Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Toon van doorgeschakelde telefoon

Hoi, ik geloof dat ik hier maar af en toe een zin neerzet die ik in de kladversie van mijn manuscript heb geschreven, maar die wellicht anders/beter kan/moet. Zinnen waar ik over twijfel kan ik natuurlijk ook in hun geheel verwijderen of totaal anders schrijven, maar soms vraag ik me gewoon af hoe je dingen zegt. Nu gaat het om het volgende: iemand belt ergens heen, en wordt doorgeschakeld. Hoe beschrijf je wat hij hoort? Ik vind het namelijk wel mooi om daar iets over te zeggen. Nu heb ik staan: Karel hoort de pieptoontjes van een telefoon die doorverbonden wordt. Hoe zouden jullie dit doen? [overigens is Karel niet de naam die ik gebruik in het manuscript]

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of een alternatief: Karel hoort de doorschakeltoon. [Ik reageer maar even zelf om dit topic bij de recente reacties te krijgen :) ]

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou zeggen, de telefoniste schakelt karel door. Ik zou niet de pieptoontjes proberen te omschrijven tenzij het écht nut heeft voor je verhaal... anders haal je er misschein veel te veel kleine details bij

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, volgens mij hoor je gewoon opnieuw dezelfde toon als wanneer je belt. Duurt het langer, dan kun je in de wacht gezet worden en hoor je in de meeste gevallen muziek. Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik denk dat deze informatie de lezer misschien hellemaal niet boeit. Ik zou er voor kiezen deze toon dan ook niet te beschrijven. Gr.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de reacties. Esje, ik denk dat je gelijk hebt, dat de telefoon gewoon weer klinkt alsof hij overgaat, ik kon het even niet bedenken. Lúthien, ik ga eerst maar voor jouw optie. Aart, jouw voorstel past helemaal niet bij de rest van het boek. :) Maar toch bedankt.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, nu pas begrijp ik het doorschakelen. Bij mijn mobieltje staat namelijk ook altijd iets over dat oproepen worden doorgeschakeld en dat hoor ik nooit.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aart, jouw voorstel past helemaal niet bij de rest van het boek. :) Maar toch bedankt.
Oeps... :o alsjeblieft.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kan heel goed dat na de doorschakeling de oproeptoon anders klinkt. Er zijn een paar mogelijkheden. 1) tooverschil 2) verschil in ritme, sneller langzamer 3) je staat in de wacht en er klinkt muziek

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Trenke, ik vind de zin over de pieptoontjes die je hoort als je doorgeschakeld wordt ook wat van het goede. Het zou mij uit het verhaal halen. Jouw alternatief vind ik veel beter klinken: hij hoort de doorschakeltoon. Als je doorgeschakeld wordt, verandert de toon. Maar hoe precies, dat weet ik ook niet. Iets met een hapering en daarna een andere toonhoogte, maar da's ook erg veel van het goede.