Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Anoniem maken van een tekst:

Ik werk met het programma Word 2003. Op zich is het anoniem maken met dat programma niet moeilijk: klik op bestand, kies eigenschappen. Via dat scherm heb ik mijn naam kunnen verwijderen, echter blijft er onder de tab 'statistiek' nog altijd de verwijzing naar mijn naam onder: 'Laatst opgeslagen door:'. Ik heb geprobeerd om de tekst enkele keren op te slaan, om te zien of er een verschil is, maar mijn naam blijft onder de tab 'statistiek' aanwezig en ik krijg het niet weg. Heeft er iemand ervaring met het programma en hoe ik die laatste verwijzing ook wegkrijg? Alvast bedankt!

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Word 2003, da's lang geleden... Volgens mij is er ergens onder opties de mogelijkheid om je naam neer te zetten (en initialen). Als je dat val leegmaakt, Word opnieuw opstart en dan het document opslaat zou het moeten lukken. Je kunt daar ook een flauwekulnaam invullen of anoniem of zo. Als dit voor Fantastels is, en je stuurt twee of meer verhalen in, zorg dan dat je, als je iets invult, voor de verschillende verhalen iets anders invult. De ene Anonym en de andere anoniem of zo.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt schli, dat heb ik geprobeerd, maar dat ene vakje blijft mijn naam weergeven. Ik zal het anders eens proberen bij een vriend met een meer recente word versie, misschien dat dit meer oplevert.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij opties - beveiliging kun je aanklikken "persoonlijke gegevens bij het opslaan uit de bestandseigenschappen verwijderen". Daarmee zou het moeten lukken, als ik me niet vergis.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Kopiëren naar Google Drive, bewerken en dan downloaden? Of met een ander niet-Microsoft programma en dan opslaan als doc.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Hekate: dat is een goede tip, die zal ik zeker proberen. @Dries: ik zal dat als laatste optie proberen, zeker als ik naar een ander niet-Microsoft programma gebruik, vrees ik voor de opmaak. Echt handig met programma's ben ik helaas niet. Ik zal de tips dit weekend zeker uitproberen, nog eens bedankt!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laat zeker weten of het lukt. Ik heb de vorige keer dat ik meedeed aan Fantastels heel lang zitten knoeien omdat ik hetzelfde probleem had als jij (en de gebruikersnaam op mijn computer is weliswaar maar één letter en dus niet herkenbaar, maar ze hadden dan wel mijn 3 verhalen aan elkaar kunnen linken), en ik ben 95% zeker dat dat uiteindelijk de oplossing was. Maar met een nieuwe editie in zicht zou ik graag zeker zijn ;)

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik laat het zeker weten :) Het zou heel jammer zijn dat een verhaal gediskwalificeerd wordt voor zoiets, zeker na al het werk dat erin gestoken wordt!

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met Words 2010 is het me gemakkelijk gelukt, bestand, info, document controleren, verwijderen van persoonlijke gegevens en dan opgeslaan als .doc. Zover ik kon terugvinden heb ik niets meer gezien van persoonlijke gegevens!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar in de intro heb je het over Word 2003. Bedoel je dat je het bestand nu met behulp van een andere PC (met daarop Word2010) heb geschoond, of geldt deze oplossing ook voor Word 2003?

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry voor de verwarring Zjaan. Ik heb inderdaad op een andere computer een andere versie van Word gebruikt om de tekst anoniem te maken. Deze oplossing kan zeker niet gebruikt worden voor Word 2003. Toen ik de bevestigingsmail kreeg van Fantastels, dat ik betaald had, stak er ook een bijlage bij met een overzicht per programma om een tekst anoniem te maken. Ongeveer wat er ook te vinden is op de forum van Fantastels, voor pc en mac.