Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Abiword - gratis eenvoudige tekstverwerker

Voor mensen met slome computers of geen noodzaak voor alle toeters en bellen van MS Word/Office en Open Office, is Abiword wel een leuk alternatief. Start keisnel op, heeft alleen de hoogstnoodzakelijke dingen en kan ook gewoon .doc bestanden openen. Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee, maar gewoon voor de simpele dingen als platte tekst is het super. http://www.abisource.com/ Gewoon een tip ;)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weet je waaraan ik dacht toen ik het woord 'abiword' zag? :rolleyes: Aan een gedicht met woorden en begrippen vanuit Aboriginals. :o Net zoals die schilderlessen vanuit je natuurgevoelens...en kleuren vannuit de natuur. Een misleidende titel dit topic. :D

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Abiword zit standaard op mijn laptop. (Ik gebruik xUbuntu/Linux) Zelf zou ik het niet aanraden, maar dat kan ook komen omdat ik aan Word ben gewend XD Er zitten o.a. véél minder lettertypes op dan bij Word, en tja, ik weet niet... vind het gewoon niet echt fijn!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En onder Linux of Ubuntu werkt toch OpenOffice,... en dat lijkt toch weer op M$Office... Dus als je met iets wat op WORD lijkt wil werken, dan kies je OpenOffice Writer. Maar de hoeveelheid lettertypen ligt aan je os, niet aan de tekstverwerker.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn laptop kan OpenOffice niet aan :crybaby: Moet je nagaan wat een middeleeuws ding ik heb ;) :P Ach ja, ik schrijf er alleen op, dus mij maakt het niets uit...

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb AbiWord een tijdje geprobeerd, maar vond het niks. Bij wat grotere bestanden (zo'n 20 pagina's A4) liep hij vast, je kan geen grote gedeeltes tekst kopiëren en plakken anders loopt hij vast doordat het plakken te lang duurt, en hij heeft niet zoiets dat hij je getypte-niet-opgeslagen werk ergens tijdelijk opslaat en het weer tevoorschijn haalt wanneer je opnieuw opstart. Voor mij geen AbiWord meer.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries, de info over Google Docs klopt niet meer. De spellingscontrole is tegenwoordig ook in het Nederlands beschikbaar. Bovendien kun je documenten nu ook offline bewerken. Zodra je weer online gaat synchroniseert Google Docs dan de boel.