Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

FM biedt je boek aan...maar

Hebben jullie je boek(en) van Free Musketeeers echt in een winkel gezien? Ik alleen op webwinkels Ben erg benieuwd

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel boeken van regulieren redden de boekhandel niet eens, laat staan een POD-productie. De boekhandels weten ook wel dat er veel bagger tussenzit.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, die boeken komen nooit in een winkel. De winkel kan ze voor een klant die erom vraagt wel bestellen. Maar dan kan de klant het net zo goed zelf via FM bestellen. Dat is net zo duur. FM geeft volgens mij geen boekhandelskorting en dan rekent de boekhandel de verzendkosten er ook nog eens bij.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je je boek graag in een winkel terug wil zien, probeer het dan vooral eens in je eigen woonplaats. Zeker als er een stukje over je boek in de plaatselijke krant verschijnt, kun je daarin verwijzen naar die betreffende boekwinkel. Geheid dat ze dan wel een paar boeken neer willen leggen onder consignatie. Je boek verkoopt niet zonder publiciteit, je moet er wel wat voor doen. Enne... misschien lukt het ook wel om een lagere korting dan 40% te bedingen. Gewoon zielig kijken :(

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De plaatselijke boekhandel wil ook wel een lagere korting hanteren. Omdat ze het leuk vinden voor jou en het je gunnen.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij het in consignatie leggen is 20% normaal. Maar dan heb je dus wel 20% verlies want FM verkoopt de boeken niet met korting aan jou, toch?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wees nu eerlijk zou jij je dure schappen afstaan aan een onbekende? Vergeet niet dat een boekhandel in welke winkelstraat dan ook enorme vaste lasten heeft en daardoor echt commercieel moet denken.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
toch zijn ze best redelijk als het om eigen volk gaat. Ik heb mijn boeken altijd met 20% korting weg mogen leggen. Daar werd nooit moeilijk over gedaan. Als je er zelf ook maar reclame voor maakt. Krijg je bij FM je boeken niet voordeliger dan? Moet je als auteur de volle mep betalen? En krijg je daar dan wel de royalties over? Geen idee hoe het bij FM zit. Bij Boekenbent betaalde je de inkoopprijs als jezelf je boeken bestelde.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij FM krijg je als auteur wel degelijk korting op de boeken die je zelf bestelt en de boekhandel krijgt boekhandelkorting. Ik heb het vorig jaar inderdaad zo gedaan dat de plaatselijke boekhandel mijn boeken verkocht en genoemd werd in de interviews voor de plaatselijke kranten en de radio. Onlangs is de boekhandel verhuisd naar een ander pand. Ik heb hem samen met de burgemeester geopend door een gesproken column voor te dragen. En mijn boek stond zéér prominent voor iedereen te grijp/koop. Andere tips: Maak een boektrailer en zet die op Youtube en struin verder alle boekensites op het internet af om te kijken waar je je boek kunt promoten. dat zijn er meer dan je denkt. www.boekengek.com www.boekenmijn.nl www.boeken.blog.nl zijn een paar aardige sites. een promotiepagina op hyves openen is ook een tip. Je komt dan bovendien in contact met andere schrijvers die iets meer een 'gezicht' krijgen dan hier endat is ook wel eens leuk.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij is het bij PODs zo dat ze alles accepteren behalve als het strafbaar is en dat alles veel duurder is dan het moet zijn, er kunnen ook hele goede boeken tussen zitten hoor alleen die zijn bij de verkeerde uitgever terecht gekomen! En dat de boekhandels als je boek bij hen is uitgegeven bij FM en zo dan zullen ze het niet kopen uit zich zelf als er FM of Boekscout op staat. Dat heb ik gelezen, weet niet of het waar is.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb afgelopen zaterdag Het Janus complot (De nieuwe Ludlum) gekocht in een boekwinkel en ben een gesprekje begonnen met de boekhandelaar over Free Musketeers en Boekscout. Hij vertelde mij dat hij wekelijks mail krijgt van wel 50 nieuwe boeken die deze bedrijven uitbrengen. Omdat beide helemaal niets doen aan redigeren en het zo drukken als het wordt aangeleverd, wil hij ze niet in zijn winkel. Hij is bang dat boekkopers ontevreden worden en dat hij er over wordt aangekeken. Toen ik hem trots vertelde dat ik ook schrijf, zei hij dat ik niet hoefde aan te komen voor een signeersessie als ik een boek bij hen zou uitbrengen. En hij heeft mijn verhaal niet eens gelezen! Toch zegt dat wel iets van zo iemand die al jaren in het vak zit.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik zie wel wat misvattingen in deze discussie Marco en Justus. Justus: Aan 'heb ik gehoord' heeft niemand iets. Bronnen en feiten graag. Marco: FM en BS geven geen 50 boeken per week uit. Of bedoel je alle POD's bij elkaar?

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik heb boeken van FM in de winkel gezien. De betreffende winkel had een plank voor "plaatselijk talent" en daarbij hoorden ook wat FM-boeken. Wel ging het hier om schrijvers die plaatselijk erg bekend waren, namelijk docenten Engels en Nederlands van de plaatselijke middelbare school. Deze kregen inderdaad ook in de lokale pers voldoende aandacht. Ik neem aan dat de schrijvers hier zelf actie hebben ondernomen. Ook heb ik de indruk dat de boekhandelaar niet zomaar elk FM-boek in de winkel zette.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Andries, Ik heb geen idee hoeveel boeken ze uitgeven. Heb slechts neergepend wat de boekhandelaar mij zei. Wellicht had ik het moeten verifiëren. Maar laten we niet verzanden in of het er nu 10 of 50 zijn. De moraal van het verhaal blijft hetzelfde.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marco, Toevallig deze week FM aan de telefoon gehad betreffende een boek uitgeven als POD. FM geeft als argument: "Onze boeken zijn niet verkrijgbaar in de boekhandel omdat wij geen recht van retour geven." Ze zullen nooit toegeven dat het gros van hun assortiment boeken taal- en opmaakfouten bevatten. Zou jij deze boeken in je winkel willen hebben?