Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Een Dialoog, Hoe en wat

Hallo, ik ben nieuw Hier én in de wereld van de boeken, ik ben 17 jaar en ben gestrand op een strand waar gepraat word tussen 2 vrienden, hoe maak ik een dialoog is de vraag, want het vervelende is dat het een Prologe is(of weet niet precies hoe dat in het nederlands word gezegd). het zou kunnen dat in het dialoog word verwezen naar een latere gebeurtenis maar zou niet weten wat, want het gaat allemaal veranderen na het gesprek. enige ideeën of tips zouden welkom zijn. alvast bedankt, Emyl

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aanpassing: Een schets of ruim thema zou voldoende zijn, fantasie ontbreekt me niet, alleen op mijn leeftijd heb ik nog wat moeite met 'Beginnen'

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ik dacht al, die lijkt op Brijner. Maar blijkbaar is Brijner niet zichzelf. Ach aan deze reactie heb je ook niks Phyxicius.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Phyxicius, welkom hier. :) Ik begrijp je vraag niet helemaal goed. Ben jij 17 jaar, of het personage in jouw verhaal? Een dialoog is gewoon een gesprek tussen twee of meerdere personages in een boek. In dat gesprek kunnen ze verwijzen naar zaken die later plaatstvinden. Een proloog is weer iets anders, maar ook in een proloog kan een dialoog plaatsvinden. Het lijkt me wel belangrijk dat je zelf ongeveer weet waar je verhaal naartoe gaat. Of bedoel je dat je verhaal niet chronologisch is? Afijn, misschien kun je je vraag iets duidelijker formuleren.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier. Een jaar geleden had ik hetzelfde probleem. Als ik je vraag tenminste goed begrijp. Schrijf eens op wat ze zeggen. Begin elke keer als een ander iets zegt op een nieuwe regel. Kijk dan in andere boeken hoe het daar gaat. Ga lekker stoeien met je tekst frommel wat met leestekens. Kom je er niet uit dan zet je een kort stukje hier. Verschillende mensen zullen dan reageren met verbeteringen, of het zelfs voor je herschrijven. Zeer leerzaam. Zet alleen korte stukjes hier neer. De meesten hebben geen tijd voor lange stukken tekst.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Phyxicius, van harte welkom. Wel lastig dat je een sterk gelijkende Avatar hebt als Brijner. Misschien handig om toch een andere te kiezen? Dan kunnen we 'jullie' beter uit elkaar houden. Veel plezier op dit forum. Over dialogen is al heel wat geschreven in verschillende topics. Ook bij de Oefeningen op deze site staat een mooie 'in zes stappen'. http://www.schrijvenonline.org/node/6036

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Phyxicius, welkom hier! Ik zou gewoon beginnen aan de dialoog. Schrijf over wat die vrienden bezighoudt, dan rolt daar vast wel de rest van het boek uit :)

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Phyxicius, Welkom. :) En je zult hier vast de goede tips en adviezen krijgen die je nodig hebt.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
allemaal bedankt, ik had vandaag een gevecht met een virus dus kon niet reageren, maar hier ben ik dan weer. maar mijn vraag was (ik was moe dus kan zijn dat ik niet helemaal goed nadacht,) ik heb een dialoog In de proloog, bedankt voor de nederlandse benaming, en ik vind het nogal lastig dat dialoog in te vullen aangezien de karakters nog niet helemaal in beeld zijn, en voor de verheldering, ík ben 17, mijn personage heeft niet een belangrijke leeftijd (heb maar gewoon 18 bedacht, dat is in amerika ook niet zo'n speciale leeftijd, en aangezien het zich daar af speelt) maar ik hoop dat hiermee de vraag wat duidelijker is?, en ik zal ook even op de voorstel topic reageren ;) El Bedankt voor de link, en ik heb de Avatar veranderd, kon het plaatje alleen nog neit vinden ;)