Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Aantal computerpagina´s is hoeveel boekpagina´s?

Hopelijk een niet overbodige vraag, ik kon er in ieder geval niets over vinden, maar wellicht is het zo simpel dat iedereen al weet hoe het werkt.... Hoe kom je erachter wat ongeveer het aantal boekpagina´s (uitgaande van een gemiddelde grootte van het boek) zal zijn aan de hand van het aantal tekstpagina´s in de computer? Ik heb ooit een boekversie in Word gezien, dan krijg je je pagina´s naast elkaar op je scherm. Dat komt aardig in de buurt, maar ik heb het in mijn Word-versie niet. Ik zou wel eens willen weten hoe dik mijn boek zou worden namelijk. Dank alvast voor jullie reactie. Groetjes van Anouk.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is niet zo makkelijk te zeggen. Dat is afhankelijk van lettertype en bladgrootte. Pak maar eens een dun en een superdik boek uit je kast - vaak kun je in één oogopslag wel het verschil in woordenaantal zien op de bladzijdes.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je in de serie Literaire juweeltjes kijkt, zie je dat die standaard 61 pagina's hebben. Alleen verschilt de lettergrootte enorm tussen de verschillende delen om de korte verhalen precies passend te maken op 61 blz.