Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

kleren die iemand draagt

Hallo Is het nog steeds zo dat je beschrijft wat iemand draagt? Ik wil vermijden dat ik schrijf: hij draagt een blinkend, madeliefwit hemd. Bij mij wordt dat: De najaarszon weerkaatst op zijn blinkende, madeliefwitte hemd. Is het belangrijk dat de lezer dit weet? Is het belangrijk dat ik beschrijf welke juwelen hij of zij draagt, ook al heeft dat geen belang voor het hoofdpersonage? Alvast bedankt voor jullie bijdrage.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hau Rosen De betekenis van de naam Naiche heb ik niet kunnen vinden. Ik was op zoek naar een naam voor een van de zonen van de hoofdpersoon in mijn manuscript en heb heel wat sites over Indianen doorgeploeterd en deze naam sprak me gewoon aan.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt wel een beetje op Jim Morrison van The Doors. Ken je die film waarin Val Kilmer hem speelt? Daarin gaat Jim terug naar zijn roots. Tenminste, hij denkt dat hij vroeger een indiaan is geweest. Die is ook altijd bij hem. Mooie, indrukwekkende film vond ik dat.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die ken ik niet Mara, wel de film Thunderheart, waarin Val Kilmer een FBI (of CIA) agent speelt en de zoon is van een indiaanse vader en een blanke moeder. Vond ik ook een mooie, indrukwekkende film.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dances with Wolves, bedoel jij. (Ooit in boekvorm uitgebracht en door een of andere imbeciel in de Nederlandse versie "De dans van de Wolven" genoemd - hoeveel heb je dan van het hele verhaal begrepen?) <-- maar dat is even offtopic.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dances with wolves was met Kevin Costner. Ook een heel indrukwekkende film, vooral omdat de indiaanse acteurs ook daadwerkelijk de Commanchetaal moesten kennen. En inderdaad Euf, de Nederlandse titel van het boek sloeg nergens op. Was trouwens best te pruimen hoor, evenals het vervolg Dans van de krijger (vertaling van The Holy Road)

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik bedoel de biografie over The Doors. Zo heette de film ook, schiet me ineens te binnen. The Doors.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om even te reageren op het doel van het topic: ik zeg maar af en toe wat voor kleding de mensen dragen. Alleen als het van belang is of om de persoon net wat echter te maken.