Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zelf publiceren, self publishing

Heeft iemand ervaring met de vele Zelf Publiceer ondernemingen zoals Lulu en Blurb? Zelf heb ik wel eens iets geprobeerd met Lulu, zonder enig resultaat. Nu ben ik op zoek naar een plek om een engelstalig manuscript neer te zetten. Waarbij ik natuurlijk hoop dat het zichzelf kan verkopen op internet. Als iemand tips heeft, graag

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ten eerste denk ik dat niets 'zichzelf verkoopt op internet'. Als het wél zo was, zou ik graag de formule kennen, want dan doe ik het ook. Verder zijn er hier op het forum heel veel mensen die ervaring hebben met de verschillende Zelf Publiceer Ondernemingen. Tik eens pod in bij Zoeken of Lulu of een andere pod-uitgever, dan vind je heel veel informatie. En kijk ook eens bij Meestgestelde vragen - blokje linksboven onder BALIE.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Helemaal eens met marriejeanne. Niks verkoopt zichzelf op internet. Daar is het veel te druk voor op het net (kaf/koren enzo) :) Neerzetten en afwachten gaat gewoon niet werken, of je moet echt een gat in de markt hebben gevonden. Teksten verkopen op internet (pod of anderszins) is een combinatie van vraag & aanbod, promotie en organisatie.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik de vraag wat aanvul.... heeft iemand een voorkeur voor bijv. Lulu of Blurb en er ook echt resultaten mee behaald. Want dat is wat ik mezelf sterk afvraag. Ik lees veel mooie verhalen maar zou wel eens willen weten wie echt wat verkoopt via Internet en POD

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Montein, Heb je soms al gehoord van wwaow.com? Dat is een online dienst waarbij je zelf jouw boek kan uitbrengen in eigen beheer. Je kan dat allemaal vanuit jouw zetel en de prijzen zijn erg redelijk. Je krijgt er als auteur ook ondersteuning in de marketing en promotie van jouw boek. Zo krijg je bij de eerste 5 exemplaren postkaarten als promotiemateriaal en komt jouw boek ook in de online boekenwinkel. Daar zitten trouwens best wat Engelstalige boeken tussen. Er staat ook een erg handige gids op de site (publishing guide) met allerlei tips. Zeker eens bekijken dus: www.wwaow.com.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
MIjn ervaring met Lulu was een slechte kwaliteit van drukken. De boeken vallen vrij snel uit elkaar. Het is gewoon wit papier waarop de druk ook niet altijd perfect was, vlekken, kreukels en dat soort dingen. Ik weet niet of ze inmiddels met een andere drukkerij dan die in Spanje werken, daar kwamen de slechte boeken vandaan. De drukkerij in Engeland leverde wel beter werk af, maar je moet nogal wat kunsten uithalen om ze daar gedrukt te krijgen als inwoner van Nederland. Ik heb het een paar jaar geleden geprobeerd, dus wellicht is het nadien nog veranderd.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@catherine even op wwaow gekeken. wat ik meteen al een nadeel vind is dat je verplicht bent zelf 5 boeken af te nemen. ik houd niet van dat soort verplichtingen. VInd het een beetje oplichterij. En Josje... heb je dan ook veel verkocht van je boek? Aan onafhankelijke derden vooral?

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Montein, Er loopt nog steeds een schrijversactie, waarbij je geen 5 boeken moet kopen. Bij wijze van testexemplaar, kan je het gerust op 1 houden. Deze info, staat nog steeds bij 'nieuws' met de titel 'gratis boek opladen'. Het enige wat je moet doen is een mail sturen om je in te schrijven.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar Montein, vind jij je boek dan zelf wel de moeite waard als je er zelf niet eens 5 van denkt te kunnen slijten aan familie en vrienden. Hoe denk je dan dat je boek ooit verkocht zal worden. Laten we wel wezen, POD-boeken en dergelijke worden alleen verkocht aan mensen die jij kent of die jij benadert. Vrijwel niemand koopt een POD-boek van een onbekende via een site of zo.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel het idee dat catherine.asselman in haar voor-vorige post (07.09 om 09.09 uur) reclame maakt voor het bedrijf waar ze kennelijk werkt door het geven van de link er naartoe. Dat is hier op het foum niet toegestaan. Wat het afnemen van één boek betreft: je wilt toch minimaal één boek van je eigen manuscript? Dit bedrijf is geen reguliere uitgeverij. Laten we zeggen, het is meer een boekrealiserend bedrijf. Als iemand zijn manuscript niet bij een reguliere uitgeverij kan of wil onderbrengen, is dit een van de alternatieven. Bij andere, soortgelijke bedrijven, moet je net zo goed betalen voor de exemplaren die je zelf afneemt.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel het idee dat catherine.asselman in haar voor-vorige post (07.09 om 09.09 uur) reclame maakt voor het bedrijf waar ze kennelijk werkt door het geven van de link er naartoe. Dat is hier op het foum niet toegestaan.
Het lijkt me anders toch redelijk relevante info voor dit topic. :\\

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt het bedrijf gewoon noemen - als het dan moet - zonder link. Bovendien was de vraag van montein niet gericht aan bedrijven, maar aan self-publishers met ervaring. Bedrijven zeggen altijd dat ze het goed doen.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste allen, Ik werk inderdaad voor wwaow.com en sta heel erg achter onze dienst. Mijn verontschuldigingen dat ik heb doorgelinkt als dat niet is toegelaten. Mijn bedoeling was ook allerminst om slinks reclame te voeren, ik wilde enkel een relevant antwoord bieden op de gestelde vraag. Groetjes,

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjors de moeite waard... ach. Ik wil simpelweg niet de verplichting. Ik ben gewoon op zoek naar diverse kanalen om een manuscript onder de aandacht te brengen. Zonder alleen van gewone uitgevers afhankelijk te zijn. Ik hoor vaak goede verhalen over de mogelijkheden van internetpubliceren (en POD) en daar ben ik naar op zoek, o.a. vanwege een engelstalig versie van mijn manuscript. Maar als ik daadwerkelijk op zoek ga, zoals nu, lijkt het erg tegen te vallen.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat pod een goede optie is voor mensen met een specifieke doelgroep en niet bv zomaar een roman. Weet jij die doelgroep te vinden en attent te maken op je boek dan zit je goed. Anders is het echt heel lastig om je boek verkocht te krijgen. Ik weet van enkele succes boeken in pod, maar die hadden allemaal een doelgroep die ze makkelijk konden bereiken bv via personeelsbladen of organisaties die er aandacht aan gaven. De rest moet gewoon hard werken om ze te verkopen of geven daar juist niet om. Wil je er honderd verkopen? Dat lukt wel maar duizenden, dat is toch echt een heel ander verhaal.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
k'denk écht dat je er gewoon moet voor gaan als je je eigen boek gepubliceerd wil krijgen.... en ja voor niets gaat de zon op........... dus je zal toch wel in minstens één exemplaar moeten investeren want hoe kun je anders je boek slijten als je het niet eens zélf kan tonen ?? laat je zeker niet ontmoedigen door zeurkousen die je de "wijze raad" meegeven om niet te reageren op posts met een doorverwijslink van een bedrijf waarvan er op dezelfde pagina een reclame mét doorklik-link staat..... van relevante informatie gesproken........... ;)

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, als je bij een reguliere uitgever terechtkomt, krijg je waarschijnlijk ong. 10 gratis exemplaren en kun je soms gratis boeken krijgen om reclame te maken (bijv. om boeken naar verschillende media te sturen - bij POD moet je daarvoor zelf de exemplaren kopen). Als je je eigen boek wilt publiceren, moet je er gewoon voor gaan. Daar ben ik het helemaal mee eens! Maar waar leg je de lat? Zelf ga ik ervoor, maar ik wil eerst minstens 15 reguliere uitgeverijen aanschrijven voor ik over POD na ga denken. Ik wil het liefst in alle boekwinkels liggen en ik geloof erin dat mijn manuscript daar (bijna) goed genoeg voor is (nou ja, als ik er niet in zou geloven, zou ik er niet al honderden uren in hebben gestoken ;) ). POD kan altijd nog, ze nemen bijna alle manuscripten aan. Dat is dus een mooi vangnet voor als het niet gaat lukken bij de 'strengere' uitgeverijen. Je boek gaat er hoe dan ook komen (dat is het fijne van POD als vangnet), dat is het belangrijkste (en haastige spoed is zelden goed ;) ).

