Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eigen website

Hallo! Ik denk erover om een eigen website te starten, zeker nu ik in zee ggegaan ben met een uitgever. Ik heb een paar mooie websites gezien van een aantal van jullie. Hoe hebben jullie het aangepakt om die website te maken of te laten maken? Ik ben helemaal geen groot licht wat informatica betreft. Ik vroeg me af wie ik moet aanspreken of waar ik op het internet moet gaan zoeken om voor mezelf een eigen plekje in de wondere wereld van het internet te bemachtigen. Verder vroeg ik me af wat er best allemaal opstaat op de website. Het zou deels promotie moeten zijn, maar ook deels een kennismaking met de schrijver achter het boek. Omdat de thema's waarrond ik schrijf heel actueel zijn bij jongeren en vooral problemen aankaarten waarmee jongeren te maken hebben, zou ik er ook deels een infosite willen van maken en vermelden dat ik best in scholen wil komen spreken rond de thema's in mijn boek (en).

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vroeg me net af wat de gemiddelde cijfers zijn van sitebezoeken. Natuurlijk zit daar verschil in (BN'er of niet), maar zou er iets over te zeggen zijn? Welk getal is "netjes" voor beginnende auteurs?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, Ing, hoeveel bezoekers heb jij per maand op je site? En misschien zijn er nog wel een paar beginnende schrijvers onder ons die hun statistieken willen delen. Lijkt me leerzaam. Mijn uitgangspunt was dat ik vindbaar wilde zijn als kinderboekenschrijver. En of ik dan tien bezoekers per maand trek of honderd, maakt mij persoonlijk niet zo veel uit, eerlijk gezegd.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net gekeken en ik zie wel een hele reeks cijfertjes, maar ik kan niet vinden of dat unieke bezoekers zijn of niet. Want dat is -lijkt mij- het meest interessant om te weten te komen. Maar voor de statistieken: het varieert tot nog toe in 2009 van 672 bezoekers in augustus tot 993 in juni. Ze bekijken gemiddeld 3.53 (haha) pagina's per visit en blijven 00:02:41 minuten op de site.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het zelf ook van groot belang om gevonden te kunnen worden op het internet, daarom heb ik - naast zakelijke sites - een eigen homepage waarop alle noodzakelijke en relevantie zaken vermeld staan. Zeker met mijn doelgroep (jeugdigen/jongeren) moet je wel te vinden zijn op internet, combineer/implementeer het ook met Twitter/MSN Messenger en sites als Facebook en Hyves om op die manier mijn doelgroep beter te kunnen dienen. Tegen de tijd dat mijn eerste boek in de afrond fase beland zal ik daar ook zeker een website voor online gooien en op verschillende wijzen ervoor zorgen dat ik/het boek op andere locaties op het web ook te vinden is. Op mijn eigen homepage blijven bezoekers die met relevante zoekwoorden (m.b.t mij) op de site belanden gemiddeld 20 minuten rondhangen en degene die per ongeluk daar belanden net een minuut hangen. Gemiddeld aantal bezoekers staat op zo'n 120.000 per maand waarvan zo'n 3000 unieke bezoekers. Komt vooral door de constant wisselende content dat ze geregeld nogmaals komen kijken (overzicht van Hyvesprofiel, Twitter account, fotoalbum van Flickr enz.) en het bijbehorende forum, verscheidene columns en foto's van verschillende evenementen.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gemiddeld aantal bezoekers staat op zo'n 120.000 per maand waarvan zo'n 3000 unieke bezoekers. Komt vooral door de constant wisselende content dat ze geregeld nogmaals komen kijken (overzicht van Hyvesprofiel, Twitter account, fotoalbum van Flickr enz.) en het bijbehorende forum, verscheidene columns en foto's van verschillende evenementen.
:eek: :eek: Allemachtig! Dat zijn nog eens bezoekersgetallen. Wel mooi dat je verschillende web2.0 tools eraan vastknoopt overigens.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gemiddeld aantal bezoekers staat op zo'n 120.000 per maand waarvan zo'n 3000 unieke bezoekers. Komt vooral door de constant wisselende content dat ze geregeld nogmaals komen kijken (overzicht van Hyvesprofiel, Twitter account, fotoalbum van Flickr enz.) en het bijbehorende forum, verscheidene columns en foto's van verschillende evenementen.
:eek: :eek: Allemachtig! Dat zijn nog eens bezoekersgetallen. Wel mooi dat je verschillende web2.0 tools eraan vastknoopt overigens.
Ik ben er ook tevreden mee hoor. Andere sites die ik in beheer heb lopen nog veel beter dan dit maar daar is de content dan ook wel naar, dan praat je over zo'n 40k aan unieke bezoekers per dag en ruim een miljoen hits iedere dag. Kost ook een leuke duit aan dataverkeer kan ik je zeggen.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat is dat dan voor site Lavrentiy waar je het over hebt? Geen gewone schrijverssite waar je af en toe een blogje op zet :D

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik wilde het eigenlijk niet vragen, maar kun je niet even een linkje plaatsen? Wodt wel benieuwd....

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik ben er ook tevreden mee hoor. Andere sites die ik in beheer heb lopen nog veel beter dan dit maar daar is de content dan ook wel naar, dan praat je over zo'n 40k aan unieke bezoekers per dag en ruim een miljoen hits iedere dag. Kost ook een leuke duit aan dataverkeer kan ik je zeggen.
Maar is dat nou puur een schrijverssite dan? Het klinkt een beetje als meer dan dat.