Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eigen website

Hallo! Ik denk erover om een eigen website te starten, zeker nu ik in zee ggegaan ben met een uitgever. Ik heb een paar mooie websites gezien van een aantal van jullie. Hoe hebben jullie het aangepakt om die website te maken of te laten maken? Ik ben helemaal geen groot licht wat informatica betreft. Ik vroeg me af wie ik moet aanspreken of waar ik op het internet moet gaan zoeken om voor mezelf een eigen plekje in de wondere wereld van het internet te bemachtigen. Verder vroeg ik me af wat er best allemaal opstaat op de website. Het zou deels promotie moeten zijn, maar ook deels een kennismaking met de schrijver achter het boek. Omdat de thema's waarrond ik schrijf heel actueel zijn bij jongeren en vooral problemen aankaarten waarmee jongeren te maken hebben, zou ik er ook deels een infosite willen van maken en vermelden dat ik best in scholen wil komen spreken rond de thema's in mijn boek (en).

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn zoontje heeft een cursus van het LOI gedaan over hoe hij zijn eigen website kon bouwen, maar het was alleen maar HTML coderingen leren, hij is na een paar maanden afgehaakt. Ik vond het best pittig hoor. Micha, ik vind dat je mooie en leuke, persoonlijke sites maakt: als ik er een nodig heb kom ik graag bij jou. Alleen jammer dat mijn naam niet meer vrij is. :(

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oke, ik heb nu mijn schoonzoon aan het werk gezet, hij bood het aan. Ik zie wel wat het wordt, zoveel valt er op mijn ding nog niet te vertellen, maar.. dat gaat natuurlijk, optimist als ik ben, veranderen. Tuurlijk. En dan trek ik bij Micha aan de bel :D

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Micha: Daar heb ik niet eens aan gedacht, .com is inderdaad nog vrij! Ik ga bij keurigonline eens proberen te registreren, kijken of ik dat kan ;) Kost 11 euro per jaar, dat valt mee. Dan hoef ik toch nog geen website te hebben hè, maar dan heb ik wel die naam geregistreerd? Ik voel me nou net een digibeet terwijl ik dacht dat dat wel meeviel met me. edit: Gelukt, ik heb een domeinnaam!!

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Proost! :lol: Nou die website nog, ik zou niet eens weten wat ik erop moet zetten, eerst maar even een boek schrijven :lol:

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schreef eerder dat ik een site had gemaakt met sitebuilder. Daar ben ik vanaf gestapt. Ik heb nu een site gemaakt bij Yola.com. Het is wel een template die anderen ook kunnen gebruiken maar dat maakt me niets uit. Wat er op staat is toch anders.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben net nieuw, maar na het lezen van dit onderwerp heb ik mijn domeinnaam maar gereserveerd, slechts 15 euro incl. administratiekosten voor 5 jaar. Wanneer ik het toch niet gebruik, is het geen groot verlies dus.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk het niet (?). Dat NVU programma zet word documenten om in HTML, dat leek mij dus makkelijk. Alles gewoon in word maken en dan overzetten. Toen ik het op wilde loaden, ging dat dus helemaal niet. De opmaak ging in de war etc. Toen heb ik het maar gewoon gelijk in HTML codes gezet, dat bedoel ik. (eerst had ik die codes dus niet nodig, later wel)
Ik heb ook ooit eens dat NVU programma geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter. Mijn website heb ik toen ook direct in html-code geschreven. Zoals Micha zegt: dan weet je wat je doet.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
O ja, die doet het! Dank je, Joeri. Mooie sites, Ellis! Maar ja, ik heb al een site, en ik vind het leuk om er zelf aan te knutselen, dus ik word geen klant, ben ik bang. :D

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel jammer dat Ken nog achterhaalde HTML gebruikt en niet geheel met z'n tijd meegaat.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben veel bezig geweest met het in elkaar knutselen van websites. Eerst via gratis aanbieders en later ben ik via een website-programma. Ik vind het erg leuk om te vormgeven, maar van HTML snap ik nog steeds heel weinig:P en maak er daarom weinig gebruik van, hoewel ik mijn 'toekomstige' website er professioneel en zakelijk er uit vind zien. Gewoon veel websites bekijken en sites die het zelfde thema hebben. Zo heb je een voorbeeld voor de inhoudelijke invulling en vormgeving. Ik heb vorig jaar de website voor mijn toekomstige boek al gemaakt:D. Voor een tientje per jaar heb ik een domeinnaam.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je huidige website is heel mooi en rustig. Waarom reapareren als het niet kapot is? Ik zie dat je met Wordpress werkt. Je kunt ook je domeinnaam registreren en vervolgens Wordpress uploaden. Dan kun je de website op dezelfde manier bewerken als je nu waarschijnlijk doet. Een voordeel is, is dat je het Wordpress uit je webadres kwijt bent. Heb ik ook gedaan.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoor nog niemand over Joomla, dus gooi ik 'm d'r even in. Joomla.org is opensource. Je hebt ongeveer 10Mb aan ruimte nodig, plus beschikking over een MySQL database maar tegenwoordig krijg je dat overal er standaard bij. Je hebt er ongelooflijk veel templates voor. Maar het is even een kluif om ermee te beginnen. Het leuke is wel dat je met gratis te gebruiken plug-ins enorm leuke resultaten kunt boeken. Alles is online bij te werken. Enorm handig.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, in jouw geval kun je beter Micha of Ellis benaderen met de vraag wat het kost als ze een website voor jou in elkaar knutselen. :lol:

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh my god. Flash sites. NEEEEEEEEEE!
Ik heb er een paar bekeken en ben het helemaal met Micha eens. :eek:

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh my god. Flash sites. NEEEEEEEEEE!
Ik heb er een paar bekeken en ben het helemaal met Micha eens. :eek:
Flashsites, harstikke leuk! Er moet natuurlijk geen geluid bij, maar er zitten mooie tussen. Zeker voor een boek leek het mij leuk. Anders kun je idd beter zelf een site maken voor goedkoop of nop.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt flash sites niet op een normale manier doorbladeren en je verplicht je gebruikers tot het installeren van een flash plugin. Verder laden ze traag op langzame verbindingen. Flashsites zijn net zo irritant als uitgebreide menu's op DVDs. In het begin zijn ze even leuk omdat ze er mooi uitzien, maar al snel worden ze schijtirritant omdat je voor elke keuze een hele animatie moet uitzitten en dat heb je na de eerste keer ook wel gehad. Als je wil dat je bezoekers niet meer terugkomen na het eerste bezoek, moet je vooral een flash site nemen, ja.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb eindelijk (na ruim een jaar) de beheerpagina van mijn eigen website gevonden, en dus de statistieken. En wat blijkt? Er zit een opgaande lijn in de bezoekersaantallen. In augustus trok mijn site nog 224 bezoekers, deze maand zijn het er al 466. Ik neem aan dat de toename te danken is aan het verschijnen van mijn laatste boek, halverwege september. Gemiddeld bekijken bezoekers ruim twee pagina's van mijn site. Waarmee ik maar wil zeggen dat het toch wel zinvol lijkt om als schrijver een eigen site te hebben.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker Helga! In deze tijd is dit ook heel normaal. Als er een nieuw boek op de markt is, verwacht ik zeker een site. Geen geringe aantallen voor je site trouwens. Je mag wel gaan posten in het 'iets te vieren' topic. Gefeliciteerd!