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Montein, Ik heb wel een goede tip voor je. Onlangs is Uitgeven in eigen beheer van Maarten Dessing verschenen. Dit boek kun je bestellen via deze site (schrijfboeken in Kiosk, rechtsboven op deze pagina). In dit boek worden velerlei manieren beschreven waarop je zelf kunt publiceren. Veel succes!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor wat betreft de verkoop van het uitgeven in eigen beheer : valt vies tegen ! Ik ga het nu proberen via deboekenwinkel.com, in de (nabije ???) toekomst laat ik wel weten of dat beter lukt.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@catherine even op wwaow gekeken. wat ik meteen al een nadeel vind is dat je verplicht bent zelf 5 boeken af te nemen. ik houd niet van dat soort verplichtingen. VInd het een beetje oplichterij. En Josje... heb je dan ook veel verkocht van je boek? Aan onafhankelijke derden vooral?
Nope, op mijn opmaakboekje na, dat ging wel hard op Lulu. De tips van Lulu voor opmaak waren destijds ook magertjes en mijn boekje viel daar precies op het goede moment in. Je kunt overigens ook een download van je boek bij Lulu laten maken. Ik had mijn boeken daarvoor ook al bij Boekenbent laten maken en wilde eens kijken wat Lulu deed. DAt viel dus vies tegen. Bij Boekenbent kun je al met 1 boek beginnen. tip voor de handigerts onder ons: als je niet weet hoe je een goede pdf moet maken, doe je dat via Lulu, je download je pdf en stuurt het vervolgens naar een andere eigen beheer club zoals Boekenbent. Ben je geen opmaakkosten kwijt en je laat 1 boek maken of meer als je die kwijt kunt. Je hoeft niet meer boeken te laten maken dan dat je kunt verkopen bij hen. Of de lezers bestellen het direct zelf. Ben je vooraf geen kosten kwijt aan drukken en achteraf krijg je de winst op je rekening bijgeschreven. Nog een tip om een goede pdf te maken is gewoon gebruik maken van OpenOffice, daarin zit een gratis pdf maker verwerkt. Heel legaal en makkelijk, maar dat is een ander topic :confused:

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar wel een goede tip. Je boek promoten is hoe dan ook lastig. Je moet tijd hebben, creatief aan de weg willen timmeren (zo verkocht Zjors meen ik heel redelijk vanaf een oud houten tafeltje op haar vakantieadres), niet bang zijn om wat te vragen of de aandacht op je te vestigen, gebruik maken van media en voor alles een goed product leveren waar je zelf volledig achter staat. Ik ben persoonlijk namelijk van mening dat je iets waar je niet achter staat niet kan verkopen. Dan heb je dat beetje oempf gewoon niet om het vol te houden. Succes!

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorig jaar heb ik mijn werk laten drukken bij Lulu. De kwaliteit viel mee, vond ik: ik heb geen vlekken of kreukels gehad. Het papier was een beetje dun, maar verder zag het er goed uit. Volgens mij werken ze nu met een drukkerij vanuit Amerika.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een alternatief voor POD is natuurlijk zelf een uitgeverij beginnen. Je kan dan zelf je manuscript opmaken of laten opmaken en een drukker zoeken. De stuksprijs is dan veel lager dan bij POD (bij een oplage vanaf circa 500 stuks), waardoor het ook mogelijk is om nog eens een boek weg te geven of in consignatie in de boekhandel te leggen. Ik heb voor deze weg gekozen, (zie ook boekpresentatie) en als voordeel zie ik ook dat je dan geen gedoe heb met boekcontracten die niet alleen maar voordelen geven. Of het mij gaat lukken weet ik niet, ik ben net gestart, wel ligt mijn boek al bij vijf boekwinkels. En da's een begin. Zodra ik meer resultaat heb, doe ik daarvan verslag.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Cees de boekwinkel? Ik heb daar even gekeken maar zie een nogal rare site en geen idee wat je er kunt. Zie onder "De Boekwinkel.nl verzamelt voor u alle (internet-)adressen van boekwinkels in Nederland en België. Nieuwe boeken, tweedehands, internetwinkels en gezellige echte winkels (waar het naar boeken ruikt!). Staat uw winkel er nog niet bij? Schande! Maar gelukkig kunt u zelf uw winkel toevoegen. Een eenvoudige vermelding is gratis en zonder verplichtingen. Stuur een e-mail en de volgende dag staat u al vermeld!"

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als aanvulling op Sureya, nog 2 andere boeken over in eigen beheer uitgeven zijn: Een boekje open doen van Jan van Berkum uitgeverij De Graaff en Schrijf & publiceer een boek van ondergetekende, uitgeverij Boekenbent.com. Dit is geen reclame maar om te laten weten dat er maar liefst 3 boeken op de markt zijn over 'in eigen beheer uitgeven'. Ik ken POD-schrijvers die over boekverkopen niet te klagen hebben, ik klaag ook niet eerlijk gezegd. Maar je moet wel veel promoten, anders loopt het gewoon niet. Clement, ik zit bij Boekenbent.com en daar kun je ook zelf je ms opmaken, en voor offset kiezen met een oplage van 500 stuks. Een drukkerij kiezen is dan wel niet mogelijk maar als de POD uitgeverij reeds een goede heeft dan hoeft dat natuurlijk niet. Er zijn er trouwens die met meerdere drukkerijen werken dus dan valt er wel weer wat te kiezen. Boekenbent.com heeft ook totaal geen onvoordelig contract, dat blijkt wel uit het feit dat deze gewoon op de site te lezen is. Ik wil hier alleen maar mee aangeven dat POD uitgeverijen niet over 1 kam geschoren kunnen worden. De werkwijzes lopen echt heel erg uiteen hoor.