Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Oude en nieuwe laptop

Ik wil tekst zowel op de oude als de nieuwe laptop openen ivm herschrijven. De oude laptop (Windows 95) heeft alleen een discdrive. Voor de nieuwe (Windows xp) heb ik een externe diskdrive met usb kabel die niet aan te sluiten is op de oude laptop. Een oude floppy met oude rommel erop kan de oude laptop lezen. De nieuwe laptop niet. Die wil gaan formatteren, zodra ik dit doe en er iets opzet kan de oude het niet meer lezen. Is dit op te lossen?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zeg nu maar even wat. Als je de oude laptop weer even aansluit om het internet en je bestand mailt naar je eigen mail adres en dan vervolgens je nieuwe laptop weer aansluit op het internet, je dan je mail opent and voila, op je nieuwe laptop. Ik heb het ooit een keer gedaan met een belangrijk bestand. Mijn computer werd traag en dreigde er mee te nokken, dus ik had het naar mijn mail adres gestuurd en daar bleef het opgeslagen totdat ik met mijn nieuwe computer de mail opende. Daarna was het gewoon een kwestie van opslaan in mijn documenten.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goeie tip, Saralitse! Ik hoop wel dat DeEllis' oude laptop online kan. Ik gebruik zelf USB-sticks om documenten te verhuizen, maar een laptop met Windows 95 heeft waarschijnlijk geen USB-uitgang, dus daar heeft DeEllis minder aan, denk ik. Ik gebruik zelf overigens een hotmailaccount als een soort externe opslag voor belangrijke teksten. Zolang ik dat account niet laat verlopen, kan ik er van welke computer dan ook mijn teksten weer vanaf plukken. (Een gmail-account zou volgens mij hetzelfde werken.) Zeker wanneer ik flink aan het redigeren ben, stuur ik twee keer per dag de meest recente versie naar dat account. Mocht mijn laptop crashen, ben ik hooguit een halve dag werk kwijt. Secret Garden

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is raar dat de nieuwe het niet kan lezen. Alles wat ik in windows 95 had en in Word 1980 of zo :D werd gewoon gelezen. Hogere versies kunnen de lagere versies aan. Het probleem zit hem denk ik in een opdracht aan de Windows xp van je nieuwe computer dat hij nieuw aangeboden disks moet formatteren. Dat moet je eruit zien te halen. Ik werk op dit moment op drie computers (een met windows 95, een met xp en een met vista) en ook drie verschillende wordversies (95, 98 en 2003 geloof ik) en ik heb nooit problemen met het gebruiken van de ene disk in de andere computer. Ik hop wat op en neer om verschillende redenen. De oplossing van saralitse lijkt me ook slim.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me van heel vroeger ook iets herinneren van een "parallelle poort" en een kabel waarmee je dan pc's kon synchroniseren. Maar aangezien ik verder niet zo'n computerexpert ben, moet je me niet vragen hoe dat ook alweer werkt...

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry DeEllis, maar dan weet ik het zo even niet. :( Ik heb een yahoo account en de opslag is dacht ik uit mijn hoofd 2gigabyte en die verloopt niet. Als je een hotmail account gebruikt, moet je zo af en toe een mail sturen om het actief te houden.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het brave oude baasje heeft geen usb, kan niet meer op het internet, heeft geen cdromdrive, weegt kilo's te veel maar heeft al 15 jaar vrolijk zijn beperkte werk gedaan. Ik hoop inderdaad dat het iets is dat ik kan instellen op de nieuwe laptop. Er een netwerk van maken is ook een optie. Ook daarvan weet ik niet hoe het moet. Ach, ik heb nog tijd vandaar dat ik maar vast aankaart. De boel kan maar klaarstaan.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een kabel waarmee je met beide laptops met elkaar kunt verbinden en laten communiceren. Ik gebruik die kabel niet meer, dus kun je die van me krijgen. Houdt er rekening mee dat W95 en bijv. XP niet zomaar met elkaar kunnen communiceren, daar zul je wat aanpassingen moeten doen evt. kun je het hele zaakje op je externe drive zetten. Als je wat aan die kabel hebt, stuur je me maar even een pb.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar heb ik geen pb voor nodig Phantom. haha. Ik woon in Turkije de post is hier op zijn zachtst gezegt onbetrouwbaar. De kans dat het aankomt is redelijk maar wanneer? Wel super viendelijk aangeboden, je maakt er vast iemand heel blij mee. Ik skype vanavond mijn computerproblemenonlinehelpbroer maar even. Misschien is het gewoon iets simpels. Ik kan me alleen zo vreselijk ergeren aan dit soort zaken. Grrrrrrr.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een oude word versie? Zou dat helpen? Ik denk dat het hem in het formatteren zit. Anders kan het gewoon bijna niet. Ik heb het ook via wordpad getest. Ook zonder succes. Daar is volgens mij weinig in veranderd over de jaren.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Externe 2.5" behuizing kopen, oude HD uit de oude laptop halen, in de behuizing stoppen, behuizing aansluiten op de nieuwe laptop en benaderen als externe drive? En daarna je oude laptop niet meer gebruiken natuurlijk (hoewel je die disk weer gewoon terug kan zetten). Want dan blijf je bezig ;)

