Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eenmalige uitgave van een kinderboek met maar 3 bladzijdes

Hallo, ik ben bezig met een boekje maken voor mijn broer. Het is voor zijn verjaardag, dus het liefste heb ik er maar 1 uitgave van. Het is eigenlijk een beetje voor de grap, het is namelijk de bedoeling dat het een prentenboekje wordt terwijl hij 21 wordt. Zelf ben ik illustrator, en vind ik het leuk om kleine verhaaltjes te schrijven. Mijn probleem is alleen dat het een boekje is van ongeveer 3 bladzijdes dubbelzijdig (tenminste, dit moet het worden) maar op elke site die ik tot nu toe gevonden heb kunnen ze alleen boeken drukken vanaf ongeveer 24 bladzijdes. Ik weet niet of mijn eisen mogelijk zijn maar even op een rijtje wat ik graag zou willen: Boekje met gekleurde (zelfontworpen) harde kaft, 3 dubbelzijdige bladzijdes waarvan ongeveer de helft met kleur bedrukt en het liefste maar 1 boekje gedrukt. Hopelijk weet iemand waar ik hiermee terecht kan of misschien weet iemand een andere oplossing. Alvast bedankt. Groetjes, Ellen

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik denk dat je met harde kaft en illustraties in kleur aangewezen bent op zelf knutselen of een boekbinder bereid vinden dat voor je te doen. Er zijn wel POD-bedrijven (printing on demand) die geen aantal eisen voordat ze beginnen met printen, maar dat geldt meestal niet voor kleur en hardcover. Als ze het wel doen, dan zal het tegen de € 100,- kosten denk ik. Wat je ook kunt doen is zo'n fotoboek laten maken bij de Hema of AH. Dan zorg je gewoon voor hoge-resolutieafbeeldingen van je tekst en illustraties en die plaats je dan paginavullend als achtergrondfoto zonder voorgrond. Ziet er prima uit (heb het toevallig net gedaan als test) zolang de resolutie maar in orde is. (let wel op het paginaminimum bij in ieder geval de Hema) Succes!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Er zijn ook mensen die voor hun hobby boeken inbinden; misschien kun je zo iemand vinden - eventueel via een Volksuniversiteit of een cursus ambachtelijke vaardigheden (of zoiets).

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht ook aan de Hema. Een andere optie zou kunnen zijn contact te leggen met studenten van de kunstacademie, die krijgen vaak een module boekbinden en moeten oefenen oefenen oefenen. Wordt vaak ook best wel mooi en een beetje kunstzinnig, dat kan leuk zijn.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ellen, Geen enkel probleem. Als je de tekst opmaakt en op een USB-stick zet dan ga je vervolgens naar een printshop en in een half uur heb jij je boek. Ze kunnen dubbelzijdig in kleur printen, ook foto's en illustraties. Het binnenwerk doe je op 90 grams offset en de omslag op 160 grams. Wanneer het formaat Din A4 is dan komt je dat totaal op zo''n tien Euro.