Start » Forum » Historische Roman uitgeven

Historische Roman uitgeven

8 reacties [Laatste bericht]
Arlette
Laatst aanwezig: 9 jaren 47 weken geleden
Sinds: 25 Mrt 2009

Historische Roman uitgeven

Hoi iedereen.

Ik ben bijna klaar met mijn eerste historische roman, een stervend hart, en ben al druk opzoek naar een uitgever. Het enige is dat ik niet precies weet of hier een overzicht van bestaat o.d.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Of weet iemand nog een uitgeverij die o.a. historische romans uitgeeft?

'Zij, haar naam is nog niet van groot belang, heeft inmiddels wel begrepen dat de slachtofferrol enkel en alleen voor haar is weggelegd.'

Reacties

assepas
Laatst aanwezig: 3 jaren 34 weken geleden
Sinds: 6 Mrt 2008

op de homepagina (start) van dit forum kun je 'schrijfgids' aanklikken ('bekijk de categorien')
Daar vind je een lijst met uitgeverijen, compleet met korte omschrijvingen van hun fondsen.

Succes!

"Alle kunst is volkomen nutteloos."
Oscar Wilde (1854-1900)

Dries Arnolds
beheerder
Laatst aanwezig: 9 uren 23 min geleden
Sinds: 9 Nov 2004

Die link staat ook boven in het menu Assepas wink

http://www.schrijvenonline.org/schrijfgids/Literai...

Daar staan er ongeveer 9 tussen die iets met historische romans doen.

Scribendi salutem!

assepas
Laatst aanwezig: 3 jaren 34 weken geleden
Sinds: 6 Mrt 2008

ahum Dries.... blush
je raakt zo gewend aan je eigen manier he....

Nou, heeft deze vraag mij ook nog geholpen!

"Alle kunst is volkomen nutteloos."
Oscar Wilde (1854-1900)

rudolf
Laatst aanwezig: 5 jaren 38 weken geleden
Sinds: 13 Mrt 2007

Lees je zelf veel historische romans, Arlette? Dan kun je toch even kijken wie boeken in jouw genre uitgeeft? Succes met je zoektocht naar een uitgever!

Arlette
Laatst aanwezig: 9 jaren 47 weken geleden
Sinds: 25 Mrt 2009

ik lees veel te veel historische romans stick out tongue zit nu bijna in 3 VWO en heb bijna alle dingen als Les misèrables, de klokkenluider van de notre dam, het spook van de opera, geheim van de schrijver al uit stick out tongue

'Zij, haar naam is nog niet van groot belang, heeft inmiddels wel begrepen dat de slachtofferrol enkel en alleen voor haar is weggelegd.'

kladeg
Laatst aanwezig: 5 jaren 39 weken geleden
Sinds: 9 Nov 2013

Over niet al te lange tijd hoop ik mijn criminologisch-historische studie "Bronstig Brabant" te voltooien. Daarvoor zoek ik een uitgever die dit gewaagde boek durft te publiceren. Inmiddels heb ik vijf boeken bij POD uitgevers het licht doen zien, maar de formule bevalt mij niet.
Dit boek behandelt in de meest ruime zin het aspect zedendelicten, vooral die zich in het verleden in Brabant hebben afgespeeld. Ook passeert de zeden- en moordzaak Marietje Kessels (1900) de revue.

Belangstellende uitgevers kunnen een synopsis van dit werk toegestuurd krijgen.

Thérèse
beheerder
Laatst aanwezig: 2 uren 52 min geleden
Sinds: 2 Aug 2009
kladeg schreef:

Over niet al te lange tijd hoop ik mijn criminologisch-historische studie "Bronstig Brabant" te voltooien. Daarvoor zoek ik een uitgever die dit gewaagde boek durft te publiceren. Inmiddels heb ik vijf boeken bij POD uitgevers het licht doen zien, maar de formule bevalt mij niet.
Dit boek behandelt in de meest ruime zin het aspect zedendelicten, vooral die zich in het verleden in Brabant hebben afgespeeld. Ook passeert de zeden- en moordzaak Marietje Kessels (1900) de revue.

Belangstellende uitgevers kunnen een synopsis van dit werk toegestuurd krijgen.

Kladeg, je zult ze wel zelf moeten benaderen, die uitgeverijen, en polsen of ze belangstelling hebben.

Tijdens de zomervakantie schrijfmeters maken in De scribbe? Lees er meer over op deze pagina.

Tja
Laatst aanwezig: 3 dagen 1 uur geleden
Sinds: 4 Mei 2009

Misschien is EigenZinnig een optie, Kladeg.

Waar je ook bent, 'Ik zal je vinden'.

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee