Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

De overwegingen van belangrijke uitgevers

Hierbij een link naar een groot artikel in nrc - al even geleden, maar toch erg interessant - over de overwegingen van enkele belangrijke uitgevers van kinderboeken in Nederland: http://www.nrc.nl/krant/article502244.ece

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lijkt me niet echt een relevant onderzoekt. Cijfers worden door elkaar gebruikt, onderzoeken van 10 jaar geleden worden gelijk gesteld met onderzoeken van een jaar geleden.. Desalniettemin zal de tendens wel gelijk zijn.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar we gaan natuurlijk stug door!!! (Wie weet zit hier in het forum wel een griffelwinnaar of winnares tussen.)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat het zo commercieel moet om maar uit de kosten te komen. Ik hoop niet dat dat echt gaat doorzetten en alleen goudmijntjes nog uitgegeven worden die amper wat met lezen te maken hebben. Thille Dop ken ik trouwens, die werkte bij Unieboek toen ik daar stage liep ;)

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als het echt zo leuk was geweest, was ik nu ook redacteur, waarschijnlijk :') Het viel wel mee.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met je eens dat het verontrustend is dat uitgevers met allerlei tierlantijnen moeten komen om een boek aan de man/vrouw/het kind te krijgen. Hoe kan dat eigenlijk? Is de tendens dan dat men wel een tierlantijn wil, en het boek er gratis bij krijgt - en vervolgens als bijverschijnsel aan de kant legt om het tierlantijntje te gaan egostrelen? Ik snap er niets van.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mara schreef:
Maar we gaan natuurlijk stug door!!! (Wie weet zit hier in het forum wel een griffelwinnaar of winnares tussen.)
Zo is dat! :nod:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad Mara, we laten ons niet kennen, we gaan gewoon maar door. :) Wel even slikken, zo'n artikel, maar ja, je leest ook bijna overal dat zo'n 99% wordt afgewezen, dus dat hou ik altijd al in mijn achterhoofd. :)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja en dat van die 99 procent ... het hoeft niet, hoor. Je moet alleen zorgen dat je opvalt. Iets origineels verzinnen. Net als met een sollicitatie. Je brief en de openingszin van het manuscript zijn echt het belangrijkste. Ze moeten zin hebben om door te lezen. Maak het spannend. That's it.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Die lijst met toppers is toch eigenlijk ook bedroevend, nu nog altijd Annie M.G. Schmidt! Geen kwaad woord over Annie, maar er zijn zoveel mooie boeken geschreven nadien. Lezen mensen dan alleen maar de bekende weg? :(