Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezers gezocht voor thriller - 109.000 woorden

Voor mijn thriller(debuut) met de werktitel - Hamer - zoek ik proeflezers. De crisis berooft Patrick van zijn hightech bedrijf, zijn vrouw verklaart hun huwelijk failliet en hij eindigt berooid in een troosteloos anti-kraakpand. De curator vertrouwt het niet en zorgt ervoor dat hij in de cel beland op verdenking van faillissementsfraude. Als hij denkt vrij te komen, wordt hij opnieuw voor verhoor vastgehouden. Dit keer omdat hij de curator op gruwelijke wijze vermoord zou hebben. Op het hoogtepunt van de puinhoop van zijn eigen leven krijgt hij zijn vrijheid terug. Patrick probeert zijn leven weer op te pakken en accepteert de functie van technisch directeur bij een fabrikant van zonnepanelen. Dan haalt het verleden hem in wanneer een puber hem confronteert met zijn geschiedenis: het geeft zijn leven een nieuwe betekenis. Dan ontdekt hij dat het moorden doorgaat: beestachtig doordachte moorden. Wat hebben de moorden met hem te maken? Wie zit er werkelijk achter het faillissement van zijn bedrijf? Er zijn geen eenvoudige antwoorden, wel onverwachte confrontaties. Alleen als je alles wat je dierbaar is verliest; huis, geld, controle, vriendschap en liefde; ontdek je welk verlies echt pijn doet. Hamer: uiteindelijk wil je er met iemand over praten, waarschijnlijk al voor je het uit hebt... Het verhaal speelt zich in deze tijd af. Het is eerder beoordeeld door een manuscriptbeoordelaar. De hoofdlijnen van zijn reacties zijn te vinden in twee blogs: http://keesvanwouw.nl/?p=316 en http://keesvanwouw.nl/?p=323. Het gaat om de versie met verbeteringen die ik daarop heb gemaakt. Wat ik graag wil weten is: - Pakt het verhaal en in welke mate (gaap, ach ik heb niets te doen; leuk, ik wil het lezen; ja, ik heb het in een keer uitgelezen)? - Klopt het plot? - Welke karakters spreken je aan? Waarom of waarom juist niet? Natuurlijk sta ik open voor ander commentaar.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Kees, stel je er ook iets tegenover? Meer dan 100.000 woorden is nogal wat - alleen al om te lezen, en dan ook nog zo specifiek met het geven van feedback, bijvoorbeeld in een verslag of gesprek. Dat kost veel tijd en aandacht. Ik kan me indenken dat je daar iets voor over hebt.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Kees, Ik wil wel een van je proeflezers zijn. Het verhaal ziet er boeiend uit, maar in dit stukje tekst zie ik al een aantal taalfouten. Ik wil hier ook wel naar kijken, maar weet van mezelf dat ik ook niet foutloos ben. groeten, Johan