Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De beste Eigen Beheer uitgever

Hallo allemaal, Voor kerstmis moet ik een cadeautje voor mijn vriendin. Gezien wij allebei enthousiaste schrijvers zijn, en ik laatst zelfs mijn allereerste eigen boek heb (via Nanowrimo, de prijs van 2007 winnaars) binnen gekregen, bracht mij dat op een idee. Wat als ik een tiental van haar oneshots bij elkaar in boekvorm laat afdrukken? Gewoon eenmalig, één boek. Nu vroeg ik me af welk bedrijf daar het beste (en het liefst onder de 15 euro is met verzendkosten en al één exemplaar dus) voor is. Bij mijn boek, dat dus een prijs was en helemaal gratis, kon ik het boek in pdf vorm opsturen, een eigen kaft maken en uit een groot aantal formaten kiezen. Dat lijkt mij handig voor dit boek dat ik heeel graag mijn vriendin cadeau wil doen. Ik heb al op verschillende sites gekeken, lulu (maar die heeft weer wel hoge verzendkosten), freemusketiers (maar dat staat mij niet echt aan vanwege het feit dat ik nergens info vond over zelf een kaft maken) en zelfs bij bookscout. In ieder geval, al vast bedankt voor de hulp!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij Fm kun je ook een eigen kaft maken.. Je kan dan een foto sturen en een eigen ontwerp meesturen

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lulu is me in principe heel goed bevallen: geen addertjes onder het gras, veel mogelijkheden. Het is zelfs beoordeeld tot de beste Publishing-On-Demand uitgever door het tijdschrift Computeridee. Je kunt alles zelf regelen (voorkant, formaat etc.) en als je dat zou willen en je ervoor inzet, kun je er een zakcentje mee verdienen. Wat betreft de verzendkosten heb je gelijk. Ik geloof dat ik zo'n 20 euro verzendkosten betaald heb, bij het bestellen van 50 boeken ongeveer. Wat ik niet weet is of dat lager is als je minder boeken bestelt. Ik geloof het wel, maar kan het niet met zekerheid zeggen, aangezien ik laatst een mailtje kreeg van Lulu dat de prijzen aangepast zijn vanwege de economische crisis. Heb er verder geen onderzoek naar gedaan, want het was toen niet van belang voor mij, maar als je zeker wilt weten of het goed zit, zou ik dat uitzoeken, als ik jou was. Hoe weet je eigenlijk van die verzendkosten af? Staat dat ergens op de website van Lulu? (Kan ik me niet herinneren.) Succes in ieder geval met zoeken!