Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eerste gedicht

Hallo allemaal, De stoute schoenen stonden al heel lang klaar voor me en vandaag heb ik ze aangetrokken. Ik heb een gedicht geschreven. Verstand van opbouw en dichtregels heb ik beslist niet. En of de inhoud vanhet gedicht te begrijpen is kan ik ook niet inschatten omdat ik me besef dat ik als schrijver wat dat betreft in het voordeel ben. Ik zou graag een stukje op proeflezen willen zetten maar die mogelijkheid is er even niet. Ongeduld is een nare eigenschap. Kan ik ergens iemand vast iets laten lezen ? Ik wil zo graag verder

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, was dat gemeld dat er even niks op proeflezen kon worden gezet? Die boot heb ik dan alweer gemist. Zat vast te dromen. Ongeduld is een teken van vuur... Geen nare eigenschap, gewoon een ander soort talent. 'stoute schoenen', leuk. Bart Moeyaert heeft daar zo'n prachtig gedicht over, maar weet niet of dat de titel is. Ik ben alvast benieuwd naar je gedicht, en wacht vol geduld. Mij lijkt ook dat je al verder kan zonder dat iemand je proefleest. Ga gewoon door. Laat je gedicht een poosje rusten en herlees, dan voel je het zelf ook al.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
haha klopt klopt klopt Vuur, en meteen een les Niet het resultaat maar het proces. Ongeduld en dat erkennen Honger naar erkenning toch eens mennen Voor dat iemand mij 'proefleest" T moet getemd die leeuw, dat beest :-) dank je voor je reactie

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je mag het best naar mij opsturen, hoor, als je het aan nog iemand wilt laten proeflezen. ;) Ik schrijf ook gedichten, heb er inmiddels ergens tussen de 50 en 100 liggen. Soms houd ik me aan vaste regels, soms doe ik gewoon waar ik zin in heb. Lekker vernieuwend. :P

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hilde Cornelis; Je had gelijk, ik kon verder. Ik ben zelfs een beetje van mijn rijmpje gaan houden. Nog lang niet tevreden en nog even onzeker, maar blij met de aandacht en zorg die ik mijn gedicht heb gegeven. Ongeacht het resultaat. Wat is schrijven vreselijk fijn ! Cats : Dank je wel voor je lieve aanbod, Zoals je ziet is er iets anders ontstaan:-). Tja; Dank je, Heb veel van je reacties gelezen en hoop dat ik ook gebruik mag maken van jouw feedback op proeflezen. Als het dan eindelijk zover is:-)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tsja, Ik ben echt aan het aftellen:-) Las ergens dat proeflezen maandag weer van start ging, maar kan me zo voorstellen dat alles toch meer werk bleek dan gepland. Ben nog maar een weekje lid en voel me eerlijk gezegd ook wel een beetje bezwaard. Heb afgelopen week enorm veel gelezen op de site maar durf eigenlijk nog niet goed te reageren . Voel me nog een beetje nietig. Ben zo onder de indruk. Herken je dat van toen je net lid was ? (was niet het gedicht waar het over ging hoor, ontstond gewoon)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Balletje ; Als we dat beide zo voelen is een beetje terughoudendheid misschien ook wel op zijn plaats :-0 Herken je dan ook het verslavende en verrijkte gevoel ?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, misschien moet we ook gewoon over dat bezwaarde gevoel heen stappen. In de vele posts die ik heb gelezen zie ik niet alleen dat hier veel erg goede schrijvers rondlopen, maar ik zie ook dat ze klaar staan met goede, opbouwende adviezen. Als we beter willen leren schrijven, dan zullen we ook actief mee moeten doen en mee posten. Dat is in mijn ogen de beste manier om te kunnen profiteren van die adviezen. Ik hoop dat het onderdeel proeflezen snel weer online is. (Ik had ook al gelezen dat het maandag weer online zou komen, maar wacht geduldig af.) Ik heb al een stukje klaarstaan waar ik graag wat over wil vragen. Het verslavende en verrijkte gevoel herken ik ook. Ik denk dat ik in de korte tijd dat ik hier op het forum mee lees meer heb geleerd over schrijven dan in alle jaren daarvoor.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als Proeflezen weer online komt, wordt dat volgens mij overstelpt met stukjes! [quote Balletje] Ik denk dat ik in de korte tijd dat ik hier op het forum meelees meer heb geleerd over schrijven dan in alle jaren daarvoor. [/quote] Erg herkenbaar :)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, misschien moet we ook gewoon over dat bezwaarde gevoel heen stappen. In de vele posts die ik heb gelezen zie ik niet alleen dat hier veel erg goede schrijvers rondlopen, maar ik zie ook dat ze klaar staan met goede, opbouwende adviezen. Als we beter willen leren schrijven, dan zullen we ook actief mee moeten doen en meeposten. Dat is in mijn ogen de beste manier om te kunnen profiteren van die adviezen. Ik hoop dat het onderdeel proeflezen snel weer online is. (Ik had ook al gelezen dat het maandag weer online zou komen, maar wacht geduldig af.) Ik heb al een stukje klaarstaan waar ik graag wat over wil vragen. Het verslavende en verrijkte gevoel herken ik ook. Ik denk dat ik in de korte tijd dat ik hier op het forum meelees meer heb geleerd over schrijven dan in alle jaren daarvoor.
Ook mee eens. Als het goed is zullen we elkaar in de nabije toekomst terug vinden hier in verschillende fora :-) We gaan ervoor.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Verwacht van mij geen feedbank op een gedicht want ik ben geen groot licht 's nachts ga ik echter los en gedraag me als een vos tenslottte moet ik ook leven niemand kan me dat vergeven afgezien van dit gezwam schrijf ik me het rambam

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar soms blijk jij onbewust bekwaam behoed je een ander voor de blaam Correcties van spaties ,ritme of verkeerde spelling foute woordkeus of een vast gelopen kwelling Met jouw steuntje in mijn rug keer ik naar mijn gedichtje terug dank je