Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Namen hoofdpersonen

Ik vind het lastig om goede namen te bedenken. Ik kom altijd uit bij namen uit mijn familie, maar dan houdt het na een tijdje ook wel op. En daarbij wil ik vaak elke schijn van overeenkomst met personen uit de werkelijkheid vermijden. Ik vind een naam uitkiezen iets heel belangrijks. Want het moet goed bij een personage passen. Vooral namen van antagonisten vind ik heel lastig. Ik schrijf voornamelijk jeugd verhalen, vanaf een jaar of 10. Maar als ik namen heb in een verhaal dan raakt het mezelf niet. Heeft iemand tips om goede namen te bedenken voor hoofdfiguren en bijfiguren? Zelf heb ik de volgende namen bedacht in mijn verhalen Dolfina: Meisje dat half-dolfijn, half mens is. Tuimelaar: Koning van de dolfijnen Evelius: Degene die dolfijnen wil slachten en verkopen( Deze naam vind ik niet zo goed en ik zoek nog naar een nieuwe naam) Andere namen die hij gehad heeft: Albert en Teun. Smoganus( Een duistere macht die erop uit is de natuur te verwoesten) Jaques Timbers( Een rechercheur) Marni( Een klein wezentje dat samen met soortgenoten zorgt voor balans in de natuur, hij is klein zwart, grote ogen en heeft horentjes)