Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Toch nog een reactie

Hallo, Ik heb mijn ms opgestuurd naar drie uitgeverijen. Een ervan reageerde positief, maar kon het niet opnemen in het fonds omdat ze alleen thrillers behandelde. (mijn fout) Dan Boekscout, die heel positief was en waarvan ik het contract nu binnen heb. Maar vandaag kreeg ik ineens mail van Kluitman, 2 maanden nadat ik het ms heb verstuurt. Ze vonden het eerste hoofdstuk heel interessant en wilde graag de rest ( ik had een hoofdstuk en een korte samenvatting van het verhaal verzonden) heel graag lezen. Wat moet ik er nu mee? Ik heb nog twee dagen om het contract terug te sturen en moet zeggen dat ze me heel goed begeleiden en ik tot nu toe erg tevreden ben met ze. Aan de andere kant, Kluitman daar heb ik zelf mijn kast mee volstaan. (bijvoorbeeld de oudere bianca boekjes ed) Plus het is meteen een reguliere en niet eens zo een kleine uitgeverij. Moet ik nu afwachten? Of gewoon doorgaan, vind het zo moeilijk bedankt

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
You go girl! Go girl, go girl. Ik vind het fantastisch. Goed dat je de "gok" waagt en dat je geluisterd hebt naar al die mentoren hier op SchrijvenOnline ;) Kennis is macht, niet? Groetjesss en hou je poot stijf

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Steffie, wat een heerlijk nieuws! Kluitman, ik zou daar zeker voor kiezen. Net als al die andere mensen hier... Heel veel succes!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doorgaan bij Kluitman, binnenkomen bij Kluitman een echte uitgeverij die boeken drukt en niet kopiëert, mens dat is het toch helemaal? Dat is pas uitgeven. Pod is leuk, meer niet. Het gaat snel in het begin, daarna ligt het stil. je hoort en ziet niets meer. Niet eens of amper je royalties. Gelukkig ga je bij een echte uitgever. Heel veel succes.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blijkt wel weer dat mensen nog niet echt doorhebben wat POD nu precies is...
Óf een grote uitgever ... en het verschil tussen die twee.
Voor een deel kun je dat beginnende schrijvers niet eens zo heel erg aanrekenen. POD-uitgeverijen doen namelijk zelf vaak alsof ze een 'gewone' uitgeverij zijn, schermen met ISBN's en Centraal Boekhuis en dat ze promotie doen dat hun uitgaven door alle boekhandels te bestellen zijn etc. Wie als argeloze newbie op het pad van zo'n POD terecht komt, denkt dan al snel: een boek is een boek is een boek. Weten die veel dat er een groot verschil is...
Als je een béétje schrijver bent, en geïnteresseerd in waar je mee bezig bent, als auteur in spe, dan weet je heus wel ongeveer welke uitgeverij wát uitgeeft. Dat je van pod niet weet, is een ander verhaal. Maar als schrijver hoor je te weten wat een Kluitman, een Querido, een Christofoor doet. Niet in finesses, maar wel bij benadering. Ik geloof dus dat Steffie ons een beetje op het verkeerde been zet - en Kluitman ook - en dat ze heel goed weet waar ze mee bezig is. Dat hoop ik tenminste. Het ziet er wel naar uit.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het allemaal heel leuk om te lezen. In het begin - toen ik nog niet zag hoeveel reacties er waren - wilde ik zeggen dat je het zakelijk moest aanpakken en gewoon de gok moest wagen. Dat je gevoel niet voor Kluitman wilde kiezen omdat er al een contract lag, begreep ik wel. Maar vergeet niet: dat contract is om geld aan je te verdienen... Het is geen vriendendienst. Dus ik vond dat je wel wat zelfverzekerder en zakelijker moest reageren. En toen las ik dat je tegen Kluitman zei dat er 'nog een uitgever is'. Ik zeg: briljant! Ik vind het een schitterende reactie ;)! Maar goed, ik weet er verder niet heel veel vanaf. Ik wens je in ieder geval succes en hoop (en denk) dat Kluitman je debuut uitgeeft.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is zo dat ik heel erg goed weet wat Kluitman inhoudt, sterker nog, ik heb kasten vol van deze uitgever. De oude Bianca serie, de drieling, dik trom enz. Ik vond ze allemaal geweldig en de kinderen vinden het nu heerlijk als ik ze eruit voorlees. Hun site is ook ontzettend leuk en ja ik weet dat het een hele grote is. Dat op zich maakt me al onzeker. Hoe kan het nu dat juist ZIJ interesse hebben? Er is nog wel geen duidelijk oordeel, ze hebben nog geen beslissing gemaakt, maar het idee dat ze de rest graag willen hebben en me nog bedanken ook dat ik het ze opstuur en de mogelijkheid geef. Het geeft me een week en raar gevoel. Het streelt mijn ego :) POD weet ik ook wel wat dat is. En eigenlijk maakte me dat voor mijn eerste boek niet zo heel veel uit. Ik heb het geschreven voor mijzelf, mijn man, mijn kinderen en mijn familie. Het is namelijk semi-autobiografisch. Maar nu ik deze reactie heb gehad ben ik helemaal overdonderd. Ik hoop dat ze het willen accepteren. Doen ze dat niet is het al een super eer dat ze de rest wilde lezen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Steffie. Geloof in jezelf!!! Kluitman vraagt dit niet voor niets. Als dertienjarige heb ik eens een eigenhandig getypt manuscript opgestuurd naar Kluitman (omdat ik ook een kast vol had staan idd). Dat is toen afgewezen, maar ik weet nog dat ik er een heel aardige brief bij kreeg met tips en aanmoedigingen. Vond ik toen heel prettig. Dus zet hem op!!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het nog niet verbrand haha Maar zit wel al de hele dag met spanning mijn inbox te controleren en iedere keer wanneer de telefoon gaat springen er kikkers in mijn buik rond. pff maar nog niks gehoord dus nog geen groot feest ;)

