Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ervaringen met Boekenboet

Wat zijn jullie ervaringen met uitgeverij Boekenboet? Het lijkt op het eerste gezicht een POD-uitgeverij. Hoe is de redactie? Zijn er andere dingen om op te letten als je met deze uitgeverij in zee wilt gaan?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het lag dus niet aan Boekenboet maar aan anderen. Jaja. Ik lees nergens dat mensen hun investering ook terugkrijgen of ik heb het niet goed begrepen.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste H. Huizenga, Zou het ook mogelijk zijn om de mensen die al meer dan een half jaar op hun geld wachten, zoals redacteuren en auteurs die inmiddels hun eigen weg hebben gekozen, ook uit te betalen... Auteurs die deze brief krijgen: Ik zou er niet op rekenen dat van de belofte mbt royalties iets terecht komt. Meneer de uitgever reageert lekker nergens meer op, als je eenmaal 'uit zijn systeem' bent. Een incassobureau inschakelen is zelfs niet afdoende om deze meneer 'schrik ' aan te jagen. @dunschiller Fijn dat je de brief hebt geplaatst. Als 'een gedupeerde van het eerste uur' heb ik (natuurlijk) nog helemaal niets vernomen van meneer Huizenga. Nu weet ik dus officieel dat er gelukkig geen andere schrijvers/freelancers meer gedupeerd worden. Dat meneer Huizenga niet toegeeft dat het aan zijn eigen financiele en organisatorische wanbeleid ligt, is wel weer jammer. Maar goed, deze meneer is niet in zijn eerste leugen/onwaarheid gestikt dus... Hans, hou op met piepen en janken en vingertjewijzen naar anderen. Wees voor t eerst in je leven een kerel en ga met de billen bloot. Kom je beloftes na, betaal mensen uit, pak je spullen ga je ergens diep diep diep schamen! K.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hans, het is werkelijk van de zotte en om je kapót te schamen om zo'n brief naar de overgebleven auteurs te sturen. Anderen de schuld geven, hoe gemakkelijk... Ja, je bent genoemd op internet (gewoon met kleine letter hoor) en ja, in niet al te positieve bewoordingen. Maar jij weet als de beste dat dat niet zonder reden was en is. Niemand, maar dan ook niemand heeft normaal gesproken de intentie om mensen op internet in een kwaad daglicht te stellen. Maar voor jou moesten mensen gewaarschuwd worden. Lullig hè? Je hebt veel mensen niet alleen hun droom afgepakt, maar hen bedrogen door gewoonweg niet te betalen en constant te liegen. Wacht even, niet alleen dat, je hebt sommigen op het hárt gedrukt dat zij betaald zouden worden, en snel ook. Wanneer je bij het lezen van voorgaande denkt: 'Dat is absoluut niet de waarheid, je liegt!', dan ben je bewezen ziek, Hans. En dan kun je je maar beter zo snel mogelijk aanmelden bij een psychiater. Een heel goede. Hopelijk kan hij je dan leren niet langer in leugens te leven en niet opnieuw te vluchten, zoals je al eerder deed toen je naar Texel verhuisde en nu opnieuw zult doen. Je bent nu al onvindbaar. Hoe voelt dat eigenlijk? Prettig of als en nachtmerrie? Ik zal je nooit vergeten. Nooit. En daar ben ik bepaald niet blij mee. Zelfs Texel is besmet. Maar ooit zal ik je weer tegenkomen en mag je me recht in de ogen aankijken en vertellen 'what the hell went wrong'. Zoek hulp en heel snel. Anders ben je straks alles en iedereen kwijt. Overigens heb ik inmiddels genoeg stof om een mooie psychologische thriller te schrijven. Gek, het is zo verrot allemaal, dat het verhaal op dit moment nog niet goed afloopt. Zwartgalligheid, een eiland, onvindbaarheid, de kolkende zee. Maar gelukkig is daar altijd de prachtige zon vol kracht en energie. Heb het lef, Hans, en de moed om eerlijk te zijn. Tegenover jezelf en iedereen die op werkvlak iets met je te maken heeft gehad. Want uiteindelijk heeft iedereen het recht om weer 'goed te doen'. Alle succes gewenst. Floortje

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit mij volledig aan bij Katniss en Floortje. De brief van Boekenboet is totaal de omgekeerde wereld. Schandalig! Ik hoor net -via via- dat de heer Hans H. al vanaf 2004 met dergelijke praktijken (oplichting?) bezig zou zijn. Ik kan het (nog steeds) niet geloven.....

