Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat regelen voor verkoop van boek?

Hallo allen, Naast mijn huidige werk wil ik binnenkort in eigen beheer een boek gaan uitgeven. Onduidelijk voor mij is wat ik moet regelen om de verkoop ervan mogelijk te maken. Naast de beschikbaarheid via boekhandels wil ik ook een site maken en er een webshop aan koppelen. Is inschrijven bij de KvK nodig? Ben ik dan zelfstandige en op welke manier moet je de belastingaangifte doen? Alvast bedankt!

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Hoi Rob, je kunt in de Zoekfunctie een steekwoord intypen (bijvoorbeeld KvK) en dan zien hoeveel informatie hierover op de site al te vinden is.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Dit wel een heel brede vraag. Maar een echte webshop heeft eigenlijk altijd een zakelijke rekening (en dus een kvk-inschrijving) nodig (voor belasting, ideal etc). Je kunt ook betaling handmatig doen, maar ook dan heb je eigenlijk wel een kvk-inschrijving nodig. Wil je het boek ook gaan verkopen via andere sites/winkels? Dan is mogelijk ook een ISBN en/of streepjescode vereist.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In het handboek voor schrijvers staat bij mijn weten ook het een en ander over dit onderwerp. Een van de belangrijke dingen die je moet kunnen inschatten is of je verder gaat met zelf-publiceren, of dat het bij één boek blijft. Ook kun je overwegen hoeveel geld je wilt investeren (promotie, oplage) en hoeveel boeken je denkt te gaan verkopen. Als het allemaal wat marginaal blijft, is het bijvoorbeeld handig om met een clusteruitgeverij mee te liften.