Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

uitgeverij Holland

Hallo! Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met uitgeverij Holland? Ik heb hen vorige week mijn manuscript bezorgd, omdat mijn boek een groot Paul Biegel gehalte heeft. Ik ken heel veel boeken van Paul Biegel en heb ze als kind zelf verslonden, maar ik vraag me af in welke mate zijn boeken nog populair zijn bij kinderen? Heeft er iemand daar een idee van? Sofie

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De serie over De Kleine Kapitein is in elk geval onverminderd populair, is mijn indruk.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Dat las ik vroeger inderdaad. Super. p.s. Sofie, een eigen website kun je in je onderschrift vermelden...

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Had je dit niet beter kunnen vragen VOOR je het naar Holland stuurde? ;) Nu hoef je alleen maar af te wachten of ze het wel of niet zien zitten.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als basisschool leerkracht kan ik melden dat de kleine kapitein het nog goed doet. Verdere boeken zou ik niet weten, ik onthoud nooit de uitgevers van boeken.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dries: Sorry voor de website! Dat wist ik helemaal niet! Er zijn nog heel wat dingen aan dit forum, die ik nog moet ontdekken! :-) Misschien had ik het inderdaad op voorhand moeten vragen, maar ik heb dat een keertje gedaan en dat was een slechte ervaring! Ofwel was het voor de mevrouw aan de andere kant van de lijn net een baaldag... Ikzelf vind Paul Biegel een heel goede auteur. Mijn eerste bibioltheekboek was er eentje van hem, namelijk "Ik wou dat ik anders was". Mijn eigen verhaal leunt eerder aan bij "De tuinen van Dorr" en "Het stenen beeld". Zelf ben ik wel tevreden over het verhaal, maar ondertussen heb ik al acht afwijzingen gehad van verschillende uitgeverijen. Dat is wel even slikken, zeker omdat een ander manuscript al meteen na het opsturen ervan aanvaard werd. Mijn huidige uitgever heeft het "Paul Biegel" verhaal gelezen en vond het heel goed, maar het past niet in hun fonds. Wanneer ik de andere afwijzingen op nalees (niet de standaardafwijzingen, maar de meer persoonlijke) komt steeds hetzelfde terug: "goed verhaal, zeer origineel, heel fantasierijk,... maar het past niet in ons fonds." Soms wil ik het wel opgeven, maar ik geloof echt in mijn verhaal! Alleen hoor ik heel veel van uitgeverijen dat ze zich nu meer richten op realistische verhalen voor jongeren en dat daar ook het meest interesse naar uitgaat bij de kinderen zelf...

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor de tip M! Jammer genoeg heb ik nog niet zo lang geleden de afwijzing van Christofoor ontvangen... Toen ik het idee kreeg voor mijn boek en aan de slag ging, dacht ik dat het genre heel erg populair was. Maar misschien begint er op de markt zo langzaamaan een verzadiging op te treden?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
O, jammer, Sofie. Ik kan je niet zeggen of de markt verzadigd is. Ik denk dat er altijd plek zal zijn voor goeder verhalen in dit genre.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sofie: als een boek goed is zullen ze het altijd uitgeven, niemand loopt graag inkomsten mis, ook een uitgeverij niet. Dus: als Holland het een goed boek vindt, dan gaan ze er gewoon voor! Denk ik.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat hoop ik! Ik heb ook eens overwogen om mijn manuscript te laten beoordelen, maar ik vraag me af of dat geen zonde van het geld is? Afgelopen weekend had ik een gesprek met een Vlaams auteur en die vond het opmerkelijk dat ik mijn eerste boek bij een Nederlandse uitgeverij uitgeef en niet bij een Vlaamse. Hij zei dat Nederlandse uitgeverijen sneller in zee gaan met Nederlandse schrijvers dan met Vlaamse schrijvers. Is dat zo? Misschien is het daarom zo moeilijk om mijn andere manuscript uit te geven?

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ik weet niet. Naast mijn eerste Nederlandse uitgever (Thoeris) mag ik nu bij een Vlaamse (Clavis) beginnen. Ze zijn van het begin af aan allebei zeer gemoedelijk geweest, heerlijk ontspannen! Volgens mij ligt het een beetje aan je eigen opstelling. Blijf ten allen tijde positief en vrolijk. Proberen, hè?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tenzij je manuscript echt alleen door Vlamingen te lezen is, denk ik niet dat het veel uitmaakt. Maar aangezien ik aan je posts niet eens gemerkt had dat je Vlaamse bent, zou ik me daar denk ik niet te veel zorgen over maken.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan mij posts kan je het misschien niet merken, maar aan mijn uitspraak in ieder geval wel! :-) Ik heb ook eens mijn boontjes te weken gelegd bij uitgeverij Callenbach (die hebben de volledige serie van Narnia uitgegeven in het Nederlands). We zien wel wat het oplevert! Jammer dat mijn huidige uitgeverij (Mozaïek) het niet ziet zitten. Zij zijn echt de mensen waar ik verder mee in zee wil gaan! Ze geven heel goede feedback en de samenwerking is top!

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is toch nog niet bij Holland afgeketst? Of heb je daar al bericht van? Omdat je het over Callenbach hebt en Mozaïek. Ik hoop voor je dat Holland positief reageert. En anders Callenbach.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, hoor! Holland heeft nog niet afgeketst, maar ik wou op twee paarden wedden, vandaar dat ik het ook naar Callenbach stuurde. :-) Uitgeverij Mozaïek is mijn huidige uitgever. Bij hen komt in juni mijn debuut, "Het meisje in mijn hoofd" uit. Met hen wil ik de samenwerking blijven verder zetten, wat betreft mijn realistische romans voor jongeren. Het andere manuscript, dat nu bij Holland en Callenbach zit, paste niet in het fonds van Mozaïek, ook al vonden ze het een goed verhaal. Het is mijn uitgever zelf, die vorige zomer zei dat ik het eens ergens anders moest proberen toen het over mijn fantasieverhaal ging...