Start » Forum » uitgeven na afwijzing?

uitgeven na afwijzing?

8 reacties [Laatste bericht]
sofie van gelder
Laatst aanwezig: 9 jaren 40 weken geleden
Sinds: 19 Sep 2008

uitgeven na afwijzing?

Even nagedacht over de titel van dit onderwerp, maar het is moeilijk te omschrijven... Even wat meer duidelijkheid scheppen! :-)
Mijn fantasieverhaal voor kinderen werd een tijdje geleden afgewezen door een uitgeverij. Het toeval wil dat ik een personal coach won, die werkzaam is in diezelfde uitgeverij. Ik heb haar aan de telefoon gehad en op haar vraag haar mijn manuscript opnieuw toegestuurd. Ze wilden het toch nog eens opnieuw bekijken, om het daarna van feedback te voorzien. Zou het kunnen dat ze van idee veranderen en het toch wensen uit te geven? Of dat ze misschien maar een stuk gelezen hebben die eerste keer en het zo op de stapel met afwijzingen beland is? In mijn wildste en meest positieve dromen hoop ik dat dit het geval is en ze hun beslissing (een afwijzing) herzien. Weten jullie of dit soms gebeurt?

Reacties

eigen
Laatst aanwezig: 8 jaren 27 weken geleden
Sinds: 28 Jun 2008

Ik vind dit zo onduidelijk. Waarom vraag je bovenstaande gewoon niet aan die uitgever zelf?

Ceridwen
Laatst aanwezig: 15 weken 6 dagen geleden
Sinds: 15 Feb 2006

Joh, Sofie, goh, daar vraag je me wat. Wij kunnen niet de gedachten van een ander lezen. Wat wel gebeurt is dat een verhaal wordt afgewezen, dan grondig wordt herschreven, en dan alsnog wordt uitgegeven.

marriejeanne
Laatst aanwezig: 10 jaren 3 weken geleden
Sinds: 6 Mrt 2005

Het meest waarschijnlijke lijkt me dat de coach je van een nog niet-publicabel manuscript alle moeilijkheden en mogelijkheden wil laten zien. Of het daarna opgenomen wordt in het fonds, is punt twee.

Ik denk dus dat zij je wil helpen, je eigen tekst met andere ogen te bekijken. Daar kun je altijd je voordeel mee doen; is het misschien niet bij deze, dan misschien bij een andere uitgeverij.

A dedication to Michael Jackson, the King of Pop:
http://marriejeanne.hyves.nl/blog/24735374/A_dedic...

anoniem03
Laatst aanwezig: 10 jaren 30 weken geleden
Sinds: 19 Nov 2008

Hoi Sofie,

Lastig dit, maar als ik jou was zou ik het gewoon even vragen aan de uitgever. Wie niet waagt wie niet wint.
Succes!

sofie van gelder
Laatst aanwezig: 9 jaren 40 weken geleden
Sinds: 19 Sep 2008

Tja, ik zal het inderdaad eens moeten navragen. Het enige wat ik weet is dat ze een leesrapport gaan opstellen. Mijn nieuwe project gaan ze ook eens bekijken. Daar heb ik vier hoofdstukken van ingediend. Voorlopig heb ik geen nieuws meer, maar ik vermoed dat de feestdagen voor heel wat tussen zitten... En natturlijk kan ik er altijd mijn voordeel bij doen, aangezien er uitgeverijen zat zijn...

Leuk jaareinde voor mij trouwens! Ik weet niet of het de plaats is om dit hier mee te delen, maar aangezien ik het van de daken wil schreeuwen... Mijn vriend heeft mij maandag ten huwelijk gevraagd en ik heb natuurlijk meteen ja geantwoord ;-) 2009 is nog niet van start gegaan, maar ziet er alvast super uit: een debuut in de zomer en een huwelijk in het najaar!!

debutant
Laatst aanwezig: 2 jaren 6 weken geleden
Sinds: 2 Okt 2008

Gefeliciteerd Sofie!

Alleen Eva - Voor altijd Isa - Zonder Lisa - Na Melanie

Zjors
Laatst aanwezig: 3 jaren 24 weken geleden
Sinds: 3 Jan 2005

Dat gaat goed zo!!!! thumbsup thumbsup

Is een boek in Eigen Beheer alleen voor losers? : http://www.nettyvankaathoven.blogspot.nl/

wammes
Laatst aanwezig: 8 jaren 27 weken geleden
Sinds: 29 Sep 2007

Helemaal geweldig Sofie big grin

Ich möchte ein Eisbär sein, im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schreien, alles wär so klar

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee