Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eigen beheer kinderboek

Ik ben op dit moment bezig met een kinderboek. Ik wil dit boek in eigen beheer uitgeven, maar loop tegen een aantal struikelblokken aan. Zoals; wat is het beste papier? Ik wil het graag dubbelzijdig gedrukt hebben en heb 160 gram in mijn hoofd. Is dat dik genoeg? Wat is standaard voor een normaal kinderboek? Wat zijn jullie ervaringen? En weet iemand een goede drukker?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
160 gram is volgens mij behoorlijk stevig karton, dus dat lijkt me niet handig. Verder denk ik dat je het beste gewoon bij een drukker kan informeren. Maar waarom eigen beheer en niet via een reguliere uitgever?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weten ze dat niet bij de eigenbeheer uitgever? Het zal toch ook hun eerste kinderboek niet zijn?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
WPS is een betrouwbare drukker die je goede adviezen kan geven. Ik heb zelf twee boekjes bij hen laten doen. 160 grams klinkt me ook als te stevig hoor.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
80 gr. is een redelijke kwaliteit gewoon A4 papier toch? Het is ook moeilijk hoor, zeker als je het online doet. Bij heel veel drukkerijen is er ook een beperking in de keuze, of is de meerprijs fors als je iets anders wilt. Je zou inderdaad eens moeten binnen stappen bij een drukkerij, om te vragen en te kijken en vooral te voelen. Behalve de stevigheid van het papier zijn er nog zoveel andere kenmerken.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
80 grams is voor een boekje toch wel héél erg licht..? Of overschat ik de dikte van het papier in de boeken in mijn boekenkast? :D

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
160 gram is inderdaad dik, maar het boekje is wel voor de allerkleinsten. Het is belangrijk dat het scheurproof is:)