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Noot. Ja, dat begreep ik ook via via. Er spelen hele rare zaken bij dit heerschap. Gelukkig komt er een einde aan zijn praktijken en worden anderen niet meer gedupeerd. Wie nog geen brief heeft gekregen en wel een manuscript heeft ingeleverd, mail aub duidelijk dat je afstand doet van uitgeverij Boekenboet / Hans Huizenga. Je weet maar nooit wat hij met jouw werk gaat doen... Helaas, deze man is niet te vertrouwen en liegen gaat hem zo gemakkelijk af! Voor je het weet brengt hij jouw verhaal onder zijn eigen naam uit. Dit is (nog) niet gebeurd, maar ik ben inmiddels zo ver dat ik hem er gewoon voor aanzie!!! Als je zo met mensen omgaat... met dromen en ambities van mensen... Dan ben je tot alles toe in staat. Gr. K.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik sluit mij aan bij Katniss, Floortje en Noot. En ik hoop dat deze Hans ooit in gaat zien wat hij, en niet gedupeerden door hem, heeft aangericht. Ik kan me niet voorstellen dat die man hiet mee kan leven. Wanneer komt zijn kop in beeld?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik mag die Carla wel: http://www.persberichtverspreiden.nl/%E2%80%9Cuit… Deze Hans Huizenga van 'Uitgeverij' Boekenboet doet volgens erg zijn best om zijn sporen op internet te wissen. Dag site, dat twitter, dag linkedIn, en vaarwel uitgeverij. Volgens mij ben je een echte OPLICHTER!!!!!!!! Ik hoop dat je dit leest. Ga je schamen! Als je weet hoe dat moet...

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben benieuwd wanneer wij dan een mail krijgen (maakt borst nat) ;)
Hahahaha! :-). Laat je het dan wel ff weten Dries, kunnen we nog lachen ook. Beste beheerder van SOL, kunt u mijn naam en gegevens wissen van uw site. Ik probeer namelijk een nieuwe oplichting, excuus, onderneming op te starten en dit soort negatieve (ware) berichten hinderen mij in het verder een loer draaien, excuus, werven van nieuwe klanten. Gr. K.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die is leuk Katniss ;-) ;-) ;-) ;-) ;-) met extra 'happy face' want daar houdt deze ' uitgever' toch zo van?

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
.Beste mensen van het forum. Ik ben net nieuw op schrijvenonline. Tot mijn verrassing las ik net dat er veel vragen over de uitgeverij BoekenBoet zijn. Ikzelf ben een gewezen auteur van BoekenBoet. BoekenBoet bestaat niet meer. Reden: zuiver wanbeheer van de bovenste plank. De uitgever zal best begonnen zijn met de beste bedoelingen, daar twijfelik niet aan. In het begin zag het er allemaal heel goed uit. Elke maand zou er een overzicht worden gegeven. Aan het einde van elke maand zouden er oo royalties uitgekeerd worden. Tot nu toe totaal niet. Boekenboet is niet meer te bereiken en de uitgever heeft nog een laatste stunt uitgehaald, iedereen zou een officiele brief van opheffing van Boekenboet krijgen. Na twee weken dus nog steeds niets. Geeft niet want er zijn weer andere uitgevers die interesse in mijn oude en nieuwe boek hebben Dit om verdere vragen en gissingen over BoekenBoet te beantwoorden. PHK