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ligt volgens mij aan de driver. Toen ik switchte van xp naar vista had ik daar ook last van. Moest ik alles via word98 doc. opslaan. Klopt dat nou? Ik zeg het vast niet goed, digibeet als ik ben. :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rietje, hij is al zo oud... Iedereen bedankt. De dokter heeft zijn diagnose laten weten. Het kan zijn bij zo'n oud baasje dat hij vies of licht beschadigd is. Met als gevolg dat er een lichte afwijking in zijn schrijven op diskettes optreedt. In dat geval kan hij alleen zijn eigenhandschrift lezen. Andere computers lezen de afwijking van de oude baas niet, daar zit immers een rariteit in? Het schrift van andere heeft de afwijking niet, dus snapt de oude baas dat weer niet. Snappen wij het nog? :eek: Laatste redmiddel: De stofzuiger erop en hopen dat de oude baas ervan opknapt. Blazen zonder te spuwen. Nieuw diskettestation inlaten bouwen. Ik denk erover om dat laatste te doen. De oude baas kan dan nog lang mee.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Micha, er staat niets op de oude laptop. Gelukkig maar. Dat is het probleem niet. Ze lezen elkaars diskette niet.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, okee, dan had ik dat niet goed begrepen. Vraag me dan alleen af waarom je die ouwe zo graag nog wil gebruiken... ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt me prettig bij het herschrijven. Ik wil echt alles opnieuw opschrijven doorleven enz. Twee word documenten open geeft zo weinig overzicht op de pagina. Toch wil ik de oude versie erbij hebben. Stuk lezen plus de aantekeningen doornemen, blik afwenden en opnieuw typen. Dan leek me het handig. Ik wil weten of er dan een beter verhaal uitrolt dan wanneer ik in de bestaande tekst ga prutsen. Ik denk van wel. Printen kan natuurlijk ook. (Ik blijf natuurlijk een zuinige Zeeuw. :unibrow: )

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat deed ik ook, Ellis voordat ik dit grote scherm had met twee wordteksten naast elkaar. Op de oudste laptop draaide ik de oude versie van het verhaal en ik tikte op de nieuwe de nieuwe tekst. Maar kijk bij je oude laptop eens achter allerlei klepjes en schuifjes. Ik vond op mijn antieke ding ook een usb-poort achter een schuifje dat ik daar nooit vermoed had.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had hetzelfde probleem, en heb het vanaf de oude laptop (diskette) via mijn man z'n gewone PC overgezet en overgezet op een USB stick. Misschien ken jij iemand wiens PC je even mag lenen om de bestanden over te zetten? Op je werk misschien, stiekem?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi, hi, Eufdrie, op Ellis haar werk. Ik geloof dat Ellis zich vooral bezighoudt met het op orde brengen van haar door noodweer geruineerde tuin, wilde zwijnen slachten, voedsel proberen te bemachtigen in afgelegen oorden, dat soort dingen. Ze gaat dacht ik niet elke dag naar een Turks kantoor, maar dat kon jij misschien niet weten. :)

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wanneer je een lege diskette formatteert op de nieuwe computer, is hij volgens mij bruikbaar op beide computers, dan kun je dingen heen en weer zetten. Natuurlijk niet je volle diskette formatteren. :D

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In dit geval dus niet. Ik heb echt alles geprobeerd. Geloof me, hij is gewoon stuk. Zie eerdere reacties Zjors: Wat zet je weer een levendig beeld van mijn gezapig bestaan neer. :lol: Sorry Eufdrie, werken ben ik een jaar of vijf geleden mee gestopt. })

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké het is werk, maar zolang ik kan stoppen wanneer ik dat wil zal ik het zo niet noemen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt 2 soorten diskettes namelijk DD en HD, een oude pc kan vaak DD lezen en een wat nieuwere kan HD lezen. als het HD is staat dat meestal op de diskette langs het metalen plaatje, als er niets staat kun je er vanuit gaan dat deze DD is, in dat geval kan je pc hem niet lezen. zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Diskette#Trivia