Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zelfde verhaal vanuit ander perspectief schrijven?

Hallo, ik heb afgelopen 2 weken een (aardig) kort verhaal geschreven ( 3000 woorden). Het is in de ik-vorm geschreven. Nou had ik een vraagje: Lijkt het jullie een goed/slim/leuk plan om HETZELFDE verhaal vanuit een andere persoon te schrijven? Ik hoor het graag! Iris

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als oefening kan het nooit kwaad natuurlijk, je merkt vanzelf als je van perspectief wisselt waar je tegenaan loopt en wat de verschillen zijn.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Iris, ik merk aan de laatste paar vragen die je hier gesteld hebt dat je twijfelt bij heel veel dingen of het kan, mag, hoort etc. Het is niet dat je deze vragen hier niet mag stellen, maar je moet schrijven gewoon doen. Probeer het en laat het resultaat aan een paar mensen lezen. Veel doen is het nummer 1 advies voor schrijvers. Door veel te doen kom je erachter waar je goed in bent, wat mooi is en wat niet en wat de grenzen zijn van dingen als perspectief of personages. p.s. Ja dat is een leuk idee. Wordt ook wel eens gebruikt als schrijfoefening in cursussen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
En dan krijg je hier tegenstrijdige adviezen of iets dat je niet wil horen en dan wat? Gewoon doen, boeken lezen, en achteraf vragen of het goed is. Dat is voor de mensen die je willen helpen ook prettiger, omdat ze je dan echt gericht advies kunnen geven in plaats van een beetje gokken hoe je situatie is en zal zijn.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als oefening is het inderdaad heel goed. Zelf schrijf ik het liefst in de derde persoon omdat dat je zo iets meer afstand hebt t.o.v. de personages. Het is ook maar net wat jezelf het prettigst vind.