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@PHK, Ook jij bent dus gedupeerd! Inderdaad door wanbeheer van de uitgever..... Ik herken alles wat je zegt. Wat ontzettend sneu ook voor jou! Je zegt alleen: "....geeft niet, want er zijn weer andere uitgevers die interesse hebben....". Geeft niet?? Het geeft misschien niet dat je geen officiele brief hebt gehad (ik hoop en denk dat je dat bedoelt), maar het geeft wel dat het allemaal op deze manier loopt/is gelopen en er veel gedupeerden zijn (zowel nadrukkelijk financieel als ook emotioneel). De uitgever is vertrokken (naar Limburg???) en laat veel mensen met een hoop 'gedoe' achter... Ik weet er helaas alles van. Ik hoop voor jou dat je uiteindelijk op een prettige manier verder kunt met je boeken en alles wat Boekenboet aangaat achter je kunt laten! Groetjes, Noot (eveneens gedupeerd)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, een beetje late reactie, maar door alle drukte van de laatste tijd heb ik geen tijd gehad om me te verdiepen in Uitgeverij. Wij hebben een boek uitgegeven via Boekenboet en in juli heb ik voor het laatst een email ontvangen van hen, met een verontrustende boodschap. Nogmaals, door de drukte van de afgelopen tijd heb ik me er niet meer in verdiept. Vanavond wilde ik een email sturen naar Boekenboet en kreeg hem terug, omdat het mailadres niet meer zou bestaan. Na enig Googlen kwam ik op dit forum terecht. Hoe nu verder? Ik heb geen idee! Ik heb alle berichten gelezen, maar met mijn onervarenheid kom ik er niet uit. Ik heb wel de brief gevonden die iemand (weet niet wie) erop heeft gezet. Wij hebben deze brief niet ontvangen. Weet iemand wat ik kan doen om bijvoorbeeld het boek van internet uit de online boekhandels weg te halen en of ik nu het recht heb om het boek via iemand anders uit te laten geven. Of weet iemand een (internet)adres waar ik met mijn vragen terecht kan?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik denk dat je je boek bij iedereen wel kunt uigeven. Boekenboet is in gebreke gebleven. Zij hebben dus geen recht van spreken. Volgens mij heeft nog iemand een dergelijke vraag gesteld. Hoe de boeken uit de internetwinkels gehaald moeten worden zal zij/hij beter kunnen vertellen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Kirsie82 stuur een aangetekende brief naar zijn postadres met jouw punten. Ik heb begrepen dat je dan sterker staat. Ook als die Boekenboef geen reactie geeft. En heb je een contract? Waarin staat dat de rechten van jou blijven?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Na alles gelezen te hebben, heeft Boekenboet toch geen poot meer om op te staan? Iemand schreef toch ook dat zijh/hij ermee kon doen wat die wil? Boekenboet bestaat volgens mij niet meer.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vindt het schandalig hoe jullie uitgeverij boekenboet de grond in boren. Ik heb ook geruime tijd,bij boekenboet gezeten en het als een warm nest ervaren. Niks was hem teveel en hij hield rekening met mijn beperking. Ik vindt dat jullie niet mogen oordelen zonder dingen af te weten van zijn privé leven. Ik heb een gedicht gevonden waarin hij over schizofrenie schrijft (dat gedicht dateert uit 2008 en de aandoening is mij niet geheel onbekend) Dat geeft hem natuurlijk niet het recht tot deze praktijken maar ik probeer me wel in hem te verplaatsen. Het mes snijd meestal namelijk aan twee kanten...

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Schandalig? Dat vind ik vrij brutaal. Jouw goede ervaringen maken de slechte ervaringen van de anderen toch niet onwaar? Ik heb enkele schrijvers hierover gesproken en ook zelf contact gezocht. Er is gewoon feitelijk wanbeleid geweest en dat is makkelijk te controleren. Of dat ter goeder of kwader trouw was, is wat anders, maar dat er tientallen beloftes niet zijn nagekomen en er complete radiostilte was staat als een paal boven water. Een bedrijf runnen betekent dat mensen je ergens op aanspreken als je het niet goed doet. Daarbij hoeven ze niet eerst alle details van het privéleven van de directeur te weten. Een bedrijf geeft jou ook geen korting als je ziek bent of niet lekker in je vel zit. Het kan best dat het niet goed ging met hem, maar stel dan iemand aan die mensen regelmatig op de hoogte houdt. Nu hebben mensen tijd verspild en zijn in veel gevallen geld misgelopen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat iemand zich ook bij zakelijke problemen probeert te verplaatsen in de situatie waarin een andere partij verkeert, is inderdaad best normaal, maar dan moet die partij natuurlijk wel eerlijk zijn over die situatie, want als later de situatie anders blijkt te zijn dan iemand is voorgespiegeld, dan is de bereidheid van die persoon om met iemand rekening te houden meestal een heel stuk minder. Ik denk dat het bij Boekenboet vooral op dat punt is mis gegaan. Wat bedoel jij trouwens concreet met 'Het mes snijd(+T) meestal namelijk aan twee kanten...'?

Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een rare reacties hier. Iedereen zit anoniem af te geven op iemand die met naam een oplichter genoemd wordt en dan is er ook een beheerder die zich er mee bemoeit. Die moet zich toch juist erbuiten houden, door onpartijdig naar het forum te kunnen kijken? Dries vindt het ook nog nodig Rijmelarijntje een uitbrander te geven, terwijl ze het alleen maar voor iemand opneemt. Beetje gek allemaal. Ik vraag me af of iedereen hier niet gewoon wraak zit te nemen op een mislukt plan. Dat is balen, als je uitgever het niet redt, maar om dit allemaal hier te zeggen en dat het ook allemaal voor waar aannemen gaat toch wel wat ver hoor. Neem de opmerking van ene Brecht die zegt dat het schrijnend is om te horen dat H. met nieuwe online zaken is begonnen. Zo kwam ik hier op dit forum, want ik las hier en daar al verhalen hierover. Dan ben je wel een beetje dom Brecht als je denkt dat een verzameling linken een nieuwe online zaak is. Iemand heeft zelfs ergens een bericht geplaatst waarin wordt afgeraden bij de winkels te gaan kopen die op die lijst staan, want H. zit erachter, dus zal er wel niks geleverd worden. Die kijkt ook niet verder dan het neusje lang is, want er staan allemaal bekende zaken op! Het zegt dus wel iets over de aannames die hier gedaan worden. Misschien kan de beheerder daar eens beter naar kijken. Hij zegt het allemaal gecontroleerd te hebben, maar daar geloof ik dus geen barst meer van. Als dit het niveau is van dit forum, zal het met de boeken van de schrijvers hier wel niet veel beter zijn gesteld. Als ze allemaal zo goed verkochten, had die uitgever het hoofd wel boven water kunnen houden toch???

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Volgens mij heb je niet alles meegekregen. Als Boekenboet zo onschuldig is waarom wordt er van die kant dan niet gereageerd? Mensen klagen niet voor niets. Als mij iets verweten wordt waar ik niets aan kan doen, dan zou ik hoog opspringen. Ik begrijp helemaal niet waar jouw reactie op gestoeld is. Kun je die uitleggen?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Wat een rare reacties hier. Iedereen zit anoniem af te geven op iemand die met naam een oplichter genoemd wordt en dan is er ook een beheerder die zich er mee bemoeit. Die moet zich toch juist erbuiten houden, door onpartijdig naar het forum te kunnen kijken?
Ik noem hem nergens een oplichter. Ik signaleer enkel dat hij zich niet aan de afspraken houdt. Ik 'bemoei' me er ook niet mee, ik neem het op voor de schrijvers van dit forum. Ik poog ook helemaal niet neutraal te blijven. Ik heb bewijs in de vorm van onbetaalde rekeningen van redacteuren en vormgevers en niet nagekomen afspraken uit uitgeefcontracten van schrijvers. Dat strekt dus wel wat verder dan verongelijkte schrijvers die ontevreden zijn. Want dan hadden we een dergelijke zaak voor alle uitgevers en dat is zeker niet zo. Net als rijmelarijntje ga je de meningen van alle gedupeerden afdoen als onzin. Wie doet hier nu aannames?

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geenschrijver: dankjewel dat je ons hebt geattendeerd op de nieuwe activiteiten van de heer Hans H. Goed dat je dit hier meldt, zodoende ben ik eens even gaan rondkijken en ik heb inderdaad ontdekt dat hij weer volop bezig is, o.a. met een soort vermissingssites. Dat betekent dat hij misschien weer is te bereiken. Een goede zet van je, zeker omdat ik het na al die tijd eigenlijk achter me gelaten had en alles min of meer probeerde te vergeten. Je komt nu met nuttige informatie voor alle betrokkenen. Omdat je volgens je nickname kennelijk niet veel met schrijven hebt, ben je waarschijnlijk niet goed op de hoogte van wat er werkelijk is gebeurd. Het verhaal is heel simpel: Hans, de uitgever van BoekenBoet moet nog allerlei ex-medewerkers, freelancers, tekstschrijvers, redacteuren, auteurs, drukkers, vormgevers en andere betrokkenen betalen. Dat heeft hij nooit gedaan, ze hebben hun geld nooit gezien. In plaats van zijn excuses aan te bieden, liet hij nooit meer iets van zich horen. Hij reageerde niet op incassobureaus, deurwaarders, juridische personen of aangetekende brieven. Ook sloot hij zijn e-mailadressen en telefoonnummers af en vertrok hij van Texel. Dat terwijl hij zelf nog in een brief schreef dat een aantal boeken succesvol was. Daar kan het dus niet aan hebben gelegen. De vroegere redacteuren wilden dat hij hun offertes betaalde, auteurs wilden weten wat er met hun geld en hun royalty’s gebeurd was, drukkers wilden dat hij betaalde voor de door hen geleverde boeken en dat heeft hij niet gedaan. Zo eenvoudig is het.
Als dit het niveau is van dit forum, zal het met de boeken van de schrijvers hier wel niet veel beter zijn gesteld. Als ze allemaal zo goed verkochten, had die uitgever het hoofd wel boven water kunnen houden toch???
Er werd prima verkocht. Hans H. stuurde alle medewerkers zelfs een brief waarin hij schreef hoe goed diverse boeken al liepen, o.a. bij de bibliotheken. Vooral dankzij de inzet van auteurs, redacteuren, tekstschrijvers, vormgevers, webdesigners, drukkers en andere betrokkenen. Zij deden het werk, Hans inde het geld en liet daarna nooit meer iets van zich horen. Overigens heeft hij meer verdiend aan de boeken dan een gewone reguliere uitgever, aangezien hij de drukkers en redacteuren niet betaalde en het bedrag dus zonder aftrek van kosten ontving.