Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Sturen naar meerdere uitgevers tegelijk?

Ik ga op mijn 55e proberen mijn droom waar te maken en mijn eerste kinder(voorlees)boek uitgeven. Al sinds mijn kindertijd schrijf ik graag. Voor mijn dochters verzon ik diverse verhalen, schrijvend of vertellend. Mijn vraag is: kun je je manuscript aan meerdere uitgevers tegelijk sturen? Naar nederlandse en Belgische uitgevers? En, wat ben ik blij dat ik jullie gevonden heb. Ik heb nu al veel geleerd. Dank hiervoor.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Resi, welkom hier. Ik zou zeker je manuscript naar meerdere uitgevers tegelijk sturen. Vaak moet je lang op antwoord wachten. Naast Nederlandse uitgevers kun je ook Belgische aanschrijven, bijvoorbeeld Clavis en Averbode. Hier op de site vind je ergens een overzicht met uitgevers (ik geloof bij 'Balie' en dan 'schrijfgids'). Ik begrijp dat je boek al af is. Kun je iets vertellen over de inhoud of doe je dat liever niet? In elk geval veel succes.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, super bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ik ga jullie raad zeker opvolgen. Sjee, mijn boek is inderdaad af. Mijn man verdiept zich nu nog in de laatste taalcorrecties. Het boek gaat over een klein olifantje. Binnenkort hoop ik jullie meer te kunnen vertellen. Dit is de eerste keer dat ik met mensen chat in een forum (is de leeftijd denk ik; zo heet dat toch of niet?) Vind ik ontzettend leuk.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb ik ook gedaan.. mijn kinderverhaaltje opgestuurd naar verschillende uitgevers. Dat heet.. meer ijzers in het vuur hebben. Niet onverstandig denk ik. Die het eerst komt, met het beste bod.. tja.. als... voorlopig :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allemaal, nog een vraag. Hoe lever je een manuscript aan? Ik kan op mijn werk door onze drukker op A3 2A4 laten zetten, dan wordt het meteen in het midden geniet. Eigenlijk zoals een boek. Of zou het op een andere manier moeten-

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoor Resi, gewoon op A4, losse bladen. Als ze het mooi vinden, dan moeten er kopieen van komen om door te geven aan andere mensen op de redactie.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
ik heb al wel begrepen, dat er uitgevers zijn die het inderdaad op A4 opgestuurd willen hebben, met een regelafstand van 1.5 etc etc.. Maar er zijn ook genoeg uitgeverijen waar je je manuscript via de mail heen kan sturen, in een Words bestand. Soms ook met de bepalingen met lettertype, regelafstand etc. Gewoon even goed kijken op de site van de betreffende uitgeverij.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
resi schreef:
Dit is de eerste keer dat ik met mensen chat in een forum (is de leeftijd denk ik; zo heet dat toch of niet?) Vind ik ontzettend leuk.
Je bent niet de enige hoor. Ik was al ouder toen ik daarmee begon en mijn ervaring is dat het a) inderdaad erg leuk is en b) heel weinig met leeftijd te maken heeft Ik ben toevallig ook bezig aan een eerste kinderverhaal, volgens mij voor een iets oudere doelgroep, want jou olifantje is bij mij een uit de kluiten gewassen mammoet! ;)