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze hebben wel even tijd nodig, toch, bij Kluitman? Het kan best een paar dagen, weken, duren voor je iets hoort.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu net mail gekregen, durfde het bijna niet te openen. Gaat het over een ander manuscript wat ik al "bijna" vergeten was en al heeeelemaal geen reactie meer over had verwacht. Ze zijn zeer onder de indruk maar verwijzen me door naar een kinderboeken uitgeverij wat prentenboeken uitgeeft. Dus misschien heb ik mijn inzending voor Pica wel hiermee hahaha Over mijn andere manuscript was ze ook tevreden en wordt nu door de volgende gekeurd. Hier hoor ik zo snel mogelijk meer van. spannend maar denk toch wel een heel goed teken.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja moet het aan mensen kwijt die dezelfde fase zitten. Of al veel verder maar die het meegemaakt hebben. Ik wilde altijd al schrijven maar er is nooit iets van gekomen. Althans niet dat ik er zo mee bezig ben. En eindelijk er ineens ingerold weer toen de kinderen kwamen. Heerlijk is het!! En spannend. Eerst was het alleen maar ontspannend haha

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, Weer een update van mij. Vandaag heb ik contact gehad met Kluitman. Ze vonden het een mooi verhaal en netjes beschreven met weinig tot geen fouten. Dit op zich is al een complimentje aan mijzelf vind ik :) Helaas gaan hun het niet uitgeven. Om de simpele rede dat het meer voor volwassenen is geschreven. De onderwerpen die vanaf ongeveer het derde deel van het ms aan bod komen, zijn ook wel wat heftig voor jonge lezers. Ik heb ook een mooi rapport van ze gekregen met heldere uitleg. En, het mooiste van al. Ze adviseren zeker door te schrijven want ik heb het wel in de vingers. (oh, wat was ik trots) Dus al bij al een afwijzing, maar een heerlijk mailtje met complimenten. Wat wil je nog meer. (ok een contract haha nee grapje) Ik ga dus mijn contract bij Boekscout voor dit ms opsturen en deze in POD uitgeven. Ik ben al druk bezig aan twee andere projecten en daarvoor zet ik mijn zinnen op de reguliere uitgeverij. Waarom niet nu? Omdat het advies heel duidelijk was. Het is in vanuit een alwetende verteller geschreven, ikzelf dus. En dit wordt moeilijk geaccepteert. Ik heb niet de intentie dit verhaal helemaal te herschrijven, het is namelijk in eerste plaats voor mijn kinderen vrienden en famile geschreven. Super bedankt voor het meeleven allemaal!

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is een mooi bericht, Steffie1980. :thumbsup: Maar ik merk nu toch een lichte terugval in de motivatie. Wat had je gedaan als Kluitman gezegd had: 'Ja, we willen het graag uitgeven, maar vanaf het derde deel zou je iets moeten temperen - herschrijven, dus.' :? :? :?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens met MJ> Weet je zeker dat je nu naar POD gaat. Je zou inderdaad het derde deel kunnen aanpassen en nogmaals aanbieden aan Kluitman. Of aan een andere reguliere uitgever. Dit wil niet zeggen dat je nu POD moet gaan doen toch? Gezien alle reacties die ik inmiddels over POD heb gelezen, zou ik daar toch een beetje voorzichtig mee zijn. Het hoeft toch ook niet allemaal nu meteen onmiddellijk te gebeuren? Geef je zelf en je ms nog iets meer tijd en doe dan nog een poging! :nod:

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zonde meid. Was toch wel erg stoer geweest als het allemaal verwezenlijkt zou worden bij Kluitman. MAAR - ze hebben wel de moeite gedaan om je uit te leggen hoe of wat. Dat vind ik wel erg leuk voor je dan en ik neem aan dat ze dat niet voor iedereen doen. Dus...misschien zou je het met je anders ms'jes nogmaals kunnen proberen?

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je weet nu dat je een bepaald niveau hebt - en er zijn meer uitgeverijen dan Kluitman. Houd de spanningsboog bij jezelf strak. Laat hem nu niet vieren. Doorgaan op de ingeslagen weg. :>: :>: :>:

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Herschrijf het Steffie. Je hebt nu net de eerste paar stappen van de marathon naar het schrijverschap gezet. Spring nu niet op de bus en laat je voeren. Kom op!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het zonde vinden als je het bij POD zou uitgeven. Een grote uitgever heeft toch interesse in je getoond en laten weten dat je goed kan schrijven. Oke, misschien is het dan een afwijzing, maar dit vind ik persoonlijk wel een compliment. Dus ik zou het aanbieden aan andere uitgevers. Wie weet. POD kan altijd nog.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met de anderen eens. Ik denk dat als ik zover was het dan ook of zou herschrijven of een andere uitgever benaderen. Je hebt namelijk ook goede en positieve reactie van hun gekregen. Nou daar mag je (en ben) trots op zijn en dat is toch ook een reden om nu door te zetten dacht ik. Heel veel succes wat je keuze ook mag worden.