makkelijker als je denkt."

Draaikever
MichaM schreef:

Dan heb je waarschijnlijk inderdaad verplaatst in plaats van gekopieerd.

Ja, daar ga ik ook maar van uit. Bedankt voor het meedenken allen!

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee