Start » Forum » Free Musketeers

Free Musketeers

47 reacties [Laatste bericht]

Reacties

Tja
Laatst aanwezig: 3 dagen 17 uren geleden
Sinds: 4 Mei 2009

Als ze er helemaal niets inzien dan willen ze het wel in eigen beheer uitgeven. Zo was het of het nog zo is weet ik niet.
Bovendien waren ze met een soort reguliere uitgeverij bezig. Daar heb ik trouwens niets weer over gehoord.
Als dit topic naar pod gaat, wil ik ook nog wel even vermelden dat ik n.a.v. twee enthousiastelingen een mailtje gestuurd heb naar Jaylen books over het hoe en wat. 5 euro per boek leek me niet gek. Ik heb een paar kritische, maar toch redelijke vragen gesteld en tot op heden geen antwoord ontvangen. confused

Waar je ook bent, 'Ik zal je vinden'.

jodyhens
Laatst aanwezig: 43 weken 6 dagen geleden
Sinds: 20 Nov 2010

ik wist wel dat ze niet zoveel deden aan promo als reguliere uitgevers, maar toch viel het me tegen. misschien had ik idd verkeerde verwachtingen erbij. maar mijn ervaringen waren in het algemeen niet erg positief, elk kaftvoorstel dat ik stuurde werd afgewezen,net als foto voor op de kaft en vind het jmmr dat ze niet aan correctie van spelling en grama doen. ma ja leerschool voor de volgende x

een dag niet geschreven, is een dag niet geleefd.
mijn levensdoel, dat zoveel mogelijk mensen mij herrineren bij naam.

Tja

Dat doet een pod niet, Jody. Daar moet je zelf voor zorgen.

Thérèse
beheerder
Laatst aanwezig: 1 uur 25 min geleden
Sinds: 2 Aug 2009

Dat hoeft niet altijd zo te zijn, Tja. Je kunt soms alles inkopen. Maar 'gratis' is het dan weer niet, hoewel ik betwijfel dat Free Musketeers gratis levert.

Tijdens de zomervakantie schrijfmeters maken in De scribbe? Lees er meer over op deze pagina.

Tja

Nee, FM vraagt geld voor corrigeren en herschrijven.

Thérèse
beheerder
Laatst aanwezig: 1 uur 25 min geleden
Sinds: 2 Aug 2009

Ik ken trouwens niet één bedrijf dat gratis levert.

Tijdens de zomervakantie schrijfmeters maken in De scribbe? Lees er meer over op deze pagina.

jodyhens
Laatst aanwezig: 43 weken 6 dagen geleden
Sinds: 20 Nov 2010

maar als je het uitgeven via hun doet beweren ze wel gratis het te doen, alleen als je het in eigen beheer doet niet, nou ik heb het in hun beheer gedaan en het kosten mij ook bijna geld (had mijn ex schoonpa niet gebeld naar fm)

een dag niet geschreven, is een dag niet geleefd.
mijn levensdoel, dat zoveel mogelijk mensen mij herrineren bij naam.

Tja

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.
Jody, het is niet vervelend bedoeld, maar als jij een ms
opstuurt moeten er toch geen (of bijna geen fouten) in staan.
In jouw berichten staan wel fouten.
Daarom raad ik je aan om je ms door een
paar mensen te laten proeflezen.

Patje
Laatst aanwezig: 5 jaren 18 weken geleden
Sinds: 8 Okt 2010

Mag ik dit topic nog even naar boven duwen?
Ik heb mijn debuut ook laten uitgeven bij FM. Heel erg naïef van mij, maar, goed, dat was voor ik dit forum kende en toen was het contract al getekend. Trouwens, het was een bewuste keuze hoor. Nu heb ik er spijt van dat ik het niet regulier heb geprobeerd want volgens de reacties is dit boek het zeer zeker waard om gelezen te worden, vooral door de romantische zielen die ook houden van Daniëlle Steel en Jackie Collins (aldus de recensent). Een grote struikelblok voor de aankoop van mijn boek is de prijs ervan. Het is erg duur en dit verlaagt de verkoopbaarheid hoe mooi en goed en wat nog meer het ook is. Weer een les geleerd dus.
Nu, FM vond ik niet zo slecht hoor. Maar, inderdaad, ze corrigeren niet. Omdat ik absoluut niet wou dat er nog fouten in het manuscript zouden zitten waar ik (en de proeflezers ook natuurlijk) overheen gelezen had, heb ik het door een professionele corrector laten corrigeren op alles, leestekens incluis. Gelukkig voor mij heeft ze dit gedaan voor een prikje. Ik heb zelf 51 exemplaren van mijn boek besteld die ondertussen ook allemaal verkocht zijn en via de site heb ik gezien dat er ook via de boekhandel bestellingen zijn geplaatst. En nu komt het... Op de laatste twee mails naar FM heb ik nog niet eens een antwoord gekregen wat ik op zijn zachtst gezegd niet erg professioneel vind. Ze hebben me hierin erg teleurgesteld. Het volgende boek zal dus niet meer bij hen worden uitgegeven. Ik heb er trouwens ook niet veel zin in om nogmaals vijftig mensen gaan lastig te vallen met de vraag of ze hun toestemming willen geven een promotiemail te ontvangen.

Hekate
Laatst aanwezig: 2 jaren 48 weken geleden
Sinds: 10 Jun 2010

Je kunt ook zelf 50 gratis e-mail adressen aanmaken natuurlijk Laughing out loud

All that we see or seem, is but a dream within a dream (E.A. Poe)

Op zoek naar proeflezers? Neem een kijkje bij De Leesproeverij.

Tja

Je krijgt wel vaker geen antwoord van FM. Een kwaad mailtje kan helpen.

Patje
Laatst aanwezig: 5 jaren 18 weken geleden
Sinds: 8 Okt 2010

@ Hekate, hihi, schitterend idee wel Laughing out loud Maar nee, ik begin er niet meer aan.

@Tja, heb ik al aan gedacht, maar, ach ja, ik doe er geen moeite meer voor. Les geleerd.

fritztheknife
Laatst aanwezig: 26 weken 3 dagen geleden
Sinds: 12 Sep 2011

Ik ben voor de Nederlandse vertaling van mijn 3e boek op zoek naar een POD uitgeverij en Freemusketeers was daarbij ook in de picture gekomen.
Maar na het lezen van deze topic, schrik ik er eigenlijk wat van dat ik 50 promotie emailadresen moet aanleveren. Ondanks dat ik hun website toch aardig grondig heb bestudeerd wist ik niet dat dit moest. In elk geval begrijp ik nu wel waarom een vriendin van mij me vorige week een mailtje stuurde met de vraag of ik promotieemails wil ontvangen voor haar boekje die via Boekscout word uitgegeven.

Betekend dit dat alle Nederlandse POD uitgeverijen dit soort regels hebben?

Ik ben me nog maar aan het oriënteren, maar ik krijg het idee dat er een behoorlijk meer aantal haken en ogen zitten aan het uitgeven via een Nederlandse POD, dan bijvoorbeeld via het Amerikaanse Createspace, die ik als zeer prettig heb ervaren.

Maria

Ceridwen
Laatst aanwezig: 19 weken 3 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

Nee hoor, ze vragen er lang niet allemaal om. Mjnbestseller.nl vraagt er niet om, boekenbent niet, en zo zijn er nog wel meer te vinden. Geen regels, geen moeilijkdoenerij met een uitgeefcontract, gewoon lekker je boek laten drukken en klaar.

fritztheknife

Oh, gelukkig maar. Ik begon me al zorgen te maken dat het allemaal niet zou lukken.
Ik ga de door jou genoemde sites eens bekijken. : )

Maria

Ceridwen
Laatst aanwezig: 19 weken 3 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

mjn moet mijn zijn, maar dat had je wel begrepen denk ik. Praten en breien... :-).

fritztheknife

LOL
Om eerlijk te zijn was het me niet eens opgevallen. : )

Lees Schrijven Magazine
  • Schrijflessen van thrillerkoning Stephen King
  • Wanneer ben je klaar voor een uitgeverij?
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • Wat kun je doen tegen een schrijfdip?
  • Hoe voorkom je langdradige dialogen?

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

Introductiekorting!
Schrijfboek cadeau? Nu gratis bij een abonnement op Schrijven Magazine!

Neem een abonnement op Schrijven Magazine!

Maak je keuze!