Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hoelang voorbereiden voor het schrijven

Heeei. Ik ben nieuw hier, & ook beginner. Maar, nou had ik een vraagje. Hoelang zijn jullie gemiddeld (ongeveeer) bezig met voorbereiden? Dus bedenken waar het zich afspeelt, de eventuele verhaallijn, de personages etc. Ik weet namelijk nooit of ik eerst veel moet voorbereiden ofniet. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben & dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt! -Iris

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iertje, ik denk dat je eenvoudig moet beginnen. Je hebt het nu al over twee zware ontdekkingen. Je kan ook gewoon een ontdekking nemen en daar een verhaal over schrijven. Ik wil je niet belemmeren in je creativiteit, maar denk ook dat te veel hooi op je vork nemen niet goed is. Begin met een onderwerp en schrijf daar een eenvoudig verhaal bij.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je op jouw leeftijd moet schrijven zonder al te veel na te denken. Gewoon lekker beginnen en dan maar zien waar het schip strandt. Ik vind het trouwens wel een mooi verhaalidee: een sporttalent blijkt een spierziekte te hebben. Even googelen op spierziektes en je bent al een heel eind (Duchenne kan bijvoorbeeld volgens mij niet, omdat die ziekte op jongere leeftijd al begint). Doe je zelf aan een sport? Dan weet je namelijk al het nodige van de sport van je hoofdpersoon af. Dat scheelt alweer. En er dan niet te veel bij slepen. Geen adoptieverhaal of zo. Je hoeft ook nog geen boek te schrijven, als je een mooi afgerond kort verhaal maakt, is dat al een staande ovatie waard. :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@MichaM; da's nou advies wat een beginnende schrijver niet wil horen, maar het is wel wáár. Been there, done that, bought the t-shirt.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker